Ανακυκλώνουμε τις συσκευασίες των τροφίμων μας. Έχουμε πει το… τελευταίο «αντίο» στις πλαστικές σακούλες μιας χρήσης – κάποιοι και στα καλαμάκια. Και φυσικά, μειώνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο το χαρτί που καταναλώνουμε. Όμως τι κάνουμε στ’ αλήθεια για να περιορίσουμε τις επιπτώσεις της οδήγησης, μιας καθημερινής μας συνήθειας με σημαντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα; Γιατί, όσο δύσκολο κι αν ακούγεται, υπάρχουν τρόποι να «πρασινίσουμε» την οδηγική μας συμπεριφορά. Και μπορεί να είναι τόσο απλοί όσο η επιλογή της κατάλληλης ταχύτητας στην Εθνική Οδό – και των σωστών ελαστικών για κάθε συνθήκη.
Πρασινίζουμε την οδήγησή μας…
…με ταχύτητα
Αν περιμένετε το βελάκι στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου σας να σας ενημερώσει ότι πρέπει να αλλάξετε ταχύτητα, έχετε ήδη αργήσει. Φροντίστε
να κάνετε πάντα την αλλαγή περίπου στις 2.000 στροφές αν οδηγείτε diesel ή βενζινοκίνητων turbo και περίπου στις 3.000, αν το αυτοκίνητό σας είναι παλαιότερης τεχνολογίας ή απλώς δεν είναι turbo.
Και υπάρχει και μια ταχύτητα που πρέπει να απομνημονεύσετε: Τα 110χλμ/ώρα – φυσικά, για την Εθνική και όχι για την πόλη. Στατιστικά, τότε είναι που το αυτοκίνητό σας θα έχει και τη χαμηλότερη κατανάλωση.
…με έξυπνες μετακινήσεις
Λατρεύουμε την αυτονομία που μας προσφέρει το αυτοκίνητό μας, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα το οδηγούμε και μέχρι το… περίπτερο. Καθόμαστε πίσω από το τιμόνι μόνο όταν αυτό είναι πραγματικά απαραίτητο και, στο βαθμό που μπορούμε, συνδυάζουμε διαφορετικές στάσεις στην ίδια διαδρομή. Και, αν στο πορτμπαγκάζ σας υπάρχει ακόμη η σκηνή και η τσάντα θαλάσσης από τις καλοκαιρινές σας διακοπές, σας έχουμε άσχημα νέα: Είναι απαραίτητο να αδειάσετε άμεσα το όχημα από το περιττό του φορτίο, αφού το επιπλέον βάρος αυξάνει σημαντικά την κατανάλωση.
…δίνοντας σημασία στη συντήρηση
Εντάξει, όλοι γκρινιάζουμε όταν έρχεται η ώρα για το service, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούμε να το αντιμετωπίζουμε και ως προαιρετικό. Η πρόληψη μπορεί να συνεπάγεται κάποια έξοδα, όμως εντέλει μας γλιτώνει από πολύ μεγαλύτερη ταλαιπωρία και κόστη, ενώ εξασφαλίζει ότι η κατανάλωσή μας – άρα και η περιβαλλοντική επιβάρυνση από την οδήγησή μας – δεν θα αυξηθεί από τα καμένα λάδια στον κινητήρα ή το «μπουκωμένο» φίλτρο του αέρα.
… στη σωστή θερμοκρασία
Τη δική μας, αλλά και του κινητήρα – ο οποίος, όχι, δεν χρειάζεται «ζέσταμα» που να ξεπερνά το μισό λεπτό, κι αυτό στη διάρκεια του χειμώνα. Αντιστοίχως, στη διάρκεια του καλοκαιριού το εσωτερικό του αυτοινήτου μας δεν χρειάζεται να έχει… πολικές θερμοκρασίες. Ανοίγουμε τον κλιματισμό μόνο όταν είναι απαραίτητο – και δεν πέφτουμε κάτω από τους 23 βαθμούς Κελσίου.
…με πράσινα ελαστικά
Φυσικά, δεν αναφερόμαστε στο χρώμα τους, αλλά στην όσο το δυνατόν πιο φιλική προς το περιβάλλον σύνθεσή τους. Για παράδειγμα, τα MICHELIN e.PRIMACY, τα πρώτα «πράσινα» ελαστικά MICHELIN που έχουν ουδέτερο αποτύπωμα κατά την αγορά τους χάρη στη συνεργασία με το Livelihood Carbon Funds, είναι αποδεδειγμένα μια από τις καλύτερες επιλογές που διατίθενται στην ελληνική αγορά. Προσφέρουν την χαμηλότερη αντίσταση κύλισης στην κατηγορία τους, εξοικονομώντας καύσιμα, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 και αυξάνοντας την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων έως και κατά 7%, ενώ έχουν βαθμολογηθεί με «Α» σε ό,τι αφορά την ενεργειακή αποτελεσματικότητά τους και με «Β» στο φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα – μια βαθμολογία που έχει επιτύχει μόλις το 1% των ελαστικών της αγοράς.
Κι επειδή η «αντίσταση κύλισης» ίσως ακούγεται λίγο… μυστηριώδης, τουλάχιστον για εκείνους που δεν διακρίνονται για τις μηχανολογικές τους γνώσεις, ας το εξηγήσουμε λίγο καλύτερα: Η χαμηλή αντίσταση κύλισης, μπορεί να μεταφραστεί σε μείωση της κατανάλωσης καυσίμου των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, έως και κατά 0,21 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, δηλαδή περίπου κατά €80 στη διάρκεια ζωής των ελαστικών, ενώ στο διάστημα μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά 174 κιλά, με βάση δοκιμή που έγινε σε όχημα για περισσότερα από 1.600 χλμ.
Είναι, όμως, και ανθεκτικά;
Τι κοινό έχουν τα Citroën C4, Citroën C5 Aircross, DS4 Crossback και Toyota Aygo; «Φοράνε» όλα τους MICHELIN e.PRIMACY. Και η ανθεκτικότητα των ελαστικών νέας γενιάς της MICHELIN είναι βέβαιο ότι έπαιξε σημαντικό ρόλο σε αυτό, αφού επιτυγχάνουν να προσφέρουν υψηλές επιδόσεις με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Βελτιστοποιώντας το ίχνος των ελαστικών στο οδόστρωμα και κατανέμοντας ομοιόμορφα τις δυνάμεις επιτάχυνσης και επιβράδυνσης, τα e.PRIMACY παραμένουν πάνω από το όριο του ευρωπαϊκού κανονισμού R117 για τις επιδόσεις στο φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα, ακόμη και μετά από 30.000 χιλιόμετρα.
Για όλο τον Απρίλιο, με την αγορά 4 ePrimacy κερδίζετε δωροεπιταγή Πλαίσιο 30 (για 14-17 ίντσες) ή 60 ευρώ (για 18+ ίντσες) και ταυτόχρονα μπαίνετε στην εβδομαδιαία κλήρωση για να κερδίσετε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο NILOX DOC X7. Μπείτε εδώ για να δηλώσετε συμμετοχή.
Ανακαλύψτε την ευρεία γκάμα των MICHELIN e.PRIMACY για επιβατικά οχήματα, sedan και μικρά SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά και για υβριδικά ή ηλεκτρικά οχήματα εδώ.