Αν και όταν η συζήτηση άπτεται της ηλεκτροκίνησης η Lucid δεν θα ήταν από τα πρώτα ονόματα που θα επικαλείτο κανείς, η εταιρεία με έδρα το Newark της Καλιφόρνια και έτος ίδρυσης το 2007, δείχνει να έχει την απαιτούμενη διάθεση να το αλλάξει αυτό παραδίδοντας στο παγκόσμιο κοινό το πρώτο της… ευρείας λήψης δημιούργημα, ονόματι Air.
Ακολουθώντας το αμερικανικό στυλ υπερβολής, του ίδιου ακριβώς είδους που διέπει την Tesla και τον Elon Musk, το Lucid Air έχει φροντίσει να καταγράψει στο ενεργητικό του μια σειρά από ρεκόρ πριν καν την επίσημη εμφάνισή του ως έκδοσης παραγωγής.
Σε αυτά συγκαταλέγεται το ρεκόρ της επιτάχυνσης το οποίο η κορυφαία έκδοση Lucid Air Dream Edition υπέκλεψε από το Tesla Model S ολοκληρώνοντας απόσταση ¼ μιλίου σε μόλις 9,9 δευτερόλεπτα χάρη στη συνδυαστική απόδοση των 1.080 ίππων που εξασφαλίζουν οι δύο ηλεκτροκινητήρες του. Για την ιστορία και σε ό,τι αφορά την εθιμοτυπική επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα το αμερικανικό μοντέλο απαιτεί μόλις 2,5 δευτερόλεπτα.
Επίσης για εκείνους που τα παραπάνω μεγέθη δεν είναι αρκετά για κάποιους, σύμφωνα με τις συστάσεις, περί τα τέλη του 2021 θα υπάρξει και μια ακόμα ισχυρότερη έκδοση του Air με τα διακριτικά Performance και τρεις ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι θα αποδίδουν συνδυαστικά 1.300 ίππους.
Το δεύτερο ρεκόρ, αφορά το δίπτυχο μπαταρίας-αυτονομίας καθώς το τετράθυρο μοντέλο της Lucid η οποία σημειωτέον αποτελεί τον επίσημο προμηθευτή μπαταριών της Formula E, αξιοποιεί συστοιχίες ιόντων λιθίου απόδοσης 113 kWh οι οποίες εξασφαλίζουν στο Air αυτονομία 832 χλμ. μέγεθος που υπερέχει οποιασδήποτε άλλης ηλεκτροκίνητης πρότασης παραγωγής κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή.
Επίσης όπως ισχύει για κάθε μοντέλο με αντίστοιχης απόδοσης και πυκνότητας μπαταρία, το Lucid Air είναι συμβατό με υπερταχυφορτιστές 300 kW επιτρέποντας την αναπλήρωση της ενέργειας που απαιτείται για 480 χλμ. διαδρομής σε μόλις 20 λεπτά. Επιπλέον, θεωρητικά οι ιδιοκτήτες τους, εφόσον υπάρχουν οι απαιτούμενες προϋποθέσεις, θα μπορούν να αξιοποιήσουν την μπαταρία του Air για να ηλεκτροδοτήσουν το σπίτι τους εφόσον το επιθυμούν.
Σε αυτό το σημείο θα άξιζε επίσης να σημειωθεί ότι το Lucid Air έχει εξελιχθεί από τον Peter Rawlison, πρώην στέλεχος της Tesla και υπεύθυνο για την εξέλιξη του Model S, o οποίος φρόντισε να δώσει στο επιβλητικό τετράθυρο μοντέλο όλα εκείνα τα στοιχεία που τουλάχιστον σε επίπεδο μεγεθών θα το τοποθετήσουν “πάνω” από τα Tesla.
Ενδεικτικά, το Air πλην όλων των παραπάνω διεκδικεί επίσης τον τίτλο του μεγαλύτερου πορτ μπαγκάζ σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο επιβατικό αυτοκίνητο καθώς αυτό ξεκινά από τα 739 λίτρα. Αντίστοιχες περγαμηνές ευρυχωρίας αξιώνει και για το εσωτερικό του χάρη στην ευελιξία που εξασφαλίζει η ηλεκτροκίνηση και την κάπως ασυνήθιστη σχεδίαση της σιλουέτας του με το μικρό συγκριτικά καπό και τους κοντούς προβόλους πίσω που επιτρέπουν την μέγιστη αξιοποίηση των χώρων προς όφελος του θαλάμου επιβατών. Το αίσθημα ευρυχωρίας ενισχύεται περαιτέρω από την παρουσία πανοραμικής ηλιοροφής.
Εκτός από τη γενναιοδωρία σε χώρους, το εσωτερικό έχει και την απαραίτητη high-tech διαμόρφωση με κυρίαρχη μια curved οθόνη υψηλής ανάλυσης (5Κ) που ξεκινά από την αριστερή πρώτη κολώνα και φτάνει ως την μέση του ταμπλό. Την εικόνα συμπληρώνει μια ακόμα οθόνη, χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα η οποία φιλοξενεί το σύστημα πλοήγησης καθώς και πληροφορίες για το κινητήριο σύνολο και μπορεί να «κρυφτεί» με το πάτημα ενός κουμπιού.
Το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης υποστηρίζει το σύστημα Alexa της Amazon προσφέροντας τη δυνατότητα διαχείρισης μέσω φωνητικών εντολών και επιδέχεται αυτόματες «over the air» αναβαθμίσεις. Οθόνες παρεπιδημούν προαιρετικά και στο πίσω κάθισμα το οποίο ανάλογα τις απαιτήσεις του εκάστοτε ιδιοκτήτη και την έκδοση μπορεί να αποτελείται από δύο ξεχωριστά καθίσματα.
Στα χαρακτηριστικά συνυπολογίστε σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3, ηχοσύστημα 800 Watt και όλες τις επιλογές συνδεσιμότητας που επιβάλλει το είδος του αυτοκινήτου που αξιώνει τον τίτλο του ικανότερου ηλεκτροκίνητου του πλανήτη.
Εκτός από την κορυφαία έκδοση Dream Edition και την επικείμενη Performance, η γκάμα του Air θα απαρτίζεται από τρεις ακόμα εκδόσεις Air Touring (620 ίππων) και Grand Touring (800 ίππων) και την ακόμα ανώνυμη βασική έκδοση η οποία αναμένεται από το 2022 ξεκινώντας από περίπου 70.000 ευρώ.