Αν και θα πρέπει να θεωρηθεί αναμενόμενη, η δήλωση του Ralf Brandstatter επικεφαλής της VW αποτελεί ακόμα μία απόδειξη ότι η εποχή των πάλαι ποτέ παντοδύναμων κινητήρων εσωτερικής καύσης βαίνει προς το τέλος της.
«Αυτή τη στιγμή με τις τρέχουσες συνθήκες, δεν νομίζω ότι θα λανσαριστεί μια εντελώς νέα γενιά κινητήρων», δήλωσε ο ίδιος χωρίς να αφήνει περιθώρια αμφιβολιών για το –ηλεκτρικό- μέλλον.
Σε κάθε περίπτωση η VW θα συνεχίζει να εξελίσσει τα ήδη υφιστάμενα κινητήρια σύνολα εσωτερικής καύσης προετοιμάζοντάς τα για τις επικείμενες αυστηρότερες προδιαγραφές Euro 7 και προκειμένου, μέσω των πωλήσεων να χρηματοδοτήσει τη νέα ηλεκτρική της εποχή.
«Βέβαια θα εξακολουθήσουμε να έχουμε ανάγκη τους κινητήρες εσωτερικής καύσης για αρκετό καιρό ακόμα και θα πρέπει μάλιστα να τους κάνουμε όσο το δυνατόν αποδοτικότερους», συμπλήρωσε το Νο 1 της VW.
Bάσει της στρατηγικής Accelerate που παρουσίασε η VW στις αρχές Μαρτίου και η οποία θέτει τις βάσεις για το ηλεκτρικό αύριο, έως το 2030 το 70% των πωλήσεών της στην Ευρώπη θα πρέπει να αντιστοιχεί σε ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Σε ό,τι αφορά τις ΗΠΑ και την Κίνα το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώνεται σε 50%.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι σε ανάλογη δήλωση είχε αποβεί νωρίτερα και ο επικεφαλής της Audi, Markus Duesmann ο οποίος είπε ότι δεν θα υπάρξει νέα γενιά κινητήρων, αλλά ότι θα εξελιχθούν οι ήδη υφιστάμενοι προκειμένου να συμβαδίζουν με τις νέες αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.
Όπως είχε διευκρινίσει ο ίδιος αυτό αφορά και τα επόμενα A4, Α6 και Q5 τα οποία θα αντικατασταθούν από τις νέες γενιές του εξακολουθώντας να είναι διαθέσιμα με βελτιωμένους κινητήρες εσωτερικής καύσης και πλήθος plug-in υβριδικών και υβριδικών εκδόσεων.
Σε ό,τι αφορά το ακριβές χρονοδιάγραμμα που θα οδηγήσει στην λήθη τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως είχε χαρακτηριστικά επισημάνει ο M. Duessman «οι πελάτες μας είναι εκείνοι που πιθανότατα θα αποφασίσουν το πότε ακριβώς οι γραμμές παραγωγής μας θα πάψουν να κατασκευάζουν κινητήρες εσωτερικής καύσης»