Το δεύτερο ηλεκτρικό λεωφορείο demobus ξεκινάει αύριο, Σάββατο, τα δοκιμαστικά του δρομολόγια στο κέντρο της Αθήνας.
Μάλιστα το ευρωπαϊκής τεχνολογίας «πράσινο» λεωφορείο θα κάνει κανονικά το δρομολόγιο της γραμμής 2, Παγκράτι-Κυψέλη, με επιβάτες για διάστημα δύο μηνών.
Οι επιβάτες θα μετακινούνται χωρίς να καταβάλλουν το αντίτιμο του εισιτηρίου.
Πρόκειται για το δεύτερο ηλεκτροκίνητο λεωφορείο που έφτασε στην Αθήνα για να μπει σε συγκεκριμένη διαδρομή, προκειμένου να δοκιμαστεί η ηλεκτροκίνηση στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης πριν τον διαγωνισμό για την προμήθεια νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το πρώτο ήταν της κινεζικής εταιρείας BYDκι ετέθη σε κυκλοφορία στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Στην παραλαβή του οχήματος, SOLARIS Urbino 12 Electric, στο αμαξοστάσιο του Ρουφ έδωσε το «παρών» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
«Σε μια εποχή πολύ δύσκολη για τη χώρα μας και για όλη την Ευρώπη, αφού από την μία έχουμε να αντιμετωπίσουμε την πολύ μεγάλη κρίση της πανδημίας και από άλλη πρέπει να προετοιμάσουμε την Ελλάδα για την επόμενη μέρα, η ηλεκτροκίνηση κατέχει κεντρική θέση στην ατζέντα και το σχεδιασμό της Κυβέρνησης.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μαζί με την Κυβέρνηση συνολικά, έχουν θέσει την ηλεκτροκίνηση στο επίκεντρο της πολιτική τους. Για αυτό το λόγο έχουμε δώσει σοβαρά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ΙΧ και ταυτόχρονα μεγάλο μέρος από τα 1.300 νέα λεωφορεία που θα πάρουμε με το μεγάλο διαγωνισμό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα.
Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον γιατί πρώτον εξοικονομούμε ενέργεια και δεύτερον γιατί είναι φιλική προς το περιβάλλον» δήλωσε ο υπουργός.
Και συνέχισε: «Στο πλαίσιο αυτό η Κυβέρνηση σχεδιάζει να πάρει ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, τόσο στην Αθήνα, όσο και στη Θεσσαλονίκη, έτσι ώστε να αφήσουμε πίσω την εποχή που βλέπαμε ένα τροχαίο υλικό πολύ ταλαιπωρημένο, που ταλαιπωρούσε και τους εργαζόμενους, αλλά κυρίως τους επιβάτες και τους χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς. Σήμερα είμαστε εδώ γιατί παραλάβαμε και το δεύτερο ηλεκτροκίνητο λεωφορείο που κάνει δοκιμαστικές διαδρομές στην Αθήνα. Στόχος των δοκιμαστικών διαδρομών είναι να δούμε αν αυτά τα λεωφορεία μπορούν να ανταποκριθούν στις συνθήκες της χώρας μας. Ο σχεδιασμός είναι ο διαγωνισμός για τα νέα λεωφορεία να βγει στον αέρα τους επόμενους μήνες».
Τα χαρακτηριστικά του δεύτερου demobus της Αθήνας
Το Urbino 12 Electric ανήκει στην κατηγορία των 12μετρων χαμηλοδάπεδων λεωφορείων, έχει τρεις θήρες εισόδου, ηλεκτρική ράμπα στη μεσαία θύρα για τη διευκόλυνση των ΑμΕΑ και μπορεί να μεταφέρει 30 καθήμενους επιβάτες. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες βρίσκονται στον οπίσθιο άξονα του λεωφορείου και είναι συνολικής ισχύος 250 kWh.
Όπως και τα άλλα λεωφορεία που έχει δοκιμάσει η Ο.ΣΥ. Α.Ε., παρέχει πρόσβαση στους επιβάτες σε θύρες φόρτισης συσκευών USB. Επιπρόσθετα, διαθέτει σύστημα CCVT με κάμερες και κέντρο ελέγχου στο ταμπλό, για έλεγχο της καμπίνας, της εισόδου-εξόδου των επιβατών και την ασφαλή κίνηση όπισθεν. Τέλος, το λεωφορείο είναι ευρωπαϊκών προδιαγραφών και είναι εξοπλισμένο με σύστημα πυρανίχνευσης πολλαπλών σημείων.