Οι παιδικές μορφές πάνω στα cameo σκουλαρίκια ήταν πραγματικά συγκλονιστικές. Τα μικρά κορίτσια με το αθώο βλέμμα κρατούσαν το πρόσωπό τους ανάμεσα στα χέρια τους. Τα σπάνια αυτά κοσμήματα έμοιαζαν με αληθινά περίτεχνα έργα τέχνης. Πρόσεξα ότι το ένα συγκρατούσε τριαντάφυλλο κατασκευασμένο από ροζ διαμάντι και το δεύτερο σμαράγδι. Τα cameos, μια επιλογή των αρχαίων, που απέκτησε όμως ιδιαίτερο status και δημοφιλία στη διάρκεια του χρόνου, αποτελούν τώρα το απόλυτο trend για όσους συνεχίζουν να (έχουν την οικονομική δυνατότητα στις σκληρές εποχές της Covid-19) αγοράζουν μπιζού.
Η διάσημη φωτογράφος και designer Σίντι Σέρμαν δημιούργησε τα εξαιρετικά αυτά pendants που υλοποίησε μια τρίτη γενιά κοσμηματοπωλών στην Ιταλία. Ο μεγαλοβιομήχανος, χρυσός κληρονόμος Φίφης Δελμούζος-Κασσανδρής κοίταξε έξω από το παράθυρο. Επάνω στο γραφείο του υπήρχαν επίσης σκουλαρίκια, βραχιόλια και δαχτυλίδια από λευκά και μαύρα διαμάντια, τα οποία έφεραν την υπογραφή de Grisogono. Ενα μικρό, νοσταλγικό χαμόγελο ζωγραφίστηκε στο πρόσωπό του. Σκέφθηκε τα glamorous parties τα οποία διοργάνωνε μέχρι πρόπερσι το καλοκαίρι στη Σαρδηνία ο Φαουάζ Γκρουόσι.
Τα πολυτελέστερα yachts, τα ωραιότερα μοντέλα του κόσμου αλλά και jet setters έφθαναν στο Πόρτο Τσέρβο με σκοπό να δώσουν το «παρών» στα super gatherings του «μπαμπά των διαμαντιών». Ελληνας επιχειρηματίας προτιμούσε πάντα να φθάνει στη Νότιο Ιταλία με το ιδιωτικό του αεροπλάνο. Ακριβώς όπως ο Φίφης Δελμούζος-Κασσανδρής. Οι δύο άνδρες δεν είχαν άλλωστε ποτέ καιρό για χάσιμο. Οι προσκλήσεις στα πλέον κοσμοπολίτικα spots του πλανήτη υπήρξαν συνεχείς. Στα αφτιά του έφθασε ξαφνικά ο ήχος ενός παλιότερου τραγουδιού. Και τώρα; Τώρα σιωπή…
Τα δείπνα των έξι ή των οκτώ…
Απόλυτη ησυχία επικρατούσε γύρω από τις αστραφτερές οροσειρές της Εκάλης. Οι κάτοικοι οι οποίοι συνηθίζουν να περπατούν (για να ξεμουδιάσουν) στους γεμάτους καταπράσινα δέντρα δρόμους της περιοχής, συνοδευόμενοι από σκύλους, γάτες και… παπαγάλους (υπάρχει και αυτό το φαινόμενο), προτίμησαν να παραμείνουν πίσω από τους ψηλούς, απροσπέλαστους τοίχους των λαμπερών mansions. Ο Φίφης Δελμούζος-Κασσανδρής σκέφθηκε ότι οι λιγοστές σταγόνες βροχής δημιούργησαν ένα μελαγχολικό δίχτυ πάνω από κατοικίες πολλών-πολλών τετραγωνικών, πολυτελή αυτοκίνητα και αεικίνητους bodyguards οι οποίοι πετάγονται ξαφνικά από κάθε γωνιά, παρτέρι και λιμνούλα ή σιντριβάνι που μοιάζει (σε εντελώς κιτς στυλ) με αυτά του ρωμαίου αυτοκράτορα Καρακάλα.
Τα γεύματα τα οποία πραγματοποιούνται στο εσωτερικό των κατοικιών είναι αρκετά. Με λιγοστούς όμως καλεσμένους. Οι περισσότεροι τηρούν τα μέτρα προστασίας, έχοντας ετοιμάσει μεσημεριανά γεύματα στο ισπανικού τύπου πάτιο ή δείπνα στο φως των κεριών. Οι προσκεκλημένοι δεν ξεπερνούν τους έξι ή τους οκτώ. Πολύ γνωστός επιχειρηματίας ο οποίος κατοικεί στην Πολιτεία και λαμβάνει συνεχώς προσκλήσεις για τέτοιου είδους μικρά gatherings μου έλεγε ότι οι αμφιτρύωνες επιτελούν… κοινωνικό έργο. Τον κοίταζα με έκπληξη στη διάρκεια ενός τέτοιου private dinner. Εκείνος έσκυψε συνωμοτικά προς το μέρος μου. «Πρόσεξε ποιος θα βγει από την κουζίνα στο τέλος του δείπνου» ψιθύρισε…
Ο διάσημος chef στο mansion των βορείων προαστίων
Το δεύτερο πιάτο, ένα εξαιρετικό σατομπριάν, τελείωσε σε κλάσματα δευτερολέπτων. Οι επιφανείς προσκεκλημένοι έμοιαζαν να έχουν εξαντλήσει τα αποθέματα φαγητού στις δικές τους κατοικίες. Το πρώτο πιάτο με ταρτάρ σολομού, οι σαλάτες με το blue cheese, κυρίως όμως το σατομπριάν, εξαφανίστηκαν με τέτοια ταχύτητα που ένιωσα να ζω στιγμές από τη λαοφιλή ελληνική ταινία «Οι θαλασσιές οι χάντρες».
