Είναι ο πρώτος αλλοδαπός που ανέλαβε τη διεύθυνση ενός από τα πιο σημαντικά μουσεία της Ιταλίας και του πλανήτη. Στις μέρες του η Πινακοθήκη Ουφίτσι έχει γνωρίσει μια άνθηση, αν και ένα μουσείο με τέτοιους θησαυρούς της Αναγέννησης και της εποχής του Μπαρόκ δεν αντιμετώπισε ποτέ προβλήματα χαμηλής επισκεψιμότητας και εσόδων. Ο εχθρός του καλού όμως είναι πάντα το καλύτερο και όταν η ιταλική κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει σε μια μεγάλη μεταρρύθμιση για τα μεγάλα κρατικά μουσεία το 2014, ο γερμανός Εϊκε Σμιντ βρέθηκε στο τιμόνι της Πινακοθήκης Ουφίτσι αποφασισμένος να φέρει αυτό το παλιό μουσείο σε εναρμόνιση με την εποχή του. Και ύστερα ήρθε η πανδημία και τα δεινά του τελευταίου χρόνου που δεν άφησαν βέβαια απρόσβλητο το λαοφιλές Ουφίτσι. Ωστόσο, η μεγάλη πρόκληση θα είναι η μετά-COVID εποχή, όταν τα μουσεία θα ανοίξουν ξανά τις πόρτες τους σε ένα κοινό που θα διψάει για τέχνη.
Στο ΒΗΜΑgazino που κυκλοφορεί μαζί με το «Βήμα της Κυριακής», η Μαριλένα Αστραπέλλου συνομιλεί με τον Εϊκε Σμιντ για τη συνεχιζόμενη δουλειά της αναδιαμόρφωσης της Πινακοθήκης Ουφίτσι, για την επόμενη μέρα του μουσείου και για εκείνη που προηγήθηκε, για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και για τους μακροχρόνιους δανεισμούς έργων τέχνης όπως επίσης για την προστιθέμενη αξία που προσδίδει η θέαση ενός αριστουργήματος στον τόπο όπου γεννήθηκε.
Διαβάστε περισσότερα στο BHMAgazino που κυκλοφορεί με το «Βήμα της Κυριακής»