Ένα πρόβλημα στο συναλλακτικό κύκλωμα των μηχανημάτων αποδοχής καρτών (POS) της Εθνικής Τράπεζας κατά τη διαδικασία αναβάθμισης των συστημάτων της πριν λίγους μήνες, είχε ως αποτέλεσμα να μην χρεωθούν άμεσα τα ποσά κάποιων συναλλαγών που έγιναν με κάρτες στα τερματικά της.
Οι χρεώσεις αυτές εμφανίστηκαν με καθυστέρηση, με αποτέλεσμα να προκληθεί αναστάτωση στους κατόχους των καρτών, οι οποίοι υπέθεσαν προς πρόκειται για διπλοχρέωση, μιας και η συναλλαγή είχε γίνει αρκετές εβδομάδες ή και μήνες νωρίτερα.
Η Εθνική Τράπεζα με ανακοίνωσή της σημειώνει ότι εντοπίστηκε ένα μικρό ποσοστό συναλλαγών καρτών, οι οποίες δεν αναγνωρίσθηκαν από τα συστήματα εκκαθάρισης της τράπεζας με αποτέλεσμα να μη γίνει έγκαιρα η επεξεργασία των στοιχείων τους.
Από την αρρυθμία αυτή η Εθνική Τράπεζα τονίζει ότι δεν υπήρξε καμία υπερχρέωση ή διπλοχρέωση των κατόχων πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας που πραγματοποίησαν συναλλαγές εκείνο το διάστημα. Το αποτέλεσμα ήταν απλά ο κάτοχος της κάρτας να μη δει άμεσα στο λογαριασμό του τη συναλλαγή που πραγματοποίησε και αυτή να χρεωθεί με καθυστέρηση, μετά από μικρό χρονικό διάστημα.
Η Εθνική Τράπεζα επισημαίνει δε ότι:
· Το ύψος των συναλλαγών είναι στην πλειοψηφία τους μικρό, με μέσο όρο συναλλαγής τα 20 ευρώ.
· Το ποσοστό των συναλλαγών που έχουν επηρεαστεί από την εξαιρετικά περιορισμένη δυσλειτουργία αφορά λιγότερο από το 0,01% επί του συνόλου των συναλλαγών που έχουν πραγματοποιηθεί από την αρχή του έτους στο κύκλωμα των POS σε ετήσια βάση .
Η Εθνική Τράπεζα διαβεβαιώνει το κοινό ότι έχει ήδη έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες που διασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία του συναλλακτικού κυκλώματος καρτών σε όλες του τις διαστάσεις, καταλήγει η ίδια ανακοίνωση.