Η ιαπωνική φίρμα ετοιμάζεται να εμπλουτίσει την γκάμα της με ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο το οποίο θα πάρει την μορφή ενός SUV ανάλογου μεγέθους με το RAV4 και θα αναλάβει να σηματοδοτήσει μια νέα, «ακόμα» πιο ηλεκτρική εποχή για την φίρμα που έχει συνδέσει το όνομα της με την υβριδική τεχνολογία.
Επί του παρόντος η Toyota είναι φειδωλή σε πληροφορίες έχοντας δημοσιοποιήσει μόνο ένα σκίτσο, ωστόσο όπως είναι ήδη γνωστό, το μοντέλο θα βασιστεί σε μια νέα ευέλικτη αρχιτεκτονική, σχεδιασμένη εξαρχής με γνώμονα την ηλεκτροκίνηση και η οποία στο μέλλον θα αξιοποιηθεί και για άλλα μοντέλα.
Σε ό,τι αφορά την σχεδίαση αν και δεν είναι δυνατόν να εξαγάγει κανείς ακριβή συμπεράσματα από το σκίτσο, πέραν του ότι το νέο SUV θα έχει δυναμική αισθητική ανάλογη του C-HR είναι εξίσου σαφές ότι η Toyota θα επιδιώξει να το διαχωρίσει σχεδιαστικά κατά κάποιον τρόπο από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας της κατ΄αντιστοιχία με το Prius το οποίο ως design έχει τη δική του διακριτική υπογραφή.
Αυτό που επίσης δεν έχει ακόμα ανακοινώσει η Toyota είναι η ονομασία του αν και προσφάτως κατοχύρωσε τις ονομασίες από το BZ1 έως το ΒΖ5, διακριτικά που προοδευτικά θα χρησιμεύσουν για να σηματοδοτήσουν την νέα σειρά ηλεκτρικών μοντέλων της ιαπωνικής φίρμας. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αρχικά BZ προέρχονται από τα αρχικά γράμματα των λέξεων Below Zero με το προφανές σημαινόμενο.
Αν κρίνουμε από τα πρωτότυπα που εμφανίστηκαν το καλοκαίρι του 2019 η «οικογένεια» ηλεκτρικών Toyota θα περιλαμβάνει εκτός από το SUV, ένα hatchback, ένα μικρότερο crossover καθώς και δύο MPV μιας και η συγκεκριμένη κατηγορία εξακολουθεί να παραμένει δημοφιλής σε ορισμένες γωνιές του πλανήτη μεταξύ των οποίων και η Ιαπωνία.
Επιστρέφοντας στο SUV που θα αναλάβει και το βάρος των συστάσεων της νέας ηλεκτρικής γκάμας, σύμφωνα με τις συστάσεις οι πληροφορίες που το αφορούν θα δημοσιοποιηθούν μέσα στους επόμενους μήνες καθώς όπως σημειώνει η Toyota το νέο μοντέλο έχει ήδη εξελιχθεί και βρίσκεται στα «πρόθυρα» της παραγωγής η οποία θα πραγματοποιηθεί σε ιαπωνικό έδαφος.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την νέα αρχιτεκτονική από όπου θα ξεκινήσει η νέα ηλεκτρική ιστορία της Toyota, φέρει την ονομασία e-TNGA και είναι σχεδιασμένη προκειμένου να φιλοξενήσει μοντέλα με διαφορετικά αμαξώματα και μήκη καθώς ο μόνος «ανελαστικός» μη μεταβλητός χώρος είναι η απόσταση ανάμεσα στον μπροστινό άξονα και του παρμπρίζ.
Επίσης σύμφωνα με τις συστάσεις η νέα πλατφόρμα θα μπορεί να εξασφαλίσει δικίνητες με κίνηση στους είτε μπροστινούς ή στους πίσω τροχούς καθώς και τετρακίνητες διαμορφώσεις ενώ θα είναι εξίσου ευέλικτη τόσο σε ό,τι αφορά τον αριθμό των ηλεκτρικών μοτέρ όσο και το μέγεθος των μπαταριών που θα τα τροφοδοτούν.
Αναφερόμενος στο νέο ηλεκτρικό SUV μοντέλο ο αντιπρόεδρος της Toyota Europe, Matt Harrisson, δήλωσε ότι: «θα είναι ανάλογου μεγέθους με το RAV4. Με δεδομένο ότι το RAV4 είναι ήδη διαθέσιμο σε υβριδική και plug-in υβριδική έκδοση και το νέο αμιγώς ηλεκτρικό οι αγοραστές θα έχουν στην διάθεσή τους όλες τις επιλογές σε αυτήν την κατηγορία».
Επίσης όπως συμπλήρωσε ο ίδιος αναφορικά με την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει η Toyota «όταν ξεκινήσει η παραγωγή του θα πρέπει να δούμε τι ισχύει από πλευράς επιδοτήσεων καθώς κάτι τέτοιο θα έχει ευεργετική επίδραση για τις αγορές όπου θα διατεθεί το μοντέλο. Παρ΄όλα αυτά θα διασφαλίσουμε ότι κάθε ηλεκτρικό μας μοντέλο θα είναι βιώσιμο επιχειρηματικά ανεξαρτήτως των εκάστοτε κινήτρων και επιδοτήσεων».