«Η ζωγραφική μετατρέπει τον χώρο σε χρόνο και η μουσική τον χρόνο σε χώρο» έλεγε ο αυστριακός λογοτέχνης Ούγκο φον Χόφμανσταλ, κάτι που δεν ισχύει μόνο για αυτό το εικαστικό μέσο. Του λόγου το αληθές αποδεικνύεται στην έκθεση «Beethoven moves» στο Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης στη Βιέννη όπου παρουσιάζονται έργα από ζωγράφους όπως ο Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ, ο Γουίλιαμ Τέρνερ, ο Φρανθίσκο Γκόγια, ο Ανσελμ Κίφερ, γλύπτες και installation artists όπως ο Ογκίστ Ροντέν, η Ρεμπέκα Χορν ή καλλιτέχνες περφόρμανς όπως ο Γερμανός Τίνο Σεγκάλ, σε αρμονία με συνθέσεις του Μπετόβεν. Στην έκθεση έρχονται βέβαια στο προσκήνιο και λιγότερο γνωστές πτυχές της ζωής του μουσουργού, καθώς για το ευρύ κοινό η κωφότητα πάντα επισκίαζε την περίπλοκη προσωπικότητά του. Πάντα σε διάδραση με τα έργα των εικαστικών αναδεικνύεται μεταξύ άλλων και η σχέση του με τη φύση, η οποία ήταν γι’ αυτόν μια πηγή έμπνευσης και του πρόσφερε μια απόδραση από τη Βιέννη που είχε κάνει δεύτερη πατρίδα του.
Στο ΒΗΜΑgazino που κυκλοφορεί μαζί με το «Βήμα της Κυριακής» η Μαριλένα Αστραπέλλου μάς μεταφέρει σε αυτό το πολύ ενδιαφέρον project που φέρνει κοντά ορισμένους από τους πιο σημαντικούς εικαστικούς από το μακρινό παρελθόν και το άμεσο παρόν για να διερευνηθεί το έργο και η ζωή του Μπετόβεν, 250 χρόνια από τη γέννησή του (χωρίς να είναι απόλυτα σίγουρο, πιστεύεται ότι ήρθε στον κόσμο την 16η ή 17η Δεκεμβρίου του 1770). Ενα χρονικό διάστημα που έχει βέβαια διατρανώσει όχι μόνο την αδιαμφισβήτητη αξία του έργου του αλλά και τη διαχρονική δημοφιλία του, καθώς η γοητεία που ασκεί στον κόσμο η ιδιοφυία του, ικανή να υπερνικήσει το εμπόδιο της πρόωρης κωφότητας και να δημιουργήσει θεϊκή μουσική, συγκινεί ακόμα και σήμερα.
Διαβάστε περισσότερα στο BHMAgazino που κυκλοφορεί με το «Βήμα της Κυριακής»