Οι πλούσιοι Άγγλοι μισθώνουν ιδιωτικά τζετ για να αποφύγουν το δεύτερο lockdown που θα ισχύσει από την Πέμπτη, αναφέρουν οι εταιρείες.
Η Air Partner, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες μίσθωσης ιδιωτικών αεροσκαφών, ανακοίνωσε «ραγδαία αύξηση» των μισθώσεων ιδιωτικών τζετ, με σκοπό την έξοδο από τη χώρα πριν την Πέμπτη.
Όπως αναφέρει η εταιρεία, οι αιτήσεις είναι τόσο πολλές ώστε μόλις που προλαβαίνει να τις επεξεργαστεί.
«Πολλές από αυτές τις αιτήσεις προέρχονται από άτομα που επιθυμούν να μεταβούν στα εξοχικά τους στην Ευρώπη. Ο πλέον δημοφιλής προορισμός είναι τα Κανάρια Νησιά, όπου κάνει ακόμη ζέστη αυτή την εποχή», αναφέρει η εταιρεία στον Guardian.
«Περιμένουμε ένα μέρος της ζήτησης για ιδιωτικά τζετ να συνεχιστεί έως το τέλος του μήνα για επαγγελματικά ταξίδια, ιδίως από τη στιγμή που πολλές εμπορικές πτήσεις ακυρώνονται ή δεν είναι διαθέσιμες εξ αρχής».
Το νέο lockdown της Αγγλίας, που ξεκινά την Πέμπτη, θα απαγορεύσει τα ταξίδια στο εξωτερικό εκτός αν αυτά κρίνονται αναγκαία, τουλάχιστον έως τις 2 Δεκεμβρίου.
Κάθε πτήση για πέντε άτομα χωρίς επιστροφή από την Αγγλία προς την Τενερίφη κοστίζει 24.000 στερλίνες.
Σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δει τεράστια μείωση των κρατήσεων στις εμπορικές τους πτήσεις.
Αντιθέτως, οι εταιρείες που μισθώνουν ιδιωτικά τζετ δεν έχουν βιώσει αντίστοιχη μείωση. Όπως αναφέρουν εκπρόσωποι τέτοιων εταιρειών στον Guardian, αυτό οφείλεται στο ότι οι εξαιρετικά πλούσιοι πολίτες εξακολουθούν να ταξιδεύουν ακριβώς όσο και πριν.
Επιπροσθέτως, ακόμη και οι… απλοί πλούσιοι αναζητούν ασφαλέστερους τρόπους για τα ταξίδια τους, αφού φοβούνται τον συνωστισμό στις εμπορικές πτήσεις και στα αεροδρόμια.
Οι εταιρείες μίσθωσης ιδιωτικών τζετ είδαν τις κρατήσεις τους να αυξάνονται και πριν το πρώτο πανεθνικό lockdown της Βρετανίας τον Μάρτιο. Μάλιστα, πολλές εξ αυτών διαφήμιζαν «πτήσεις εκκένωσης» που θα απομάκρυναν τους πολίτες που μπορούσαν να ανταποκριθούν στο κόστος τους από τις χώρες που είχαν πληγεί σφοδρά από τον ιό.
Ο αριθμός των ιδιωτικών πτήσεων μειώθηκε μόλις κατά 10% από την 1η Σπετεμβρίου μέχρι τις 15 Οκτωβρίου σε σχέση με την περσινή χρονιά, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία αεροπλοΐας, WINGX. Συγκριτικά, η αντίστοιχη πτώση έφτασε στο 50% για τις εμπορικές πτήσεις.
Ο Ρίτσαρντ Κόου, γενικός διευθυντή της WINGX δήλωσε στον Guardian: «Η ζήτηση για εμπορικά ταξίδια έχει αποδειχθεί πολύ πιο ανθεκτική από τη δραστηριότητα των εμπορικών αερογραμμών σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας, σημειώνοντας και πολύ σημαντική ανάκαμψη στη διάρκεια του καλοκαιριού, με την άρση και των ταξιδιωτικών περιορισμών».
«Αυτή η ανάκαμψη υποχώρησε το φθινόπωρο, καθώς η ζήτηση για πτήσεις αναψυχής μειώθηκε και τα επαγγελματικά ταξίδια διακόπηκαν, όμως τα τελευταία θα σημειώσουν νέα ανάκαμψη όταν οι οικονομίες αναθερμανθούν. Τα πλεονεκτήματα των ιδιωτικών πτήσεων, όπως ο έλεγχος των μέτρων υγιεινής και η άνεση, θα συνεχίσουν να προσελκύουν ορισμένους πελάτες που σε άλλη περίπτωση θα προτιμήσουν τις εμπορικές πτήσεις».
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με στοιχεία της βιομηχανίας, τα ιδιωτικά τζετ εκπέμπουν 20 φορές περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα ανά επιβάτη σε σχέση με τις εμπορικές πτήσεις.