Μετά από έξι ολόκληρες μέρες που παρέμενε «σφηνωμένο» στη Διώρυγα του Σουέζ, το Ever Given «αποκολλήθηκε» νωρίς το πρωί της Δευτέρας, όπως μεταδίδουν διεθνή πρακτορεία.
Ύστερα από σχεδόν μια εβδομάδα, το πλοίο Ever Given, που είχε κολλήσει και προκαλέσει πρωτοφανές μποτιλιάρισμα στο κανάλι, αποκολλήθηκε και αυτό φυσικά προκάλεσε χαμόγελα στην παγκόσμια ναυτιλία.
Στις 04:30 σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το πλοίο Ever Given «ξεκόλλησε» από τα πλαϊνά της Διώρυγας όπου είχε «κολλήσει» και έγινε το πρώτο, μεγάλο, βήμα για να ανοίξει η Διώρυγα του Σουέζ και να ομαλοποιηθεί η κυκλοφορία.
Σύμφωνα με το Βloomberg, το γιγάντιο σκάφος που έφραζε την ζωτικής σημασίας πλωτή οδό πλέει πλέον ελεύθερο, ωστόσο δεν ειναι σαφές πότε θα αποκατασταθεί η κυκλοφορία στη ζωτικής σημασίας πλωτή οδό.
Bίντεο που κυκλοφορούν στα social media από το σημείο δείχνουν το Ever Given, ελεύθερο πλέον στην Διώρυγα του Σουέζ.
Υπενθυμίζεται ότι η υπόθεση με του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είχε μπλοκάρει τη Διώρυγα του Σουέζ είχε προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα.
Πάνω από 360 πλοία και τα φορτία τους είχαν εγκλωβιστεί στα άκρα του καναλιού ή στην περιοχή αναμονής της Διώρυγας του Σουέζ.
Στον ιστότοπο παρακολούθησης πλοίων θαλάσσιας κυκλοφορίας MarineTraffic, εκατοντάδες μικρές χρωματιστές κουκίδες που αντιπροσωπεύουν τα πλοία που συσσωρεύονται σήμερα στα ανοιχτά του Πορτ-Σάιντ στη Μεσόγειο, στις λίμνες που χαρακτηρίζουν τη διώρυγα του Σουέζ και σχηματίζουν ακόμη και μια γραμμή στον κόλπο του Σουέζ που οδηγεί στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η Διώρυγα του Σουέζ, από την οποία περνά περίπου το 10% του θαλάσσιου εμπορίου, είχε αποκλειστεί από την Τρίτη από το Ever Given, ένα πλοίο χωρητικότητας 20.000 εμπορευματοκιβωτίων και 220.000 τόνων που εκμεταλλεύεται η ταϊβανέζικη ναυτιλιακή εταιρία Evergreen, γεγονός που προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις ορισμένων εμπορευμάτων.
«Χασούρα» 10 δισ. ημερησίως
Σημειώνεται ότι ο «φραγμός» στη Διώρυγα του Σουέζ είχε μπλοκάρει αγαθά, αξίας 9,6 δισ. δολαρίων ημερησίως, καθώς το Ever Green παραμένει «εγκλωβισμένο» για έκτη ημέρα, με τις προσπάθειες αποκόλλησης να συνεχίζονται με αμείωτο βαθμό.
Πάντως, προβλήματα στο παγκόσμιο εμπόριο προϋπήρχαν του τρέχοντος περιστατικού, λόγω και των αναταράξεων που είχαν προκληθεί από την πανδημία του κοροναϊού. Δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλες βιομηχανίες, όπως η Νike, η Toyota και η Samsung, έχουν κατά καιρούς υποστεί σημαντικές ζημιές λόγω της έλλειψης πρώτων υλών.
Το μπλόκο στο Σουέζ, απλώς, έρχεται να προσθέσει ένα ακόμη «πονοκέφαλο» στο ήδη βεβαρημένο εμπορικό δίκτυο, κοστίζοντας 400 εκατ. δολάρια ανά ώρα. Μάλιστα, αρκετά πλοία επιλέγουν εναλλακτική διαδρομή γύρω από την Αφρική, δηλαδή 15.000 μίλια επιπλέον ή αλλιώς δύο εβδομάδες ταξίδι.