Η επιβίωση της αεροπορικής συμμαχίας Air France-KLM, η οποία δοκιμάζεται από την πανδημία Covid-19, δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη, δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός Οικονομικών της Ολλανδίας Βούπκε Γούκστρα. «Δεν είναι κάτι το αυτόματο», είπε χαρακτηριστικά o Γούκστρα μιλώντας στο κανάλι της δημόσιας τηλεόρασης ΝΡΟ της χώρας του, ενώ έκανε λόγο για την ανάγκη να γίνουν περιστολές δαπανών.
Η Γαλλία και η Ολλανδία κατέχουν η καθεμιά μερίδιο 14% στον αεροπορικό όμιλο που δημιούργησαν η Air France και η KLM. Τη δύσκολη περίοδο που διανύει ο όμιλος, όπως εξάλλου όλοι οι αερομεταφορείς παγκοσμίως, οι κυβερνήσεις του Παρισιού και της Χάγης στήριξαν την Air France-KLM.
Το Παρίσι χορήγησε στην Air France βοήθεια 7 δισ. ευρώ υπό τη μορφή εγγυήσεων τραπεζικών δανείων, ενώ η Χάγη χορήγησε 3,4 δισ. ευρώ στην KLM (2,4 δισ. ευρώ εγγυήσεις δανείων και τα υπόλοιπα απευθείας επιχορήγηση). Σημειωτέον ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2020 ο όμιλος Air France-KLM εμφάνισε ζημιές 2,6 δισ. ευρώ. Αλλά και το πρώτο τρίμηνο, προτού ξεσπάσει δηλαδή η πανδημική κρίση, κατέγραψε ζημιές 1,8 δισ. ευρώ.
Αγωνιώδεις αναδιαρθρώσεις
Για να αντιμετωπίσει την κρίση η διοίκηση της Air France έχει ανακοινώσει τη μείωση 7.580 θέσεων εργασίας έως τα τέλη του 2022 στη θυγατρική της Hop! μέσω προγράμματος εθελουσίας εξόδου. Επίσης στα τέλη Αυγούστου 265 πιλότοι ανακοίνωσαν την οικειοθελή αποχώρησή τους από την εταιρεία.
Η KLM πρόκειται να ανακοινώσει την 1η Οκτωβρίου σχέδιο αναδιάρθρωσης. Ως εκ τούτου οι δηλώσεις Γούκστρα μπορούν κάλλιστα να ενταχθούν στο πλαίσιο της προετοιμασίας του εδάφους για… αντιδημοφιλείς ανακοινώσεις.
Η κυβέρνηση της Χάγης, πάντως, απέκτησε ξαφνικά έναν ακόμα πονοκέφαλο εξαιτίας της αρωγής που χορήγησε στην KLM. Την περασμένη Τρίτη, μάλιστα, η Μη Κυβερνητική Οργάνωση Greenpeace απείλησε την κυβέρνηση να κινηθεί δικαστικά εναντίον της ζητώντας να μη δοθεί η βοήθεια αν δεν ληφθεί μέριμνα ο ολλανδικός αερομεταφορέας να περιορίσει τις εκπομπές ρύπω