Η πρώτη μήνυση για σεξουαλική κακοποίηση σε βάρος γνωστού προσώπου από το χώρο του θεάτρου, κατατέθηκε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών που θα ξεκινήσει να ξετυλίγει το κουβάρι της υπόθεσης με στόχο την απόδοση ποινικών ευθυνών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο μηνυτής φέρεται ότι δεν είναι το ίδιο πρόσωπο που πρόσφατα προέβη σε καταγγελίες για σεξουαλική κακοποίηση. Σε κάθε περίπτωση ο Ασκός του Αιόλου άνοιξε και η δικαιοσύνη πλέον αναλαμβάνει τη διερεύνηση συγκεκριμένων καταγγελιών που με επίσημο τρόπο έφτασαν ενώπιόν της.
Εφόσον πρόκειται για διαφορετικό πρόσωπο από αυτό που έκανε την πρώτη καταγγελία, τότε η υπόθεση γίνεται ακόμη πιο σοβαρή.
Υπενθυμίζεται ότι ο Νίκος Σ. μίλησε στην ιστοσελίδα 2020mag.gr για την εμπειρία που είχε στα 19 του, όταν και ήθελε να ασχοληθεί με το θέατρο. Στην καταγγελία που κάνει ο ίδιος διευκρινίζει ότι ούτε τα στοιχεία του αλλά ούτε και αυτά του θύτη του επιθυμεί να δημοσιοποιηθούν, καθώς θα το κάνει ο ίδιος στην Δικαιοσύνη στην οποία θα καταφύγει άμεσα, όπως αναφέρει.
Στη σοκαριστική περιγραφή του, το 2005, αναφέρει ότι βίωσε μία εφιαλτική βραδιά στην οποία, πηγαίνοντας να απαγγείλει τον πρώτο του θεατρικό μονόλογο στο σπίτι ενός «κοινωνικά διακεκριμένου και γνωστού σκηνοθέτη», βρέθηκε να κακοποιείται σεξουαλικά, μέχρι τελικά ο σκηνοθέτης να τον διώξει λέγοντάς του να μάθει τον μονόλογο και να του τον πει την επόμενη φορά.
Όπως λέει ο ίδιος, όλα ξεκίνησαν όταν η θεία του αποκάλυψε στον γνωστό σκηνοθέτη με τον οποίο ήρθε τυχαία σε επαφή το όνειρο του ανιψιού της να δώσει εξετάσεις και να περάσει στην Σχολή του Εθνικού Θεάτρου δίνοντας τα στοιχεία του. Ο σκηνοθέτης επικοινώνησε μαζί του, συναντήθηκαν, του έδωσε τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Ουίλιαμς και του είπε να διαβάσει όλο το έργο και ν’ αποστηθίσει τον τελευταίο μονόλογο του «Τομ».
Ενώ όλα έβαιναν καλώς και ο ίδιος ήταν ενθουσιασμένος, όλα άλλαξαν όταν έλαβε το τηλεφώνημα να πάει στο σπίτι του γνωστού σκηνοθέτη για να απαγγείλει τον μονόλογο τον οποίο είχε μάθει.
Η επίσκεψη στο σπίτι του σκηνοθέτη
Η περιγραφή του προκαλεί σοκ: «Πήγα στο σπίτι του και χτύπησα το κουδούνι, περιμένοντας να μου ανοίξει ο ίδιος. Μου άνοιξε, όμως, ένα νέο παιδί σε ηλικία, λίγο μεγαλύτερος από εμένα. Ξαφνιάστηκα και μ’ έπιασε μεγαλύτερο άγχος απ’ ό,τι ήδη είχα, γνωρίζοντας ότι δεν θα έλεγα το μονόλογο μόνο μπροστά σ’ ένα σπουδαίο σκηνοθέτη. Τώρα θα είχα και κοινό… «Που είναι ο τάδε;» ρωτάω με συστολή. Μου λέει «είναι στο μπάνιο, θα έρθει. Πέρασε». Μπήκα, καθίσαμε στον καναπέ, μιλήσαμε κανά 5λεπτο και περιμέναμε το σκηνοθέτη. Και ξαφνικά εμφανίζεται μπροστά μας ημίγυμνος, φορώντας μόνο μία πετσέτα. Ξαφνιάστηκα».
