Το κόκκινο μαντό με τα ανάγλυφα μαύρα σχέδια του οίκου Balenciaga έπεφτε απλά στους ώμους. Η Εσθήρ περπατούσε με έναν… περίεργο τρόπο. Εμοιαζε σαν να έχει καταπιεί μπαστούνι, έτσι όπως τα βήματά της με τις δωδεκάποντες γόβες Christian Louboutin να «τυλίγουν» τους λεπτούς της αστραγάλους την οδηγούσαν στο «Restaurant du Métropole Monte-Carlo». Το περίφημο μαντό, πολύτιμο πραγματικά «κομμάτι» του γαλλικού οίκου, αφού έχει ήδη αγοραστεί από τις πλουσιότερες γυναίκες στον κόσμο, έκανε τους θαμώνες του εστιατορίου να γυρίσουν το κεφάλι προς το μέρος της. Η παιδική μου φίλη γνώριζε πολύ καλά άλλωστε ότι το εκτυφλωτικό κόκκινο είναι το χρώμα της απόλυτης κυριαρχίας. Το μαντό εξακολουθούσε να παραμένει «κολλημένο» στους ώμους της. Το μαύρο μεταξένιο φόρεμα που το συνόδευε θρόιζε μαγικά σε κάθε της κίνηση. Είναι αυτός ο υπέροχος ήχος του μεταξιού. Κάθισε σε ένα από τα τραπέζια και έριξε μια γρήγορη ματιά στο μενού. Εκλεισε βιαστικά τον κατάλογο. Γνώριζε σχεδόν… απέξω τις γαστριμαργικές προτάσεις του chef Christophe Cussac, όπως άλλωστε και αυτές του Alain Ducasse στο αγαπημένο της «Le Louis XV». Το outfit του Balenciaga εξακολουθούσε να παραμένει σχεδόν ακίνητο πάνω στους καλογυμνασμένους της ώμους. Ακόμα και όταν δοκίμαζε foi gras de canard naturel cui ten terrine ή salade de Poulpe, το μαντό ήταν πεισματικά εκεί. Η σύζυγος πολύ γνωστού επιχειρηματία από την Ελλάδα πλησίασε το τραπέζι της Εσθήρ. Δικαιολογήθηκε για την καθυστέρηση. «Επρεπε να συναντήσω έναν από τους γνωστότερους μεσίτες στο Μονακό» είπε. «Τελικά σε προλαβαίνω σχεδόν στον καφέ. Είναι ευκαιρία να δοκιμάσω λοιπόν τις δημοφιλείς After dinner chocolates» συμπλήρωσε. Η Εσθήρ άκουσε με ενδιαφέρον στη συνέχεια τα όσα της διηγήθηκε η σύζυγος του επιχειρηματία για την κατάσταση που επικρατεί τώρα στο Πριγκιπάτο γύρω από το real estate…
Οι Ελληνες, ο κορωνοϊός, οι επενδύσεις στο real estate
Τα χρυσοκόκκινα μακριά μαλλιά με τις απαλές μπούκλες της γυναίκας που είχε φθάσει μόλις την προηγούμενη ημέρα από την ελληνική πρωτεύουσα καθρεφτίζονταν στα κρυστάλλινα ποτήρια. Τα νούμερα που έπεφταν στο τραπέζι γύρω από τις τιμές των διαμερισμάτων στο λαμπερό κρατίδιο του πρίγκιπα Αλβέρτου και της Σαρλίν δημιουργούσαν κάτι σαν… έντονη ζάλη. Η σύζυγος του επιχειρηματία, ο οποίος πέρα από μεγάλος συλλέκτης έργων Σεζάν και Γκογκέν συνεχίζει να επενδύει τρελά στο real estate, αναφερόταν σε ποσά τύπου 70 εκατ. δολάρια, 300 εκατ. δολάρια κ.λπ. Ο γνωστός επιχειρηματίας με τα δεκάδες ακίνητα στις ωραιότερες και πλέον περιζήτητες περιοχές του πλανήτη συνηθίζει να πληρώνει σε… dollars και όχι σε ευρώ. Η… επέλαση των dollars συνεχιζόταν, καθώς τα ποτήρια με τις σαμπάνιες Karl Lagerfeld διαδέχονταν το ένα το άλλο. Οι τιμές λοιπόν στα ακίνητα του Μόντε Κάρλο, παρά τα προβλήματα με την COVID-19, δεν έχουν πέσει. Παραμένουν ιδιαίτερα υψηλές! Οι Ελληνες οι οποίοι έχουν επανακάμψει στο Μονακό, με δυναμικό μάλιστα τρόπο, θα αποτελέσουν άραγε τους αγοραστές αυτών των πανάκριβων ακινήτων; Υπάρχουν εκείνοι οι οποίοι ήδη διαθέτουν σπίτια στο Μόντε Κάρλο, σε buildings στα οποία κατοικούν μέλη των οικογενειών Αλ Φαγέντ, Ρότσιλντ αλλά και ρώσοι μεγιστάνες. Ο Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ, μετά τη διαμάχη του με γνωστό έμπορο τέχνης για μια πανάκριβη συλλογή, πηγαινοέρχεται στο Πριγκιπάτο. Οι δημόσιες εμφανίσεις του ιδιοκτήτη του πανέμορφου Σκορπιού στο Ιόνιο δεν είναι τόσο πολλές. Η σύζυγος του έλληνα επιχειρηματία εξέφρασε την επιθυμία να διαμορφώσει την πισίνα στο καινούργιο διαμέρισμα που σκέφτεται να αγοράσει σε στυλ Lagerfeld. Ο μέγας Karl είχε προλάβει να βάλει την υπογραφή του στην πισίνα του «Métropole»…
Το μεγάλο φαγοπότι, οι τρελές τιμές…
Επιστροφή στην Αθήνα. Τα χρυσαφένια χρώματα έχουν ήδη αντικατασταθεί από γκρίζα, μελαγχολικά. Ο τυφώνας «Ιανός», τα όλο και αυξανόμενα κρούσματα κορωνοϊού, η αβεβαιότητα, οι άνθρωποι που έχουν πάψει να χαμογελούν.
