Επανέρχεται, όπως διαβάζω, η διαγραφή των «αιώνιων» φοιτητών στα πανεπιστήμια από το τέλος της επόμενης ακαδημαϊκής χρονιάς με διάταξη που θα συμπεριληφθεί στον νέο νόμο-πλαίσιο του υπουργείου Παιδείας, που θα παρουσιαστεί το φθινόπωρο.
Πόσο μπορεί να πείσει η σημερινή υπουργός Παιδείας ότι έχει πραγματική πρόθεση να αντιμετωπίσει το μοναδικό παγκοσμίως φαινόμενο των αιώνιων φοιτητών, μια ακόμα φαύλη ελληνική ευρεσιτεχνία;
Μια ευρεσιτεχνία που υποβαθμίζει την ποιότητα των ανώτατων σπουδών στην Ελλάδα και αποδεικνύει την έλλειψη σοβαρότητας όλων των κυβερνήσεων και των υπουργών Παιδείας που ανήγγειλαν και στο παρελθόν περισσότερες από μία φορές ότι τερματίζεται το καθεστώς αυτό. Τουλάχιστον δύο φορές νομοθετήθηκε ως ανώτατο χρονικό όριο σπουδών τα κανονικά συν δύο ακόμα χρόνια, το οποίο είτε δεν εφαρμόστηκε ποτέ είτε οσάκις τηρήθηκε στη συνέχεια ακυρώθηκαν οι σχετικοί νόμοι και τα ονόματα των διαγραφέντων επέστρεψαν στα μητρώα των ΑΕΙ.
Αυτογελοιοποίηση των εκάστοτε άτολμων υπουργών και θρίαμβος των αδιάφορων, τεμπέληδων ή ανίκανων για ανώτατες σπουδές φοιτητών, που αθρόα εισάγονται ακόμα και με μηδενικές επιδόσεις, όπως εφέτος, χάρη στο φαύλο σύστημα βαθμολογίας. Υπέρμαχοι οι φοιτητικές-κομματικές νεολαίες, αλλά και οι πρυτανείες για τον απλό λόγο ότι η κρατική χρηματοδότηση των πανεπιστημίων υπολογίζεται με βάση τον αριθμό των φοιτητών.
Οσο περισσότεροι εγγεγραμμένοι και δήθεν φοιτούντες τόσο περισσότερα χρήματα εισέρχονται στα ταμεία των ΑΕΙ.
Ετσι συσσωρεύονται οι αιώνιοι μαζί με τους κανονικούς φοιτητές (υπολογίζεται ότι οι αιώνιοι είναι περισσότεροι από τους κανονικούς), με αποτέλεσμα τη δραματική υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών και την κόπωση των καθηγητών από τον ατέρμονα αριθμό των εξετάσεων, που δικαιούνται οι φοιτητές έως βαθυτάτου γήρατος, αν τους κάνει κέφι.
Ορισμένοι καθηγητές καταβάλλοντας υπερβάλλοντα μόχθο για να εξετάζουν ασταμάτητα τους ανεπρόκοπους και προσχηματικούς αιώνιους φοιτητές, μετά από πέντε έως δέκα φορές που εξετάζεται ένας από αυτούς, που είτε παραμένει άφωνος στις ερωτήσεις των καθηγητών του είτε θρασύτατα και αναιδέστατα δηλώνει ότι δεν έχει διαβάσει και ας τον μηδενίσει ο δάσκαλός του, τους προάγουν τελικά με το διαβόητο δημοκρατικό πέντε. Παραδίδουν έτσι στην κοινωνία «επιστήμονες» που αγνοούν την επιστήμη τους, για να τους στεγάσει εν συνεχεία το Δημόσιο στους φιλόξενους κόλπους του, με τη φαύλη μονιμότητα που εξασφαλίζει το Σύνταγμα, για να ταλαιπωρούν εν συνεχεία τους πολίτες, να χαντακώνουν τις υποθέσεις τους, να στέλνουν στον άλλο κόσμο οι γιατροί τέτοιου τύπου ή στα φροντιστήρια εκπαιδευτικοί του δημοκρατικού πέντε.
Κι όμως η λύση είναι απλή και εφαρμόζεται σε όλα τα σοβαρά πανεπιστήμια παγκοσμίως: δύο φορές εξέταση μόνο και σε περίπτωση τρίτης αποτυχίας αποβολή από τα ΑΕΙ. Αυτό ισχύει σε όλον τον πολιτισμένο κόσμο, αυτό το γνωρίζουν οι περισσότεροι καθηγητές των ΑΕΙ που σπούδασαν στο εξωτερικό, αλλά κανένας δεν τολμά να το ζητήσει και για την Ελλάδα. Καθώς την επομένη θα ξεσηκωθούν όλα τα φοιτητικά σωματεία, οι αιώνιοι και οι πρυτάνεις τους όλων των κομμάτων, και ιδίως της Αριστεράς, και θα κινδυνεύσει να πέσει η κυβέρνηση. Εκτός αν ο κ. Μητσοτάκης αποφασίσει να τολμήσει να αναμετρηθεί με αυτή την εκπαιδευτική φαυλότητα.