Νέα apps στην υπηρεσία των πελατών, δυναμική ένταξη στο e-commerce, νέα καταστήματα και εγκατάσταση Αυτόματου Συστήματος Διαλογής έχει βάλει σε τροχιά η ΕΛΤΑ Courierγια το 2021, συνεχίζοντας τις κινήσεις στρατηγικού χαρακτήρα που ξεκίνησαν εν μέσω πανδημίας, προκειμένου το δίκτυο να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες της πανδημίας. Η αύξηση στη διακίνηση αντικειμένων άγγιξε για την περίοδο Απριλίου-Νοεμβρίου 2021 το 22,5%, ενώ στη δεύτερη φάση της πανδημίας, για τους δυο μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2020, αυτή ανήλθε σε 54% σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2019.
Υπό τη μεγάλη πίεση που άσκησε στις ταχυμεταφορές το πρώτο lockdown, η ΕΛΤΑ Courier είχε αυξήσει τη δυνατότητα διανομής στα 80.000 αντικείμενα ημερησίως σε σχέση με τα 50.000 δέματα, που ήταν αυτή την προ COVID-19 περίοδο. Εν συνεχεία, χάρη στην ενίσχυση των υποδομών, η εταιρεία στα τέλη του 2020 είχε πλέον δυνατότητα διανομής 100.000 αντικειμένων ημερησίως. Πρόκειται για διπλασιασμό της διαχειριστικής της δυνατότητας σε σχέση με την αντίστοιχη του 2019.
Όμως, με το ηλεκτρονικό εμπόριο να καλπάζει και να γίνεται μέρος πια της καθημερινότητας των Ελλήνων, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η εταιρεία έχει ήδη διαμορφώσει και αναμένεται να λανσάρει το αμέσως προσεχές διάστημα νέες πελατοκεντρικές εφαρμογές (apps), δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες να έχουν πλήρη εικόνα και έλεγχο των αποστολών τους.
Επιπλέον, στα άμεσα σχέδια, κατά την ανακοίνωση, περιλαμβάνεται και η δυναμική ένταξη της ΕΛΤΑ Courierστο ηλεκτρονικό εμπόριο (e- commerce), ώστε να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της αγοράς, δημιουργώντας με τον τρόπο αυτό ένα επιπλέον touchpoint για τον τελικό καταναλωτή και προσφέροντας μια omnichannel εμπειρία πελάτη.
Στον τομέα υποδομών και λειτουργιάς, προχωρεί σε μια σειρά κινήσεων που αναβαθμίζουν τη διαχειριστική της δυνατότητα και την ταχύτητα εξυπηρέτησης. Ειδικότερα, διευρύνει διαρκώς το δίκτυο με νέα καταστήματα πανελλαδικά, ενώ σε περιστάσεις αιχμής γίνεται χρήση και του δικτύου των καταστημάτων της μητρικής, ΕΛΤΑ, ως εναλλακτικών σημείων παράδοσης των αντικειμένων, για την ταχύτερη εξυπηρέτηση των παραληπτών. Παράλληλα, προχωρούν οι διαδικασίες για την άμεση εγκατάσταση Αυτόματου Συστήματος Διαλογής.
Στο πλαίσιο των βελτιωτικών κινήσεων μόνιμου χαρακτήρα σε ολόκληρο το φάσμα των υποδομών και της λειτουργιάς της εταιρείας, που ξεκίνησαν πέρσι, για την καλύτερη διαχείριση της αυξημένης ζήτησης σημαντική αναβάθμιση δρομολογήθηκε στον τομέα της Πληροφορικής. Έχουν ήδη πραγματοποιηθεί αλλαγές στο σύστημα ιχνηλάτησης (Track & Trace), ώστε να γίνει πιο λειτουργικό και ευέλικτο, με περισσότερα δεδομένα πληροφόρησης για τους πελάτες.
Παράλληλα, τέθηκε σε εφαρμογή ο Πίνακας Ελέγχου (Control Dashboard), που αποτυπώνει τους δείκτες αποδοτικότητας και παραγωγής των καταστημάτων σε θέματα παράδοσης αντικειμένων, ενώ πλέον υπάρχει η δυνατότητα καθημερινής παρακολούθησης του δικτύου από την παραλαβή μέχρι την επίδοση, με σκοπό να αποτυπώνεται η όποια καθυστέρηση.
Επίσης, εντός του 2020, για την κάλυψη της αυξημένης ζήτησης, το προσωπικ της εταιρείας ενισχύθηκε κατά 40%. Ο τομέας ανθρωπίνου δυναμικού εφάρμοσε διαδικασίες βέλτιστης αξιοποίησης του προσωπικού, προωθώντας εξειδικευμένα στελέχη σε κρίσιμες θέσεις διαχείρισης, ώστε να διευκολύνεται η ροή των εργασιών.
Κατά το τελευταίο διάστημα, τέθηκαν σε εφαρμογή τροποποιήσεις στην παραγωγική διαδικασία. Μεταξύ αυτών, την αλλαγή του τρόπου προσωρινής αποθήκευσης των αντικειμένων, την επιτάχυνση της διαδικασίας scanning, την εισαγωγή νέων reports για άμεση παρακολούθηση των αντικειμένων και την εγκατάσταση συστήματος βέλτιστης δρομολόγησης στα οχήματα. Επιπλέον, προχώρησε η επισκευή και αναμόρφωση οχημάτων για τη διαμόρφωση ενισχυτικού αποθέματος του στόλου οχημάτων και η δημιουργία εφεδρικού στόλου για έκτακτες ανάγκες.