Ακατανίκητη μοιάζει η επιθυμία των ανθρώπων να ταξιδέψουν αεροπορικώς σε μέρη «μακρινά κι ονειρεμένα». Αυτό δείχνει ανακοίνωση της Easyjet, σύμφωνα με την οποία οι κρατήσεις θέσεων σε προορισμούς διακοπών κατά τους καλοκαιρινούς μήνες έχουν αυξηθεί κατά 250% συγκριτικά με τις κρατήσεις της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, που δεν είχε ακόμη εκδηλωθεί η πανδημία του κορωνοϊού.
Πρόκειται για μια ένδειξη ότι η ευρύτερη βιομηχανία του τουρισμού (συμπεριλαμβανομένου και του κλάδου των αερομεταφορών) όχι μόνο θα διατηρήσει αλλά θα ενισχύσει την τεράστια δυναμική της μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις των ανθρώπων που επέβαλε η φονική πανδημία – άρση των μέτρων που εξαρτάται, ασφαλώς, από την έκβαση του πολέμου κατά της Covid-19.
Όπου φύγει – φύγει
«Διαπιστώνουμε ότι ο κόσμος θέλει να φύγει για διακοπές το συντομότερο δυνατό», δήλωσε στο BBC ο διευθύνων σύμβουλος της Easyjet Γιόχαν Λούντγκρεν, εκφράζοντας παράλληλα ότι οι μέχρι τώρα ενδείξεις από τις κρατήσεις θέσεων ενισχύουν την εμπιστοσύνη του κλάδου για το μέλλον του αεροπορικού ταξιδιού αναψυχής.
Η βρετανική Easyjet που ίδρυσε ο ελληνοκύπριος επιχειρηματίας σερ Στέλιος Χατζηιωάννου είναι η δεύτερη σε επιβατική κίνηση, μετά την ιρλανδική Ryanair, αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στην Ευρώπη.
Ο κλάδος των αερομεταφορών έχει πληρώσει βαρύ τίμημα από την παγκόσμια εξάπλωση του φονικού ιού. Η Easyjet, όπως και πολλές αεροπορικές εταρείες, έχουν περιορίσει αισθητά τα δρομολόγιά τους τους τελευταίους 10 μήνες που «θερίζει» η Covid-19, ενώ έχουν περικόψει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Μόλις την περασμένη εβδομάδα η νορβηγική Norwegian ανακοίνωσε ότι περικόπτει 1.000 θέσεις εργασίας στο βρετανικό αεροδρόμιο Gatwick και ότι αναστέλλει όλες τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.
Για να αντιμετωπίσουν την κατάρρευση της επιβατικής κίνησης και του κύκλου εργασιών τους και για να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες ταχυδρομικής αποστολής αγαθών στους εγκλείστους λόγω κορωνοϊού καταναλωτές, πολλές αεροπορικές εταιρείες αφαίρεσαν καθίσματα από αεροσκάφη τους μετατρέποντάς τα από επιβατικά σε cargo.
Η τάση όμως, όταν νικηθεί ο κορωνοϊός, φαίνεται πως θα είναι η μετατροπή και των… παλαιών cargo σε επιβατικά.