Σε παγκόσμιο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης του ομίλου Vodafone μετατρέπεται η ελληνική Vodafone Innovus ξεκινώντας από το πεδίο της ηλεκτρονικής Ιατρικής. Με «όχημα» το Internet of Things, και με πενταετή ορίζοντα, η εταιρεία ξεκινά μια κούρσα στις διεθνείς αγορές όπου δραστηριοποιείται ο Όμιλος για την ανάπτυξη εμπορικών λύσεων και έχει ήδη έτοιμα δύο προϊόντα.
Το πρώτο είναι ένα «ψηφιακό» ιατρικό βαλιτσάκι, το Remote healthcare, που επιτρέπει την απομακρυσμένη ανταλλαγή ιατρικών δεδομένων και την ιατρική συμβουλευτική από τον ιατρό προς τον ασθενή. Η εφαρμογή είναι ήδη διαθέσιμη στην Ελλάδα και τέλη του ερχόμενου Μαρτίου θα καταστεί διαθέσιμη στο εξωτερικό. Για την απόφαση του ομίλου Vodafone ενημερώθηκε σήμερα το πρωί και η ελληνική κυβέρνηση, όπως έγινε γνωστό κατά τη σημερινή συνέντευξη Τύπου.
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της VodafoneΕλλάδας, κ. Χάρης Μπρουμίδης, κατά την παρουσίαση της πρωτοβουλίας, «πρόκειται για μια απόφαση στρατηγικής σημασίας για τον Όμιλο, η οποία αποκτά πρόσθετο συμβολισμό στην τρέχουσα συγκυρία που βιώνουν τα συστήματα υγείας, αλλά και οι οικονομίες παγκοσμίως. Η υγεία γίνεται μια περιοχή μεγάλης έμφασης και καινοτομίας».
Στην παρουσίαση μάλιστα έδωσε το «παρών», η διευθύνουσα σύμβουλος Ευρώπης του VodafoneGroup, κυρία Sepril Timuray, η οποία τόνισε σχετικά με την επιλογή της χώρας μας για να αναπτυχθεί ένα από τα παγκόσμια Κέντρα R&Dτου Ομίλου: «Πιστεύουμε στην Ελλάδα, στην ανάκαμψή της και στις δυνατότητες των ανθρώπων της. Είναι μία χώρα στην οποία επενδύουμε με συνέπεια εδώ και σχεδόν τρεις δεκαετίες. Η φιλοδοξία μας είναι να συμβάλουμε στη δημιουργία της μεγαλύτερης γκάμας ολοκληρωμένων ΙοΤ λύσεων στην αγορά, διότι θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι στον μετά την πανδημία κόσμο, όλοι θα έχουν πρόσβαση σε κρίσιμες υπηρεσίες, που θα βελτιώσουν τις ζωές μας, όπως η Υγεία».
Με το βλέμμα στραμμένο στο εμβόλιο για την Covid-19
Το δεύτερο προϊόν που αναλαμβάνει να αναπτύξει παγκοσμίως η Innovus, πίσω από την οποία στοιχήθηκε η στρατηγική IoTτου Ομίλου, είναι το Coolio, που πηγαίνει την IoT λύση για connected cabinets στην επόμενη ημέρα. Πρόκειται για ένα «εργαλείο» που διασυνδέει επαγγελματικά ψυγεία και κάνει παρακολούθηση από απόσταση σε μία σειρά από μετρήσεις, όπως η κατανάλωση ρεύματος, η θερμοκρασία, η υγρασία, το βάρος του προϊόντος, η επισκεψιμότητα με ανωνυμοποιημένα δημογραφικά χαρακτηριστικά.
Η λύση «τρέχει» ήδη με ένα πρόγραμμα στην Κένυα και έχουν ξεκινήσει ήδη οι συζητήσεις για την εμπορική της διάθεση. Μάλιστα, διατίθεται και μια «ελαφριά» έκδοση που απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Όπως εξήγησε ο κ. Μπρουμίδης, το εν λόγω προϊόν κάνει ουσιαστικά την πιστοποίηση της ψυχρής εφοδιαστικής αλυσίδας που μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη με το εμβόλιο για τον κορωνοϊό να βρίσκεται προ των πυλών και τις προϋποθέσεις για την ασφαλή και γρήγορη διανομή του να έχουν ιδιαίτερα υψηλά standards.
Η Vodafone Innovus υπήρξε η πρώτη μικρή εξαγορά startup από τον Όμιλο Vodafone, μιας νεοφυούς επιχείρησης με ειδίκευση στο fleetmanagement. Η εταιρεία εξαγοράστηκε πλήρως στις αρχές της δεκαετίας του 2010 και σήμερα έχει πελάτες όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, τη Μέση Ανατολή, την Κένυα, τη Γκάνα. Το προσωπικό της αριθμεί σήμερα 80 άτομα.