Επικρατεί κατήφεια και σκεπτικισμός σε μια μάλλον βρώμικη πόλη, όπου τα γεγονότα είναι πολύ λίγα. Ο Φίφης Δελμούζος-Κασσανδρής έλεγε ότι η μελαγχολική ατμόσφαιρα, η οικονομική κρίση και η αβεβαιότητα για το μέλλον δεν εμποδίζουν πολλούς να το έχουν ρίξει στο… καλό φαγητό. Μιλάμε για πολύ φαγητό. Λες και δεν υπάρχει αύριο. Ο μεγαλοβιομήχανος, χρυσός κληρονόμος επισήμανε ότι σε ένα-δυο καινούργια trendy εστιατόρια της Αθηναϊκής Ριβιέρας γίνεται ατελείωτο φαγοπότι.
Φαγοπότι με τιμές που πετάνε στα ύψη. Ενας «εμπνευσμένος» σκηνοθέτης, οπλισμένος με χιούμορ (κυρίως αυτό), θα μπορούσε άνετα να γυρίσει τη νέα έκδοση από το «Μεγάλο φαγοπότι».
Οι κρατήσεις
Η ατμόσφαιρα στην Αθηναϊκή Ριβιέρα είναι πάντα ευεργετική. Ωραίες γυναίκες, ανοιχτά σπορ αυτοκίνητα και γαλλικά κρασιά στα τραπέζια των resto, πάντα κάτω από το φως των κεριών. Πληροφορούμαι όμως ότι στο κέντρο της Αθήνας μικρό ιστορικό μπαρ τα… σπάει κυριολεκτικά. Ο κόσμος κάνει κρατήσεις για δύο μήνες μετά! Το μπαρ, το οποίο άνοιξε πριν από μερικές ημέρες, δεν έχει κανένα ελεύθερο τραπέζι.
Οι ημερομηνίες που δίνουν για κράτηση είναι μετά τις 7 Νοεμβρίου. Η Αθήνα της οικονομικής κρίσης και της COVID-19 κρύβει εκπλήξεις. Θυμίζει τη Βικτόρια Μπέκαμ που έκρυψε καλά τα «χτυπήματα» του κορωνοϊού στα μέλη της οικογένειάς της (πέρασε αρκετές ημέρες στην Ελλάδα) κάτω από τα μεταξένια φορέματά της.
Οι συγκρίσεις είναι περιττές
Η Εσθήρ παρατήρησε το ογκώδες μπριγιαντένιο δαχτυλίδι που φορούσε στο δάχτυλό της η υπέρκομψη γυναίκα. Πανάκριβα διαμάντια του οίκου Repossi, από τους κυρίαρχους στο Μόντε Κάρλο. Η νεαρή Γκάια γνωρίζει πώς να κρατάει κοντά της τους κορυφαίους πελάτες, ακολουθώντας τα βήματα των γονιών της. Η Γκάια Ρεποσί μετέδωσε ίσως μέσα από τον ιστορικό οίκο το πάθος για τα κοσμήματα στην Ευγενία Νιάρχου. Η συλλογή «Venyx» της Ευγενίας πηγαίνει πάρα πολύ καλά σε ολόκληρο τον κόσμο. Αγορές διαμερισμάτων σε τιμές-φωτιά, όπως επίσης μυθικών έργων τέχνης (η κλασική πλέον γκαλερί «Opera» παίζει μεγάλο ρόλο στο art world), αλλά και έντονη ελληνική παρουσία στο Πριγκιπάτο. Ετσι δεν γινόταν άλλωστε εδώ και πολλά χρόνια; Ο Αριστοτέλης Ωνάσης αναστάτωνε με την παρουσία του το Πριγκιπάτο, δημιουργώντας… καρδιακά επεισόδια στον άσπονδο φίλο Ρενιέ. Ο κολεξιονέρ Γκαλάτσι-Γκαλάτσι επιμένει ότι όταν έχεις να κάνεις με υπέροχα κτίσματα στο Μονακό ή έργα τέχνης τα οποία βγαίνουν προς πώληση σε αυτές τις περιοχές του κόσμου, πρέπει να πληρώσεις αδρά. Στο Μονακό οι τιμές δεν κατεβαίνουν λόγω COVID-19. Σε άλλες χώρες ναι. Εδώ στο Πριγκιπάτο με τα χρυσαφένια χρώματα και τα ακριβότερα αυτοκίνητα να κυκλοφορούν στους δρόμους, τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Το «Eclipse» του Ρόμαν Αμπράμοβιτς λικνίζεται νωχελικά στο λιμάνι, δίπλα στο «Atlantis II» των Νιάρχων, το «Elandess» και το «Shemara»…