Τέρατα και σημεία δεν συμβαίνουν μόνο στην ανώτατη εκπαίδευση, όπως τα περιέγραψα σε σειρά άρθρων μου, για τα οποία δυστυχώς δεν πήρα καμία επίσημη διάψευση. Τα ίδια και χειρότερα μαστίζουν και τη μέση εκπαίδευση, όπως περιγράφει ο εκπαιδευτικός Γυμνασίου κ. Φώτιος Σταυρίδης. Διαβάστε και φρίξτε:
«Καταθέτοντας την άποψή μου, έπειτα από 30 χρόνια προϋπηρεσίας, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι ένας μαθητής μπορεί να φτάσει ανεμπόδιστα από την Α’ Δημοτικού στη Γ’ Λυκείου χωρίς να έχει ανοίξει ποτέ του βιβλίο και χωρίς να έχει κοπιάσει για το απολυτήριο του Γυμνασίου ή του Λυκείου. Υπάρχουν μαθητές οι οποίοι ούτε κουβαλούν τη σάκα τους όταν πηγαίνουν στο σχολείο και τα βιβλία τους τα αφήνουν μονίμως κάτω από το θρανίο τους. Κι όμως τα ποσοστά όσων προάγονται στην επόμενη τάξη είναι 99,99%. Στα Γυμνάσια, τα οποία έχουν καταντήσει εκδοτήρια πλασματικών πιστοποιητικών σπουδών, εκδίδονται με άριστα για το περίπου 30% των μαθητών.
Ανήκω στο 5% των εκπαιδευτικών Γυμνασίου που τηρούν την αξιολόγηση όπως ορίζει ο νόμος, αλλά δυστυχώς οι πιέσεις που δεχόμαστε εμείς οι ολίγοι είναι τρομερές, τόσο από τους συναδέλφους μας που έχουν παραιτηθεί από αυτή τη διαδικασία όσο και από τους διευθυντές οι οποίοι ενδιαφέρονται αποκλειστικά και μόνο για την εξωτερική εικόνα του σχολείου, με τους γονείς οι οποίοι, δεν σας κρύβω, μας προκαλούν φόβο. Οι γονείς τις περισσότερες φορές δεν μας επιτρέπουν να απορρίπτουμε τα παιδιά τους ακόμα και αν αυτά δεν έχουν ανοίξει ποτέ τους βιβλίο! Πολλοί εξ αυτών μάς καταθέτουν γνωματεύσεις από ψυχολόγους, οι οποίες κατά κάποιον τρόπο λειτουργούν ως αποδεικτικά απολύσεως και έτσι μαθητές που συλλαβίζουν ή δεν έχουν μάθει την προπαίδεια προάγονται στην επόμενη τάξη. Αλίμονο αν κάποιος αμφισβητήσει τη γνωμάτευση των ψυχολόγων, την οποία πολλοί γονείς μού την έχουν κουνήσει προκλητικά μπροστά μου, λέγοντάς μου «το παιδί έχει χαρτί και μην τολμήσεις να το κόψεις!».
Δυστυχώς, υπουργείο, σύμβουλοι και συνδικάτα ποιούν την νήσσαν, διότι όλοι είναι ευχαριστημένοι όταν εμφανίζεται προς τα έξω μια ψευδώς επιτυχημένη εικόνα που δείχνει ότι τα πάντα στα δημόσια σχολεία λειτουργούν ρολόι και ότι όλοι έχουν πετύχει στον ρόλο τους.
Η αλήθεια είναι ότι εάν υπάρχει δικαιολογία για την κατάργηση της αξιολόγησης από μέρους των εκπαιδευτικών, ίσως αυτή να είναι η τρομοκρατία από μέρους μεγάλης μερίδας γονέων, οι οποίοι ξέρουν ότι μπορούν να έρχονται στο σχολείο, να μας καθυβρίζουν και να αποχωρούν ανενόχλητοι. Ο γράφων έχει πέσει πολλές φορές θύμα προπηλακισμού από γονείς επειδή έκανε το έγκλημα να έχει βαθμολογήσει το τέκνο τους με απορριπτικό βαθμό!».
Τα όσα απίστευτα καταγγέλλει ο παλαιάς κοπής εκπαιδευτικός κ. Σταυρίδης εξηγούν και τις μηδενικές επιδόσεις των μετεχόντων στις εισαγωγικές εξετάσεις στα ΑΕΙ, για τους οποίους το άθλιο σύστημα παρέχει τη δυνατότητα εισαγωγής στις μη περιζήτητες σχολές.
Αναπόφευκτο επακόλουθο οι στρατιές των αιώνιων φοιτητών οσάκις δεν επιλέγουν απολυτήριο με την εκβιαστική απόσπαση του δημοκρατικού πέντε και τις επακόλουθες συνέπειες σε βάρος της ελληνικής κοινωνίας. Ζητείται ελπίς.