Δεν θα είναι πλέον εφικτή η δημοσίευση και κοινοποίηση ειδήσεων σε όσους βρίσκονται στην Αυστραλία, όπως ανακοίνωσε η Facebook.
Η ανακοίνωση είναι μια απάντηση στην προτεινόμενη νομοθεσία της χώρας, που θα αναγκάσει τις τεχνολογικές πλατφόρμες να πληρώσουν τους εκδότες ειδήσεων για περιεχόμενο.
«Αυτό που ο προτεινόμενος νόμος που εισήχθη στην Αυστραλία αποτυγχάνει να αναγνωρίσει είναι η θεμελιώδης φύση της σχέσης μεταξύ της πλατφόρμας και των εκδοτών μας» έγραψε χαρακτηριστικά ο Κάμπελ Μπράουν, αντιπρόεδρος global news partnership της Facebook, σε άρθρο που δημοσιεύτηκε την Τετάρτη.
«Σε αντίθεση με ό,τι έχουν προτείνει ορισμένοι, το Facebook δεν κλέβει περιεχόμενο ειδήσεων. Οι εκδότες επιλέγουν να μοιραστούν τις ιστορίες τους στο Facebook» εξηγεί.
«Ελπίζω ότι στο μέλλον θα μπορούμε να συμπεριλάβουμε νέα για τους πολίτες της Αυστραλίας» πρόσθεσε ο Μπράουν.
Κατά τη διάρκεια ακρόασης στη Γερουσία της Αυστραλίας, το Facebook είχε προτείνει ότι θα μπορούσε να εμποδίσει το περιεχόμενο στη χώρα εάν το νομοσχέδιο γίνει νόμος. Η Google απείλησε στην ίδια ακρόαση να κλείσει εντελώς τη μηχανή αναζήτησης στην Αυστραλία.
Όμως, πριν από την ανακοίνωση του Facebook την Τετάρτη, η Google σηματοδότησε ότι κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση και, αντί να εγκαταλείψει την Αυστραλία, εμβαθύνει τις σχέσεις της με τους εκδότες εκεί. Η Google και η News Corp του Ρούπερτ Μέρντοκ ανήκουν σε μια νέα κοινοπραξία που περιλαμβάνει πολλά αυστραλιανά μέσα ενημέρωσης, καθώς και κάποια μέσα από τη Βρετανία, αλλά και τις Wall Street Journal και New York Post από τις ΗΠΑ.
Η ιδέα ότι οι εταιρείες τεχνολογίας θα πρέπει να πληρώσουν για περιεχόμενο στις πλατφόρμες τους προωθείται από τους εκδότες εδώ και αρκετό καιρό και η News Corp ήταν ένας από τους πιο έντονους υποστηρικτές της. Ο αγώνας έχει γίνει πιο πιεστικός για τις τεχνολογικές πλατφόρμες, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές στις ΗΠΑ, την Αυστραλία και αλλού εξετάζουν νέους νόμους για το θέμα.
Τα τελευταία χρόνια, το Facebook δημιούργησε το Facebook News, μια εφαρμογή, όπου οι επιλεγμένοι αρθρογράφοι πληρώνονται για τη συμμετοχή.
Η Google ανακοίνωσε τα σχέδιά της για την αδειοδότηση ειδήσεων πέρυσι και αποκάλυψε ένα νέο προϊόν που ονομάζεται News Showcase, στο οποίο οι αρθρογράφοι μπορούν να επιμεληθούν και να αποφασίσουν μόνοι τους πώς να παρουσιάσουν το περιεχόμενό τους στην πλατφόρμα.
Η Google έχει δεσμεύσει 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε διάστημα τριών ετών για αυτό το πρόγραμμα.