Ο Σέσιλ Μπίτον (1904-1980) υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους φωτογράφους του 20ού αιώνα, ένας άνθρωπος που αγαπούσε τη θεατρικότητα και τους λαμπερούς ανθρώπους της εποχής του.
Το έργο του αναγνωρίζεται και τιμάται με κάθε ευκαιρία από μουσεία ανά την Ευρώπη, αλλά παραδόξως δεν είχε διοργανωθεί ποτέ μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του στη Ρωσία, τη χώρα που θα έλεγε κανείς ότι θα εκτιμούσε την αγάπη του για το μεγαλειώδες.
Το Κρατικό Μουσείο Ερμιτάζ βάζει τα πράγματα στη θέση τους με την έκθεση «Cecil Beaton. Celebrating Celebrity» η οποία, μέσα από περισσότερες από 100 φωτογραφίες από όλες τις φάσεις μιας καριέρας που διήρκησε πέντε δεκαετίες, επικεντρώνεται στους τρόπους με τους οποίους δοξάζονταν από τον Μπίτον όσοι σκορπούσαν στους κοινούς θνητούς την εκτυφλωτική τους λάμψη.
Στο ΒΗΜΑgazino που κυκλοφορεί μαζί με το «Βήμα της Κυριακής» η Μαριλένα Αστραπέλλου σκιαγραφεί το πορτρέτο του φωτογράφου που καθόρισε όσο λίγοι την αισθητική στη φωτογραφία μόδαςτον προηγούμενο αιώνα και περιγράφει τη σχέση του με τη Ρωσία, τη χώρα που, αν και ετεροχρονισμένα, επιλέγει να τον τιμήσει.
Αλλωστε χάρη σε αυτή την έκθεση μαθαίνουμε ότι ο Βρετανός φωτογράφος είχε δεσμούς με τη χώρα και μάλιστα ισχυρούς. Κατ’ αρχάς είτε γνώριζε προσωπικά είτε θαύμαζε τους ρώσους εμιγκρέδες της Ευρώπης οι οποίοι έπαιξαν με τη σειρά τους πολύ καθοριστικό ρόλο στην εδραίωση της λατρείας των διασήμων.
Ανάμεσά τους και ο Σεργκέι Ντιαγκίλεφ, ο ιμπρεσάριος, προστάτης των τεχνών και ανανεωτής του μπαλέτου αλλά και οι καλλονές γαλαζοαίματες της Ρωσίας που είχαν εγκαταλείψει τη Ρωσία μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση.
Διαβάστε περισσότερα στο BHMAgazino που κυκλοφορεί εκτάκτως την Παρασκευή με το «Βήμα της Κυριακής