Εζησε στη σκιά της διάσημης ιέρειας της περφόρμανς, Μαρίνα Αμπράμοβιτς, όμως ο Ουλάι δεν υπήρξε μόνο ο πρώην συνεργάτης και σύντροφος της ή ο άνδρας για τον οποίο δάκρυσε όταν τον αντίκρισε απρόσμενα στη μαραθώνια δράση της «The Artist is Present» στο MoMA της Νέας Υόρκης το 2010.
Οπως δείχνει και η έκθεση με τίτλο «Ulay Was Ηere» στο Μουσείο Stedelijk του Αμστερνταμ (προς το παρόν διαδικτυακά στο www.stedelijk.nl και προγραμματισμένη να διαρκέσει έως τις 18 Απριλίου), η μεγαλύτερη αναδρομική που έχει διοργανωθεί αφιερωμένη στον γερμανό καλλιτέχνη και η πρώτη που πραγματοποιείται μετά τον θάνατό του τον περασμένο Μάρτιο, ο Ουλάι υπήρξε ένας από τους πρωτοπόρους στη χρήση φωτογραφίας polaroid πέρα από την περφόρμανς και την body art και γνώριζε και από μόνος του πώς να πιέζει τις φυσικές αντοχές του στα άκρα.
Στο ΒΗΜΑgazino που κυκλοφορεί μαζί με το «Βήμα της Κυριακής» η Μαριλένα Αστραπέλλου μάς βάζει στο σύμπαν του ταλαντούχου δημιουργού εστιάζοντας σε ορισμένα από τα πιο γνωστά έργα του που παρουσιάζονται στην έκθεση.
Ασπρόμαυρες και έγχρωμες Polaroids, μικρού ή μεγάλου μεγέθους, γλυπτά, προβολές και φωτογραφίες από περφόρμανς, μαζί ή χωρίς τη Μαρίνα Αμπράμοβιτς, επισημαίνουν τη σπουδαιότητα του έργου του και αναζητούν τις αντηχήσεις του σήμερα, ενώ παράλληλα φωτίζουν και τη σχέση του με το Αμστερνταμ, μια πόλη όπου έζησε για τέσσερις δεκαετίες και την οποία αγάπησε με το που πάτησε το πόδι του το μακρινό 1968.
Διαβάστε περισσότερα στο BHMAgazino που κυκλοφορεί με το «Βήμα της Κυριακής»