Η σκηνή με Βουτσά, Καραγιάννη, Βογιατζή και όλους τους δήθεν chic guests να ορμάνε στα πλούσια εδέσματα έχει μείνει ιστορική. Το dinner τελείωσε με black chocolate και σάλτσα φράουλας. Λίγα λεπτά μετά το σερβίρισμα του γλυκού, ένας γνωστός κύριος «έσκασε μύτη» από την περιοχή όπου βρίσκονται οι κουζίνες. Αναγνώρισα στο πρόσωπό του τον αγαπημένο μου chef. Τον καλύτερο ίσως chef της Αθήνας, ο οποίος εργάζεται σε πολύ γνωστό restaurant της πόλης. Κατάλαβα αμέσως για ποιον λόγο ο επιχειρηματίας μού είπε ότι οι αμφιτρύωνες των απανταχού λαμπερών, μικρών γευμάτων επιτελούν κοινωνικό έργο. Η άσχημη οικονομική κατάσταση λόγω Covid-19, η έλλειψη πελατών στα εστιατόρια, οδηγεί τους επιφανείς μαγείρους να δουλεύουν στις κουζίνες κατοικιών γνωστών επιχειρηματιών και εφοπλιστών. Τα μικρά γεύματα με «φόντο» έργα των Τζεφ Κουνς, Γκογκέν, Μπασκιά και Αvis Καπούρ βοηθούν καλούς επαγγελματίες οι οποίοι έχουν δει τα χρήματά τους να λιγοστεύουν.
Ο Πρωθυπουργός και το… τραπεζάκι έξω
Οι φλόγες των κεριών πέφτουν επάνω σε μια εξαιρετική σειρά έργων του Ζαν-Μισέλ Μπασκιά. Το φοβερό παιδί του νεοεξπρεσιονισμού μέσα από μια έκθεση στο Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστώνης βρίσκεται σε διάλογο με τη γενιά της χιπ-χοπ. Το ρεπορτάζ το οποίο δημοσιεύεται σήμερα στο BHMAgazino είναι εντυπωσιακό. Ο άνδρας ο οποίος κάθεται δίπλα μου δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον, όχι μόνο για τον συγκεκριμένο διάλογο εικαστικών και μουσικής, αλλά και εκείνο μεταξύ… ΝΔ και Κεντροαριστεράς. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα φέρει λέει πιο κοντά την Κεντροαριστερά στο κυβερνών κόμμα. Ο Πρωθυπουργός φημίζεται, επιμένει ο συνδαιτημόνας μου, για τις έξυπνες, «χειρουργικού τύπου» κινήσεις του. Ρούφηξα μια γουλιά από το κόκκινο κρασί μου. Ειλικρινά δεν γνωρίζω κάτι γύρω από τις «χειρουργικές κινήσεις» του Κυριάκου. Οι κινήσεις πάντως με τις οποίες «τεμάχιζε» το κοτοπουλάκι το βράδυ της Τετάρτης στη «Ράτκα» ήταν ήρεμες, απαλές. Ο κ. Μητσοτάκης μαζί με τη σύζυγό του Μαρέβα καθόταν στα τραπεζάκια που λόγω κορωνοïού το ιστορικό bar έχει τοποθετήσει στο πεζοδρόμιο της Χάρητος. Εξω ακριβώς από το μαγαζί. Σκέφθηκα ποιος άλλος πρωθυπουργός θα… έπιανε τραπεζάκι στο πολύβουο μικρό δρομάκι χωρίς να νοιάζεται για τους δεκάδες κοινούς θνητούς γύρω του; Μάλλον κανείς. Ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης, συχνός πελάτης της «κλειστής Ράτκα», των περασμένων χρόνων, σίγουρα όχι…
Roof garden, «Coya» και η… επέλαση της μύγας
Ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης είχε επιλέξει μία ημέρα πριν το roof garden της «Μεγάλης Βρεταννίας». Το εστιατόριο του εμβληματικού ξενοδοχείου, παρά την οικονομική κρίση και τους θαμώνες τοποθετημένους σε αποστάσεις, έχει κόσμο. Ο κ. Σημίτης είχε καθίσει σε ένα τραπέζι με θέα την Ακρόπολη. Συντηρητικός, όπως πάντα, με μπλε κοστούμι. Στη συντροφιά του κύριοι επίσης με γκρίζα και μπλε κοστούμια, στην ίδια περίπου ηλικία. Σε ένα άλλο τραπέζι σύζυγος γνωστού βιομηχάνου περιέγραφε την εμπειρία της από το φθινοπωρινό Μονακό. Το Πριγκιπάτο δεν έχει την κίνηση του παρελθόντος λόγω του ότι ο κόσμος δεν μετακινείται εύκολα. Αντίθετα διαθέτει… πολλές μύγες (όπως επίσης το κοντινό St. Tropez), οι οποίες κάθονται πάνω στα πανάκριβα φαγητά. Το «Coya» είναι σχεδόν γεμάτο, όπως και το «Ραπόλντι». Στο Μόντε Κάρλο συζητούν αν οι δύο μεγαλοεπιχειρηματίες Μπερνάρ Αρνό και Φρανσουά Πινό αγοράσουν τελικά την Art Basel. Οτιδήποτε εμπορικό, έστω και αν έχει να κάνει με υψηλή τέχνη, αγοράζεται πλέον…