Και συνεχίζει: «Εκείνος ξεκίνησε να χαϊδεύει τα γεννητικά του όργανα πάνω από την πετσέτα και να μου κάνει κι έναν πρόλογο ότι ένας ηθοποιός καλείται να παίξει δύσκολους ρόλους». Λέει επίσης: «με ρώτησε τι εμπειρίες έχω, αν έχω κάνει σεξ, αν έχω κάνει στοματικό έρωτα. Εγώ ήμουν τότε 19 ετών και μου ήταν πολύ δύσκολο να μιλήσω για τη σεξουαλική μου ζωή. Δεν είχα άλλωστε και αυτές τις εμπειρίες που μου ζητούσε να του πω. Ούτε μπορούσα να απαντήσω σε όλες αυτές τις ερωτήσεις, που έρχονταν η μία μετά την άλλη καταιγιστικές».
«Μετά ζήτησε αυταρχικά να κάνω στοματικό έρωτα στο νεαρό που καθόταν δίπλα μου. Το έκανα κι ένιωθα, κοιτάζοντας το παιδί, ότι κι αυτός δεν αισθανόταν άνετα, είχε μία εξίσου τεράστια αμηχανία με μένα. Το παιδί αυτό ήταν ευγενικό μαζί μου, ενώ ο άλλος, ο σκηνοθέτης, ήταν «αυτοκρατορικός», σαδιστικά αυταρχικός. Μετά μου ζήτησε να κάνω στοματικό έρωτα και στον ίδιο» υποστηρίζει ο Νίκος Σ.
Η συνέχεια όμως σοκάρει ακόμη περισσότερο αφού, όπως λέει, «κάποια στιγμή σηκώθηκε και πήγε στο υπνοδωμάτιο. [..] Ο σκηνοθέτης μού ζήτησε να κατεβάσω ξανά το παντελόνι μου, μ’ έσπρωξε με βία στο κρεβάτι, με ακινητοποίησε με τα χέρια του στην πλάτη μου και με μία μεταλλική ράβδο, σαν μπάρα από σπιτικό μονόζυγο, επιχείρησε να διεισδύσει στο σώμα μου. Το άλλο παιδί καθόταν στο κρεβάτι και κοιτούσε. Ένιωσα τρόμο και παρέλυσα παρά το δυνατό πόνο που ένιωθα. Τελικά εκείνος κατάφερε να παραβιάσει με το μεταλλικό αντικείμενο το σώμα μου. Εγώ του έλεγα «πονάω, σταμάτα» κι εκείνος μου έλεγε επιτακτικά «χαλάρωσε, ηρέμησε». Μου ανέβηκαν δάκρυα στα μάτια, ήθελα να πεθάνω. Ένιωσα να λιποθυμάω, αλλά ευτυχώς έγινε ένα «ατύχημα» (λερώθηκαν τα σεντόνια) που τον εκνεύρισε πάρα πολύ κι έτσι διακόπηκε αυτό το μαρτύριο. Μας έστειλε στο σαλόνι, μάζεψε εκνευρισμένος τα σεντόνια, τα έβαλε στο πλυντήριο και όταν επέστρεψε, μου ζήτησε να κάνω στοματικό έρωτα στο άλλο παιδί, ενώ αυτός μας παρακολουθούσε και αυνανιζόταν. Και μετά, σαν να μην είχε γίνει τίποτα, μας είπε με ψυχρό κι αυταρχικό ύφος «έχω πρωινό ξύπνημα, πρέπει να φύγετε, εσύ συνέχισε να διαβάζεις το μονόλογο και θα σε ξαναπάρω να τα πούμε’».
Ο Νίκος Σ., περιγράφοντας όσα του συνέβησαν αλλά και το γιατί τόσα χρόνια μετά την καταγγελία δεν είχε πει ποτέ σε κανέναν όσα του συνέβησαν, λέει ότι «ένα παιδί 19 ετών που του συμβαίνει αυτό στην πρώτη του επαφή με τον κόσμο των ονείρων του, με κάποιον κοινωνικά διακεκριμένο και γνωστό σκηνοθέτη, νομίζει ότι έτσι θα είναι οι οντισιόν και η πορεία για την καλλιτεχνική του καριέρα. Επίσης ένα παιδί 19 ετών το 2005, δεν είναι το ίδιο μ’ ένα παιδί 19 ετών το 2021».
Ο Νίκος Σ. δεν επιθυμεί να δημοσιοποιηθεί το όνομά του, ούτε το όνομα του θύτη του, διότι εκτιμάει ότι η απόδοση ατομικών ευθυνών είναι θέμα της Δικαιοσύνης. Ενδιαφέρεται για την κοινωνική διάσταση του προβλήματος της εκμετάλλευσης της θέσης εξουσίας στον ιδιαίτερα ευαίσθητο χώρο του θεάτρου, πού ο ίδιος ονειρεύτηκε να υπηρετήσει και δεν του επιτράπηκε.