Την Τετάρτη θα ξεκινήσουν τα ψηφιακά μαθήματα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία καθώς ήδη εστάλησαν στα σχολεία οι οδηγίες για τη διαδικασία της εξ αποστάσεως διδασκαλίας εν μέσω lockdown, λόγω κορωνοϊού.
Η τηλεκπαίδευση είναι υποχρεωτική και η κάθε διδακτική ώρα έχει διάρκεια 30′ μετά από σχετική εισήγηση ΙΕΠ – ενώ στα Γυμνάσια και στα Λύκεια η διδακτική ώρα στην τηλεκπαίδευση είναι 40′- και θα πραγματοποιείται 2 με 5 μμ για τα Δημοτικά και 2 με 4:20 για τα Νηπιαγωγεία, συμπεριλαμβανομένων διαλειμμάτων.
Πώς θα λειτουργήσει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Με δύο τρόπους, συμπληρωματικούς ο ένας προς τον άλλον, θα συνεχίσουν τα μαθήματά τους οι μικροί μαθητές: με την εκπαιδευτική τηλεόραση και τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση.
– Εκπαιδευτική τηλεόραση
Από το πρωί της Δευτέρας, 16 Νοεμβρίου 2020, στις 9 π.μ. θα αρχίσουν να προβάλλονται από την ΕΡΤ2 τηλεοπτικά μαθήματα για μαθητές δημοτικού. Το πρόγραμμα των μαθημάτων αυτών θα ανακοινωθούν αύριο, Κυριακή.
– Σύγχρονη τηλεκπαίδευση
Από την ερχόμενη Δευτέρα επίσης, η διεύθυνση του κάθε σχολείου σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, θα καταρτίσουν πρόγραμμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης και θα κάνουν τις απαραίτητες δοκιμές. Όπως ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, η τηλεκπαίδευση θα ξεκινήσει την Τετάρτη, μετά τη σχολική αργία της 17ης Νοεμβρίου.
Όπως είπε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ το μεσημεριανό/απογευματινό ωράριο προκρίθηκε για δύο βασικούς λόγους: «Αφενός, για να διευκολυνθούν οι οικογένειες, είτε επειδή έχουν μεγαλύτερα παιδιά που θα έχουν τηλεκπαίδευση τις πρωινές ώρες είτε επειδή οι γονείς τηλε-εργάζονται, και επίσης όλοι κάνουν χρήση συσκευών για την εξ αποστάσεως εργασία ή εκπαίδευση, αφ’ ετέρου για να περιορίσουμε την ταυτόχρονη χρήση όλων των δικτύων της χώρας από μαθητές, φοιτητές, εργαζόμενους κ.ο.κ, είπε η υπουργός.
Στη συνέντευξή της κάνει λόγο για «άλμα της εκπαιδευτικής κοινότητας στον ψηφιακό μετασχηματισμό», σημειώνοντας ότι «η καθολική τηλεκπαίδευση είναι ένα πολύ μεγάλο εγχείρημα το οποίο πιστώνεται στην εκπαιδευτική κοινότητα», αναφέροντας ότι κατά την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης λειτουργούν ημερησίως (και ταυτόχρονα) περίπου 40.000 ψηφιακές τάξεις, ενώ συνολικά διενεργούνται πάνω από 200.000 τάξεις με -αθροιστικά- πάνω από 4 εκατομμύρια συμμετοχές μαθητών και μέσο όρο 52 λεπτά ανά μάθημα.
Για την αδυναμία που επέδειξε το σύστημα της τηλεκπαίδευσης κατά την πρώτη ημέρα εφαρμογής της, την περασμένη Δευτέρα, η υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι αυτή οφειλόταν σε τεχνικό πρόβλημα του διακομιστή της πλατφόρμας του παρόχου στο Λονδίνο. Όσο για την αστάθεια που επέδειξε και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο σε ορισμένες περιπτώσεις, η κ. Κεραμέως ανέφερε ότι το ΠΣΔ τους τελευταίους οκτώ μήνες έχει αναβαθμιστεί σημαντικά.
«Δυσκολίες ασφαλώς υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν – εδώ είμαστε για να επιλύουμε όποια δυσκολία προκύπτει, για να διορθώνουμε όποια αρρυθμία, για να βελτιώνουμε τις λύσεις», τόνισε.
Η κ. Κεραμέως κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ για «πολιτική ανηθικότητα» και «μηδενιστική λογική», με αφορμή τις δηλώσεις στις οποίες προέβη το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης με αφορμή το τεχνικό πρόβλημα που παρουσιάστηκε την περασμένη Δευτέρα. «Ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να καπηλευθεί έναν πολύ ευαίσθητο τομέα και μάλιστα εν μέσω πανδημίας», σχολίασε η υπουργός.
Όσο για τη νέα πρόκληση της τηλεκπαίδευσης, που είναι η συμμετοχή και των δομών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε αυτήν, η κ. Κεραμέως τονίζει ότι έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να συνεχισθεί ομαλά και απρόσκοπτα η εξ αποστάσεως διδασκαλία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
«Τεχνικά προβλήματα μπορεί να υπάρξουν, στη χώρα μας και διεθνώς, δεδομένου ότι πρόκειται για παγκόσμια κρίση, ωστόσο είμαστε σε διαρκή εγρήγορση», επεσήμανε.
Η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε και στις ηλεκτρονικές εκλογές που πραγματοποιήθηκαν πριν από περίπου μία εβδομάδα για τη συμμετοχή εκπαιδευτικών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, λέγοντας ότι «το πρώτο βήμα έγινε».
Τέλος, η υπουργός Παιδείας μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το νομοσχέδιο που αναμένεται άμεσα να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και που αφορά στην Τεχνική Εκπαίδευση. Όπως ανέφερε, επιχειρείται «συνολική αναδιάρθρωση ενός υποβαθμισμένου, έως σήμερα, τομέα της εκπαίδευσης». Στόχος του νομοσχεδίου, όπως δήλωσε η κ. Κεραμέως, είναι «η στενότερη διασύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και της Δια Βίου Μάθησης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, μέσα από την οριζόντια και ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων, καθώς και η μετατροπή της από λύση ανάγκης για τους πιο αδύναμους, σε συνειδητή επιλογή με επαγγελματικές προοπτικές για πολλούς».