Οι πολιτειακές αρχές της Καλιφόρνια παραχώρησαν για πρώτη φορά άδεια λειτουργίας σε υπηρεσία παράδοσης προϊόντων με οχήματα χωρίς οδηγό.
H αδειοδότηση έρχεται μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των δοκιμών της Nuro, νεοσύστατης εταιρείας που έχει αναπτύξει το τροχοφόρο ρομπότ R2. Στο εξής, η εταιρεία θα χρεώνει τις υπηρεσίες της.
Η Nuro ιδρύθηκε από δύο πρώην μηχανικούς της Google και χρηματοδοτείται από την ιαπωνική πολυεθνική Softbank.
«Η παραχώρηση της πρώτης άδειας είναι σημαντικό ορόσημο στην εξέλιξη των αυτόνομων οχημάτων στην Καλιφόρνια» δήλωσε ο Στιβ Γκόρντον, επικεφαλής του πολιτειακού υπουργείου Μεταφορών.
Το R2, ένα μικρό όχημα χωρίς οδηγό, τιμόνι ή καθρέπτες, χρησιμοποιεί ραντάρ, ευρυγώνιες και θερμικές κάμερες για να οδηγεί τον εαυτό του.
Μπορεί όμως να κυκλοφορεί στους δρόμους μόνο όταν οι καιρικές συνθήκες είναι κατάλληλες και η ταχύτητά του περιορίζεται στα 56 χιλιόμετρα την ώρα.
Το λανσάρισμα της υπηρεσίας έρχεται μετά την αδειοδότηση αυτόνομων ταξί τον Οκτώβριο στο Φίνιξ της Αριζόνα. Τα οχήματα ανήκουν στη Waymo, θυγατρική της Google.
Υπηρεσία αυτόνομων ταξί δοκιμάζονται επίσης στη Σαγκάη από τον κινεζικό γίγαντα του Διαδικτύου Alibaba.