Αφού σπούδασε fashion με δάσκαλο τον Άγγελο Μπράτη, o TheoDore Leventakis κατέληξε να δουλεύει για χρόνια στο πλευρό του Αγγέλου Φρέντζου, τον οποίο θεωρεί μέντορα του. Πριν λίγους μήνες ο ταλαντούχος νεαρός έλληνας σχεδιαστής πήρε την απόφαση να μετακομίσει μόνιμα στο Παρίσι και να προσπαθήσει να βρει τη δική του θέση στο σύμπαν της γαλλικής μόδας.
Τι σας ώθησε στο να ασχοληθείτε με τη μόδα;
«Στη μόδα βρέθηκα τυχαία, αν και πιστεύω οτι τίποτα τελικά δεν είναι τυχαίο σε αυτή τη ζωή. Ξεκινώντας με σπουδές ζωγραφικής, μετά απο παρότρυνση των γονιών μου, βρέθηκα σε μια σχολή industrial design. Εκεί λοιπόν κατάλαβα οτι δεν επρόκειτο να ακολουθήσω αυτόν τον τομέα και οτι έπρεπε να βρω ενα άλλο μονοπάτι που θα εκφράζει καλύτερα τις εφηβικές καλλιτεχνικές ανησυχίες μου. Αυτό το μονοπάτι λοιπόν ήταν η μόδα. Από τα πρώτα κιόλας μαθήματα είπα στον εαυτό μου “εδώ είμαστε”. Προχώρα!».
Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας σχεδιαστές;
«Δεν έχω ακριβώς αγαπημένους σχεδιαστές. Υπάρχουν σίγουρα συλλογές από διάφορους δημιουργούς οι οποίες είναι από τις αγαπημένες μου. Ξεκινώντας από τη Madeleine Vionnet, τον Christian Dior, τον Cristobal Balenciaga, την Elsa Schiaparelli, συνεχίζοντας με τον Yves Saint Laurent, τον Jean Paul Gaultier, τον Martin Margiela, τον Azzedine Alaia, τον Gianni Versace και τον Helmut Lang και φτάνοντας στον Christian Lacroix, στον John Galliano, στον Alexander Mcqueen, στον Nicola Ghesquiere και τη Phoebe Philo, όλοι αυτοί έχουν υπογράψει κάποια all time classic collection που μου έρχεται στο μυαλο αυτη τη στιγμη, χωρις να ειναι οι μόνοι φυσικά. Πλέον δύσκολα ενθουσιάζομαι βέβαια αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία».
Πόσο δύσκολο είναι να εισχωρήσει κανείς στο fashion industry του Παρισιού;
«Το βιομηχανία της μόδας στο Παρίσι έχει μεγάλη ποικιλία. Υπάρχουν αρκετοί νέοι σχεδιαστές και μικρά brands πέρα απο τα γνωστά ονόματα που όλοι λίγο πολύ γνωρίζουμε. Σίγουρα τα Haute Couture Maisons, τα οποία με ενδιαφέρουν πολύ, αυτή την περίοδο πλήττονται λόγω της πανδημίας. Εχουν παγώσει τα πάντα όσον αφορά τις προσλήψεις σε creative teams ακόμη και πολύ μεγάλων οίκων μόδας. Η haute couture ειναι μια τέχνη δύσκολη που χρειάζεται πολλή υπομονή και επιμονή, αλλα αυτό είναι για μένα η μόδα. Οπως λένε και οι Γαλλοι «l’ espoir fait vivre», οπότε θέλω να παραμένω αισιόδοξος ότι σύντομα θα είμαι μέλος σε μία από τις σχεδιαστικές ομάδες αυτών των οίκων».
Πείτε μας λίγα λόγια για τις τωρινές δημιουργίες σας.
«Αυτή την περίοδο κάνω μελέτη και έρευνα πάνω σε παλιές τεχνικές της υψηλής ραπτικής, το γνωστό »savoir faire’’, σχετικά με το πως αυτές οι τεχνικές μπορούν εν τέλει να ενσωματωθούν στο σήμερα, στο 2021, σε μια εποχή ρευστή που τα πάντα αλλάζουν, όπως και η μόδα η ίδια. Τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά από αυτά που είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα».
Πώς είναι το lockdown στη γαλλική πρωτεύουσα;
«Αρκετά σκληρό. Όταν έκλεισαν όλα στις 17 Μαρτιου του 2020 υπήρχε τουλάχιστον μια ελπίδα ότι θα βελτιωνόταν σύντομα η κατάσταση και ζήσαμε ένα Παρίσι εντελώς διαφορετικό από τις εικόνες που έχουν πολλοί στο μυαλό τους για την Πόλη του Φωτός, η οποία παραμένει πάντα όμορφη, μυστήρια και ρομαντική. Αυτή τη στιγμή υπάρχει απαγόρευση κυκλοφοριας μετά τις 6 μμ και συζητιέται έντονα το ενδεχόμενο για τρίτο καθολικό lockdown μεσα σε ενα κλιμα πλήρους αβεβαιότητας».