Κινηματογραφική αισθητική υψηλών προδιαγραφών, διακεκριμένοι συντελεστές και ένα καστ σπουδαίων πρωταγωνιστών είναι τα στοιχεία εκείνα της νέας δραματικής σειράς, με έντονα στοιχεία μυστηρίου, που υπόσχεται να καθηλώσει τους τηλεθεατές.
Το Mega έχει μπει δυναμικά στον χώρο της μυθοπλασίας και οι ιθύνοντες του σταθμού ετοιμάζουν… μεγάλα πράγματα στον τομέα αυτόν. Ενα από αυτά είναι και ο «Σιωπηλός δρόμος», η νέα, υψηλών προδιαγραφών, σειρά 13 επεισοδίων που φέρει τις δυνατές υπογραφές του επιτυχημένου συγγραφικού διδύμου Πέτρου Καλκόβαλη και Μελίνας Τσαμπάνη, σε σκηνοθεσία του αξιόλογου κινηματογραφικού σκηνοθέτη Βαρδή Μαρινάκη.
Ο «Σιωπηλός δρόμος» όμως έχει και οσκαρικό αέρα, καθώς την πρωτότυπη μουσική της σειράς υπογράφει ο μουσικοσυνθέτης Θοδωρής Ρέγκλης, γνωστός και ως Ted Regklis, που «έντυσε» μουσικά το τρέιλερ της ταινίας «Παράσιτα» (απέσπασε 4 βραβεία Οσκαρ το 2020) και ο οποίος μιλάει στο «Βήμα» για τη μουσική, τα «Παράσιτα» και τον «Σιωπηλό δρόμο».
Το μικρό αρμόνιο
Η μουσική μπήκε στη ζωή του από μικρή ηλικία, όταν οι γονείς του τού αγόρασαν ένα μικρό αρμόνιο. Οπως περιγράφει, και οι δύο ήταν λάτρεις της μουσικής. «Ο πατέρας μου έπαιζε ερασιτεχνικά κιθάρα και η μητέρα μου τραγουδούσε, επίσης ερασιτεχνικά. Αγαπούσαν τη μουσική, οπότε ήθελαν να υπάρχει και το αρμόνιο στα παιχνίδια μου. Πώς αγοράζουν τουβλάκια ή άλλα παιχνίδια και βλέπουν με ποια “κολλάει” περισσότερο το παιδί; Εμένα, λοιπόν, μου έφεραν αυτό το μικρό αρμόνιο, το οποίο δεν άφηνα από τα χέρια μου» εξηγεί. Οταν είδαν την αγάπη του για το νέο του απόκτημα, αποφάσισαν να τον γράψουν σε μαθήματα πιάνου και στο γυμνάσιο άρχισε να «σκαλίζει» στον υπολογιστή τα πρώτα του κομμάτια.
Για τον ίδιο η μουσική είναι η ψυχοθεραπεία του, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. Σε αυτή καταφεύγει όταν θέλει να διοχετεύσει την ενέργειά του. «Νομίζω, θα συμφωνήσετε, ότι οι εποχές που ζούμε αποτελούν έμπνευση από όλες τις πλευρές και με την κακή έννοια. Είναι λίγο κλισέ αυτό, αλλά δυστυχώς είναι η πραγματικότητα. Αυτό είναι το κακό με κάθε “μεγάλη καταστροφή”, ότι αποτελεί τεράστια έμπνευση για τους καλλιτέχνες. Ισως είναι και ανάγκη. Κάπου πρέπει να διοχετευτεί όλη αυτή η ενέργεια και τα συναισθήματα που νιώθουμε σε αυτές τις περιόδους. Εγώ διοχετεύω όλη μου την ενέργεια στη μουσική. Πάντα ήταν η ψυχοθεραπεία μου».
Με αργά αλλά σταθερά βήματα η μουσική έγινε η επαγγελματική του απασχόληση. Συνθέτει μουσική για κινηματογραφικές, χορευτικές και θεατρικές παραγωγές αλλά και για βιντεοπαιχνίδια. Μεταξύ άλλων έχει γράψει τη μουσική για το τρέιλερ του «Doctor Sleep», για τη «Λίμνη των κύκνων» στην Εθνική Λυρική Σκηνή και την «Ηλέκτρα» του Εθνικού Θεάτρου, αλλά και για ταινίες όπως το «Love me not» του Αλέξανδρου Αβρανά. Με τον τελευταίο συνεργάστηκαν και στην παράσταση που ανέβηκε σε live streaming στο Εθνικό Θέατρο «Σ’ εσάς που με ακούτε». Επίσης έχει κυκλοφορήσει και τέσσερις προσωπικές του δουλειές.
