Φρένο σε μια σειρά αποκρατικοποιήσεων, με πλέον εμβληματική την πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), έχει βάλει η πανδημία, ενώ υπάρχουν και assetsστο χαρτοφυλάκιο του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων που παραμένουν…παντός καιρού. Οι τρέχοντες διαγωνισμοί για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας, Καβάλας και οι ενεργειακές αποκρατικοποιήσεις προχωρούν εντός του 2020, ενώ οι δεσμευτικές προσφορές για την Εγνατία Οδό αναμένονται στις 11 Δεκεμβρίου 2020.
Τα παραπάνω περιλαμβάνονται στο επικαιροποιημένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης (ADP) του ΤΑΙΠΕΔ, που έχει κι μια νέα είσοδο. Δεν είναι άλλη από την αξιοποίηση από το Ταμείο της Αττικής Οδού, για την οποία η έναρξη του διαγωνισμού νέας παραχώρησης ορίζεται στο πρώτο εξάμηνο του 2021. Υπενθυμίζεται ότι έχει μεταβιβαστεί από το στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα εμπορικής αξιοποίησης του αυτοκινητόδρομου κατόπιν της λήξης της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης.
Όσον αφοράδε την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, που αποτελεί διαχρονικό «αγκάθι» στις αξιολογήσεις των θεσμών, αν και το διάστημα πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας είχε ανεβάσει ρυθμούς, οι εκκρεμότητες παραμένουν. Σύμφωνα με το ADP, που εγκρίθηκε από το ΚΥΣΟΙΠ, θα πρέπει να προχωρήσει η αδειοδότηση του συνόλου των σηράγγων από τη Διοικητική Αρχή́ Σηράγγων (απεριόριστη ή εκτός επικίνδυνων φορτίων κατά́ περίπτωση). Για να γίνει όμως αυτό, θα πρέπει και η Εγνατία Οδός ΑΕ να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, όπως η εγκατάσταση εξοπλισμού.
Μένει ακόμη η έκδοση αποφάσεων έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για ορισμένα σημεία του αυτοκινητοδρόμου, που έχουν λήξει ή αναμένεται να λήξουν. Η Εγνατία Οδός ΑΕ υποβάλει τις σχετικές αιτήσεις και μελέτες στη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΔΙΠΑ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Η ΔΙΠΑ με τη σειρά της πρέπει να προβεί́ στην έκδοση νέων ΑΕΠΟ (για τις άδειες που έχουν λήξει) ή να ανανεώσει εκείνες που λήγουν σύντομα.
Για την 35ετή παραχώρηση της λειτουργίας, συντήρησης και εμπορικής εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου και τριών κάθετων αξόνων, υπάρχουν επίσης εκκρεμότητες από την πλευρά της Εγνατία Οδός ΑΕ. Πρώτον, η ολοκλήρωση κατασκευής των μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων. Επίσης, να προχωρήσει στον λεπτομερή καθορισμό όλων απαιτούμενων ενεργειών ή κατασκευαστικών εργασιών που απαιτούνται για την αποκατάσταση των γεφυρών, καθώς και του κόστους αυτών.
Θα πρέπει ακόμη να επιλυθεί οριστικά το ζήτημα των εκκρεμών συμβάσεων υλοποίησης των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών Ελευθεροχωρίου, Ωραιοκάστρου, Αρδανίου και Σώστη, που είναι ανενεργές από το 2011. Τέλος, θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις για τις επικείμενες εργασίες που περιγράφονται στη Σύμβαση Παραχώρησης και ειδικά για την αναβάθμιση των κάθετων αξόνων.
ΤΑΙΠΕΔ: Προχωρά τον Δεκέμβριο η Εγνατία Οδός
Α’ εξάμηνο του 2021 ο διαγωνισμός για την νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού – Τι προχωράει εντός 2020
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.