Εφτασαν στη Θεσσαλονίκη τα πρώτα 14+4 λεωφορεία που θα ενισχύσουν τον στόλο των αστικών συγκοινωνιών της πόλης. Μέχρι το τέλος του 2020, όπως είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, κατά την επίσκεψή του, θα κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης συνολικά 550 λεωφορεία από τα 212 που παραλήφθηκαν πριν ένα χρόνο από την νέα τότε ηγεσία του Υπουργείου.
Τα 18 λεωφορεία που παρελήφθησαν σήμερα είναι τα πρώτα από τα 230 μεταχειρισμένα οχήματα που θα φτάσουν μέσα στους επόμενους μήνες. Σήμερα, στους δρόμους βγαίνουν ήδη 350 λεωφορεία, εκ των οποίων τα 125 από τη συμφωνία με τα ΚΤΕΛ.
Από τα 18 νέα αστικά λεωφορεία με τα οποία ενισχύεται άμεσα ο στόλος του ΟΑΣΘ, τα 14 αποκτήθηκαν με leasing από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Τα υπόλοιπα 4 παρέλαβε ο Δήμος Θεσσαλονίκης, βάσει της συμφωνίας αγοράς έως και 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων, ηλικίας 8-10 ετών, από την πόλη της Λειψίας, τα οποία και παραχωρεί προς χρήση στον ΟΑΣΘ.
Συνολικά με leasing προστίθενται στο στόλο του ΟΑΣΘ 180 λεωφορεία, ενώ προχθές στη Βουλή ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης ενημέρωσε ότι εντός του τρέχοντος μήνα αναμένεται η δημοπράτηση για τη μίσθωση ακόμη 270 λεωφορείων για την ενίσχυση του ΟΑΣΘ κατά την περίοδο 2021-2022.
«Βρισκόμαστε σήμερα εδώ για να παραλάβουμε τα πρώτα 18 λεωφορεία, που έρχονται για να βοηθήσουν στο συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης. Τα τέσσερα από τη Λειψία, όπως είπε ο δήμαρχος, και τα πρώτα λεωφορεία που έρχονται μετά το διαγωνισμό leasing που κάναμε τον Μάιο» είπε ο κ. Καραμανλής. Και συμπλήρωσε: «Όλοι γνωρίζουμε ότι η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη δεν είναι αυτή που αρμόζει σε μία πόλη, που θέλουμε να λέμε ότι είναι η πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Όλοι όμως γνωρίζουμε ότι εμείς παραλάβαμε μία κατάσταση πολύ δύσκολη. Μόλις 212 λεωφορεία».
«Δεν σταματάμε όμως εκεί. Το μακροπρόθεσμο είναι ο μεγάλος διαγωνισμός, που θα γίνει για ανανέωση του στόλου στις δύο μεγάλες πόλεις, στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, έτσι ώστε να προσπεράσουμε αυτό το μεγάλο πρόβλημα που είχαμε, ένα πρόβλημα απίστευτης υποεπένδυσης των τελευταίων πέντε ετών. Κλείνοντας θέλω πραγματικά να ευχαριστήσω το Δήμαρχο διότι, συνήθως ξέρετε εμείς οι πολιτικοί αρκούμαστε να κάνουμε κριτική. Ο Δήμαρχος δεν έκανε ποτέ κριτική. Ήρθε με λύσεις, έβαλε το προσωπικό του κεφάλαιο, έβαλε ένα προσωπικό στοίχημα, έβαλε πλάτη και βοήθησε σε μια πραγματικά πολύ δύσκολη συγκυρία και νομίζω αυτό τιμά και τον ίδιο και του λέμε ένα μεγάλο ευχαριστώ για τη βοήθεια του» ανέφερε ο υπουργός.
Ζέρβας: «Μια ανακούφιση για το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης»
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Κώστας Ζέρβας, είπε: «Θα μου επιτρέψετε να ξεκινήσω με μία μικρή ιστορική αναδρομή. Ήταν πέρυσι το καλοκαίρι, ένα χρόνο πριν, εγώ εκλεγμένος Δήμαρχος, ο Κώστας Καραμανλής ‘φρέσκος’ Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Με κάλεσε στην Αθήνα για να συζητήσουμε για το νούμερο ένα πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, που είναι οι συγκοινωνίες. Από κοινού σχεδιάσαμε κάποια πράγματα και χαίρομαι πάρα πολύ που σήμερα βρισκόμαστε σε ένα πρώτο στάδιο της υλοποίησης.
Μία ημερομηνία: Δεκέμβριος του 2019, όταν δεχθήκαμε μία επιστολή από το Δήμο της Λειψίας ότι υπάρχουν διαθέσιμα κάποια λεωφορεία, 25 Μαΐου του 2020, όταν παρουσία του Υπουργού του Κώστα Καραμανλή, με το Γιώργο Σκόδρα, τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΑΣΘ υπογράψαμε το μνημόνιο συνεργασίας.
Και σήμερα, 2 Σεπτεμβρίου, σας παρουσιάζουμε τον καρπό αυτής της προσπάθειας, της δύσκολης προσπάθειας, με την παρουσία κάποιων λεωφορείων, που θέλω να πιστεύω ότι είναι μία ανακούφιση μία ανάσα για τις μεταφορές, για το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης. Είναι ένας αγώνας δύσκολος, ένας αγώνας καθημερινός, τον οποίον τον δίνουμε από κοινού, ο ΟΑΣΘ, ο Δήμος, το Υπουργείο, οι εργαζόμενοι σε όλους αυτούς τους φορείς. Να τους ευχαριστήσω για την προσπάθεια τους μέχρι τώρα. Να ευχαριστήσω προσωπικά και τον Υπουργό για τη βοήθεια και το Γιώργο το Σκόδρα, με τον οποίο είμαστε σχεδόν σε καθημερινή επικοινωνία και θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι κάθε μέρα θα αγωνιζόμαστε ούτως ώστε το πρόβλημα αυτό να λυθεί, όχι μόνο με αυτές τις -ίσως αν θέλετε προσωρινές- λύσεις, αλλά οριστικά, ούτως ώστε η Θεσσαλονίκη να έχει μαζικές μεταφορές οι οποίες αρμόζουν, αξίζουν σε μία ευρωπαϊκή μητρόπολη».
Στην συνάντηση που είχε νωρίτερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, με τις διοικήσεις του ΟΣΕΘ, του ΟΑΣΘ και της Αττικό Μετρό Α.Ε., παρουσία των γενικών γραμματέα Μεταφορών κ. Νίκου Σταθόπουλου και Υποδομών, κ. Γιώργου Καραγιάννη, συζητήθηκε η υφιστάμενη κατάσταση, αλλά και ο προγραμματισμός των επόμενων μηνών για τις αστικές μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη.