Ανεβάζει ταχύτητες η ΕΡΓΟΣΕ για την ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, βάζοντας τρία έργα στις ράγες μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα.
Έπειτα από την επίλυση χρόνιων προβλημάτων που καθυστερούσαν σημαντικά την πρόοδο των έργων, καθώς και την ολοκλήρωση μελετών που εκκρεμούσαν, αύριο «σφυρίζει» για την προκήρυξη του έργου εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου στον άξονα Λάρισας – Βόλου, με την αποστολή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Παράλληλα, προχωρά η συμπληρωματική σύμβαση για τις υπολειπόμενες εργασίες στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός, ένα έργο κομβικό για την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού στον βασικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, καθώς και η έγκριση των τευχών δημοπράτησης για τoέργο εκσυγχρονισμού στο τμήμα Θεσσαλονίκης – Ειδομένης.
Στο πλαίσιο του πλάνου των 100 ημερών, που είχε ανακοινώσει η ΕΡΓΟΣΕ, την Παρασκευή, 20 Νοεμβρίου 2020, αποστέλλεται στην ΕΕ η προκήρυξη του ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού για το έργοηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνίας και ETCSLevel1 στην υφιστάμενη μονή γραμμή Λάρισα-Βόλος με αναβάθμιση της γραμμής στο τμήμα ΣΣ Λατομείου-ΒΙΠΕ Βόλου. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 67 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να αναφερθεί ότι τα τεύχη για τη δημοπράτηση ήταν έτοιμα από το καλοκαίρι αλλά για την ολοκλήρωση των απαραίτητων διεργασιών και τη δημοσίευση του διαγωνισμού, εκκρεμούσε η συμφωνία με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ για την παραχώρηση της έκτασης που απαιτούνταν για το έργο.
Πλέον του έργου στο τμήμα Λάρισας – Βόλου, η ΕΡΓΟΣΕ έστειλε την Τρίτη, 17 Νοεμβρίου 2020, τα τεύχη της 1ηςΣυμπληρωματικής Σύμβασης Εργασιών (Σ.Σ.Ε.) της υπ’ αριθμ. 635 Σύμβασης για έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ την Τετάρτη, 18 Νοεμβρίου 2020, δόθηκε από τη Διαχειριστική Αρχή η προέγκριση των τευχών δημοπράτησης για την υπ’ αριθμ. 713 διακήρυξη (Θεσσαλονίκη – Ειδομένη), επιταχύνοντας την υλοποίηση τριών έργων συνολικού προϋπολογισμού 134,5 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η συμπληρωματική σύμβαση της 635 αφορά, πέρα από την υλοποίηση των υπολειπόμενων εργασιών για την ολοκλήρωση του έργου, την υλοποίηση αντιπλυμμηρικών έργων στις περιοχές γύρω από τη σιδηροδρομική γραμμή. Ο προϋπολογισμός της ανέρχεται σε 20 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, το έργο που αφορά την εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης και ETCSLevel1 στη μονή γραμμή Θεσσαλονίκη–Ειδομένη (ΑΔ 713), μέσω της νέας παραλλαγής στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη, και της αντικατάστασης 37 αλλαγών τροχιάς για της ανάγκες σηματοδότησης, περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό του ΤΧ1, που αποτελεί το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό κόμβο της χώρας. Το έργο έχει προϋπολογισμό 46,5 εκατ. ευρώ.
«Έχοντας επικεντρωθεί το προηγούμενο διάστημα στην επίλυση χρόνιων προβλημάτων που προκαλούσαν σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων, η ΕΡΓΟΣΕ υλοποιεί πλέον με ταχύ ρυθμό τον αναπτυξιακό της σχεδιασμό προχωρώντας άμεσα στη δημοπράτηση και συμβασιοποίηση σημαντικών έργων, με διττό σκοπό. Αφενός την ολοκλήρωση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας και αφετέρου την ενίσχυση της πραγματικής οικονομίας, αξιοποιώντας στο έπακρο τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία και πόρους της Ε.Ε.. Αυτή είναι η αποστολή που όλοι εμείς στην ΕΡΓΟΣΕ καλούμαστε να φέρουμε εις πέρας, έχοντας απόλυτη επίγνωση της σημασίας και της αναγκαιότητας ο σιδηρόδρομος να περάσει στην επόμενη μέρα και να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό ο εκσυγχρονισμός του δικτύου» δήλωσε σχετικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Βίνης.