Τα «Παράσιτα»
Η περυσινή τελετή των βραβείων Οσκαρ έκρυβε πολλές εκπλήξεις, με κύρια τη βράβευση ως καλύτερης ταινίας μιας ξενόγλωσσης και δη νοτιοκορεατικής παραγωγής. Τα περίφημα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν Χο κέρδισαν 4 βραβεία. Μπορεί το έργο να γυρίστηκε χιλιόμετρα μακριά από την Ελλάδα, είχε όμως ελληνικό μουσικό χαρακτήρα, καθώς ο Ρέγκλης ήταν εκείνος που έντυσε μουσικά το διεθνές τρέιλερ της ταινίας.
Η συμμετοχή του στην ταινία προέκυψε μέσω της αμερικανικής εταιρείας με την οποία συνεργάζεται. «Πρόκειται για μια εταιρεία μέσω της οποίας ασχολούμαστε εξ ολοκλήρου με μουσική για trailers και ήταν ένα πρότζκετ που προέκυψε από εκείνη την επαφή». Για τον ίδιο, η όλη συγκυρία ήταν μια έκπληξη. «Εγινε το τρέιλερ, κυκλοφόρησε η ταινία, ακολούθησε η τελετή των βραβείων, κέρδισε 4 αγαλματίδια και ξαφνικά βρέθηκε στο προσκήνιο μια ταινία στην οποία είχα και αυτή τη μικρή εμπλοκή. Οπότε ήταν κάτι πρωτόγνωρο για εμένα» σημειώνει.
Ο «Σιωπηλός δρόμος»
Πριν από λίγες ημέρες έγινε γνωστό ότι ο ταλαντούχος καλλιτέχνης θα επιμεληθεί μουσικά τη νέα σειρά του Mega. Με τον σκηνοθέτη Βαρδή Μαρινάκη είχαν συνεργαστεί στην τελευταία του ταινία «Ζίζοτεκ». Σήμερα συνεργάζονται ξανά. «Εχουμε μια πολύ καλή επικοινωνία με τον Βαρδή, που κατά τη γνώμη μου είναι και το πιο σημαντικό σε μια συνεργασία τέτοιου τύπου. Με τον Βαρδή έχουμε συνεργαστεί σε αρκετά πράγματα στο παρελθόν. Είναι μια σχέση που αναπτύχθηκε οργανικά και κάπως αβίαστα. Γνώριζα και την εταιρεία που κάνει την παραγωγή και όταν μου έγινε η πρόταση να συμμετέχω σε αυτό, ήξερα ότι είμαι σε πολύ ασφαλές περιβάλλον για να δημιουργήσω. Επίσης όλοι οι άνθρωποι που εμπλέκονται στη δημιουργία αυτής της σειράς βάζουν πάρα πολύ μεράκι και πιστεύουν, όπως και εγώ, σε αυτό που πάει να γίνει και ελπίζω για το καλύτερο» αναφέρει.
Η μουσική του «Σιωπηλού δρόμου» χτίζεται συνεχώς. Σκηνή-σκηνή. «Υπάρχουν πολλοί τρόποι να δουλέψεις μουσική σε ένα σενάριο. Ενας από αυτούς είναι να δουλέψεις πάνω στην τελική εικόνα. Ο άλλος είναι να πάρεις το σενάριο και να δημιουργήσεις τις δικές σου εικόνες. Σε πολλές περιπτώσεις μπορείς να μιλήσεις με τον σκηνοθέτη και να σου περιγράψει κάποια πράγματα αρκετά νωρίς και να αρχίσεις να δημιουργείς έναν μουσικό καμβά. Αυτός ήταν ο τρόπος που δουλεύουμε σε αυτή τη σειρά. Πήρα από την πρόθεση και την κατεύθυνση του Βαρδή, διάβασα το σενάριο και νομίζω, θα συμφωνήσετε, ότι το σενάριο του Πέτρου Καλκόβαλη και της Μελίνας Τσαμπάνη είναι πηγή έμπνευσης για πολλά πράγματα και χαίρομαι για αυτό» σχολιάζει ο Θοδωρής Ρέγκλης. Αν και δεν προχώρησε σε περισσότερες λεπτομέρειες, ένα πρώτο δείγμα της δουλειάς του έχουμε παρακολουθήσει από τα teasersπου έχουν ήδη κυκλοφορήσει και τα οποία επιτείνουν την αγωνία και το μυστήριο του σεναρίου.