ΜΜΜ : Ουρές και συνωστισμοί εν μέσω πανδημίας

Εκρηκτικές συνθήκες έφερε η πανδημία στα μέσα μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας, αναδεικνύοντας τα χρονίζοντα προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών.

Εκρηκτικές συνθήκες έφερε η πανδημία στα μέσα μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας, αναδεικνύοντας τα χρονίζοντα προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών.

Η συνήθης θερινή ραστώνη δεν έριξε εφέτος ρυθμούς στην πρωτεύουσα, που ακόμα και τον Αύγουστο, παρά την ανάκληση αδειών στα ΜΜΜ, είδε επιβάτες να συνωστίζονται σε πολυσύχναστες γραμμές και να σχηματίζουν ουρές σε κεντρικές στάσεις.

Ο εκνευρισμός τις τελευταίες ημέρες είναι διάχυτος με έντονους διαλόγους να εξελίσσονται εντός οχημάτων και συρμών μεταξύ όσων φορούν μάσκα και των απείθαρχων. Και το ερώτημα είναι τι θα γίνει με την επιστροφή όλων πια των Αθηναίων στο κλεινόν άστυ.

Η ενίσχυση των δρομολογίων του μετρό, σε δύο φάσεις, βάζει μεν τις μηχανές στο φουλ, αλλά οι δυνατότητες των μεταφορικών φορέων έχουν προ πολλού πιάσει ταβάνι… και εκτός συνθηκών COVID-19. Ο απαρχαιωμένος στόλος οχημάτων και η έλλειψη προσωπικού πρώτης γραμμής αποτελούν χρόνιες παθογένειες.

ΚΤΕΛ, leasing και προσλήψεις

Κι ενώ οι αντοχές των επιβατών έχουν χτυπήσει κόκκινο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τρέχει να σώσει την παρτίδα με ΚΤΕΛ, leasing οχημάτων και fast track προσλήψεις προσωπικού. Ο πήχης έχει τεθεί στο τέλος του 2020 για την ένταξη συνολικά 503 «νέων» οχημάτων και 655  εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες.

Η αρχή αναμένεται να γίνει στα τέλη Σεπτεμβρίου, οπότε και θα ξεκινήσει η είσοδος στον προγραμματισμό των δρομολογίων των πρώτων από τα 203 οχήματα των ΚΤΕΛ που θα αναλάβουν προοδευτικά ως τις αρχές Νοεμβρίου, σε ημερήσια βάση, το 21,3% του μεταφορικού έργου σε όρους οχηματοχιλιομέτρων. Ειδικότερα, θα καλύψουν 28 περιφερειακές γραμμές (π.χ. Ελευσίνας, Σαρωνίδας, Βάρκιζας, Θρακομακεδόνων) και περίπου 40 τοπικές (δημοτικές) γραμμές.

Η σύμβαση σύμπραξης του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ, που βρίσκεται στην τελική ευθεία, θα γίνει με απευθείας ανάθεση λόγω των έκτακτων συνθηκών, και συμπεριλαμβάνει την ενίσχυση του έργου με 549 οδηγούς. Στις περιφερειακές γραμμές θα διοχετευθούν 88 οχήματα  και 243 οδηγοί, ενώ στις δημοτικές 115 οχήματα και 306 οδηγοί ημερησίως. Η αποζημίωση στους ιδιώτες των ΚΤΕΛ πρόκειται να οριστεί στο 1,43 ευρώ/χιλιόμετρο, στα πρότυπα της αντίστοιχης συμφωνίας της Θεσσαλονίκης.

Τώρα βγαίνουν οι προδιαγραφές

Το ορόσημο του Σεπτεμβρίου είναι όμως κρίσιμο, καθώς θα βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για το leasing οχημάτων, που θα χρειαστεί 3-4 μήνες. Εκτιμάται ότι τα πρώτα λεωφορεία θα ξεκινήσουν να εντάσσονται εντός Νοεμβρίου με στόχο η διαδικασία να ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2020 ή στις αρχές του 2021. Πρόκειται για την προμήθεια 300 λεωφορείων, ηλικίας μέχρι 10 ετών, για τα οποία αυτή την περίοδο προσδιορίζονται οι προδιαγραφές.

Μέσα στον Σεπτέμβριο θα εκκινήσει όμως και η διαδικασία για τη fast track πρόσληψη με κριτήρια ΑΣΕΠ 655 εργαζομένων για τους συγκοινωνιακούς φορείς (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ), σε ειδικότητες αιχμής. Οι προσλήψεις θα γίνουν με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και θα αφορούν οδηγούς, μηχανοδηγούς και τεχνικούς.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.