Καθόλου αγορές ή μέσω διαδικτύου σχεδίαζαν να κάνουν οι Έλληνες καταναλωτές την εφετινή Black Friday, ακόμα και πριν την επιβολή του δεύτερου lockdown, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η φετινή αγορά της Black Friday αφορούσε ένα συγκεκριμένο κοινό, με την πλειοψηφία των σχεδιαζόμενων αγορών να είναι μέσω διαδικτύου.
Η πλειοψηφία του καταναλωτικού κοινού, σε ποσοστό 73% δεν σχεδιάζουν να αγοράσουν την εφετινή BlackFriday, που έχει ορισθεί σε μία εβδομάδα, δηλαδή στις 27 Νοεμβρίου. Από το υπόλοιπο 27%, το 18% (δηλαδή περίπου τα 2/3) σκόπευαν να κάνουν τις αγορές τους ούτως ή άλλως και πριν την απαγόρευση από ηλεκτρονικά καταστήματα μέσω διαδικτύου, ενώ το 8% σκόπευε να κάνει τις αγορές του μέσω φυσικών καταστημάτων, τα οποία όμως πλέον είναι κλειστά.
Αυτή η μέτρηση αντιστοιχεί σε περίπου 2,3 εκατ. καταναλωτές οι οποίοι εκτιμούν ότι θα πραγματοποιήσουν αγορές τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, η οποία τα τελευταία χρόνια είθισται να διαρκεί αρκετές ημέρες.
Όσον αφορά τη μέση δαπάνη, εκτιμάται ότι κατά μέσω όρο αυτά τα 2 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν αγορές αξίας 140 ευρώ κατά μέσο όρο. Εξ αυτών, ποσοστό 32% εκτιμά ότι θα κάνει μικρές αγορές, μέχρι 50 ευρώ, το 27% από 51 έως 100 ευρώ, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι το 9% θα κάνει μεγάλες αγορές άνω των 500 ευρώ, κάτι που, βάσει της ανάλυσης του ΙΕΛΚΑ, σημαίνει ότι αναβάλουν σημαντικές οικιακές ανάγκες μέχρι να επιτύχουν σημαντικές προσφορές.
Ο εκτιμώμενος τζίρος για τις επιχειρήσεις με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία ανέρχεται σε 280 εκατ. ευρώ.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι εκτιμήσεις της αγοράς είναι ότι η συνεχιζόμενη απαγόρευση κυκλοφορίας, θα αυξήσει σίγουρα το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, ενώ δεν αναμένεται να επηρεαστεί ουσιαστικά το ύψος των συνολικών πωλήσεων.
Η νέα μέτρηση πραγματοποιήθηκε στην κυλιόμενη έρευνα καταναλωτών, με δείγμα 850 ατόμων την περίοδο 2-3 Νοεμβρίου 2020 με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες μετά την εμφάνιση του ιού Covid-19, εστιάζοντας στην αγορά της BlackFriday.