Διαφορετική ρότα όσον αφορά τη χρήση μάσκας από τους μαθητές στα σχολεία ακολούθησε χτες ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας ο οποίος εμφανίστηκε ξανά στην έκτακτη ενημέρωση για τον κοροναϊό μαζί με τον Νίκο Χαρδαλιά.
Σε αντίθεση με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, η οποία επικεντρώνονταν μέχρι στιγμής στις κυρώσεις που θα έχουν όσα παιδιά δεν θα φορέσουν τη μάσκα στην τάξη τους, ο καθηγητής επέλεξε να τονίσει την ακριβώς αντίθετη πλευρά, αυτή της επιβράβευσης για ‘όσους την φορούν.
Άλλωστε ο κ. καθηγητής πήρε ολοφάνερα το μέρος των νέων και των παιδιών, τονίζοντας μάλιστα για τους πρώτους πως «έχουν καλά κριτήρια».
Τσιόδρας σε εκπαιδευτικούς: Εφαρμόστε το διάλειμμα μάσκας
Στην περίπτωση λοιπόν της χρήσης της μάσκας στα σχολεία, ο κ. Τσιόδρας τόνισε πως είναι φυσιολογικό ένα παιδί να δυσφορεί που φορά τόσες πολλές ώρες τη μάσκα, γι΄αυτό και πρότεινε στους εκπαιδευτικούς να εφαρμόζουν όποτε οι συνθήκες το επιτρέπουν ένα διάλειμμα μάσκας.
Ο κ. καθηγητής επέμεινε πολύ στο κομμάτι της επιβράβευσης των παιδιών τονίζοντας πως το (καλό) παράδειγμα στα παιδιά το δίνουν οι μεγάλοι και γι΄αυτό δεν πρέπει να τους μεταδίδουν ούτε άγχος, ούτε πανικό.
Περίοδος προετοιμασίας για τα μικρά παιδιά πριν την έναρξη των σχολείων
Αυτό που τόνισε ξανά και ξανά πάντως ο κ. Τσιόδρας ήταν πως ειδικά στα μικρά παιδιά πρέπει να υπάρχει μία περίοδος προετοιμασίας πριν την έναρξη των σχολείων ώστε αυτά αφενός να είναι πιο εξοικειωμένα με την χρήση της, αφετέρου να κατανοήσουν τον σκοπό της και να μην αισθάνονται πια περίεργα φορώντας την.
«Στα μικρά παιδιά θα χρησιμοποιήσουμε το παιχνίδι. Στα μεγαλύτερα θα τα ωθήσουμε στην αναζήτηση της σωστής πληροφορίας», είπε χαρακτηριστικά ο κ. καθηγητής, τονίζοντας ξανά το θέμα της επιβράβευσης.
Τα τρία βασικά μέτρα που πρέπει να τηρεί ένα παιδί στο σχολείο
Ωστόσο ο λοιμωξιολόγος επισήμανε πως τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν σε μία τάξη (σ.σ.μάσκες, αποστάσεις, υγιεινή των χεριών) πρέπει να δρουν συνεργικά το ένα με το άλλο.
«Μια μάσκα από μόνη της, δεν καταργεί την ανάγκη της απόστασης. Και ότι όπου είναι εφικτό να εφαρμόζεται αυτή η απόσταση, πρέπει να εφαρμόζεται, ανεξάρτητα αν κάποιες μαθηματικές εκτιμήσεις δείχνουν το ένα ή το άλλο αποτέλεσμα».
Τι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να γίνει σε μία τάξη
Όσο για τα διαλείμματα των παιδιών, ο καθηγητής επισήμανε πόσο σημαντικό είναι αυτά να γίνονται σε εξωτερικό χώρο, ενώ αυτό που δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να γίνει είναι να μετακινηθεί μία ολόκληρη τάξη σε αίθουσα άλλης τάξης.
«Φυσικά και στο διάλειμμα ή στην αθλητική δραστηριότητα τα παιδιά θα έρθουν σε κάποια περισσότερη επαφή, θα είναι σε εξωτερικό χώρο, αυτό είναι η ιδανική συνθήκη. Υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι έχουν προγραμματίσει ακόμα και μαθήματα σε εξωτερικό χώρο αν είναι αυτό εφικτό (…) Θα κάνουμε το αδύνατο δυνατό να μην μετακινηθεί αυτή η ομάδα των παιδιών σε μια άλλη τάξη, καλύτερα να μετακινηθεί ο καθηγητής ή ο δάσκαλος παρά μια ολόκληρη ομάδα 30 ατόμων. Δηλαδή να διαφυλάξουμε με έναν τοπικό σχεδιασμό την κατά τον δυνατόν εφαρμογή των μέτρων», είπε ο καθηγητής.
Εμβόλια: Τι τον ενόχλησε και που είναι αισιόδοξος ο καθηγητής
Όσον αφορά το θέμα του εμβολίου ο κ. καθηγητής ανέφερε πως τον ενοχλεί που έχει γίνει θέμα πολιτικής αντιπαράθεσης, ωστόσο χαρακτήρισε θετικό το γεγονός πως μέχρι στιγμής 7 εμβόλια έχουν δείξει ικανοποιητική απάντηση αντισωμάτων.
Επιπλέον ο κ. Τσιόδρας δήλωσε αισιόδοξος για την κυκλοφορία του εμβολίου σε δύο δισεκατομμύρια δόσεις μέσα στο 2021 “για ολόκληρο τον κόσμο”, ενώ επισήμανε, ότι τον Οκτώβριο θα έχουμε τα πρώτα σαφή αποτελέσματα για την αποτελεσματικότητά του.
Σχολιάζοντας τη δήλωση του διευθυντή του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) Ευρώπης Χανς Κλούγκε, ότι δηλαδή «Η Ευρώπη μπορεί να ζήσει με την πανδημία covid-19 χωρίς εμβόλιο, διαχειριζόμενη τις εξάρσεις με τοπικά lockdown», ο καθηγητής εξήγησε πως αυτό δεν σημαίνει ότι ανησυχούμε μήπως τελικά δεν υπάρξει εμβόλιο, αλλά ότι μέχρι να υπάρξει πρέπει να μάθουμε να ζούμε χωρίς αυτό:
«Νομίζω ο Διευθυντής του Τμήματος της Ευρώπης του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας αναφέρθηκε σε αυτή τη στρατηγική ακριβώς γιατί δεν υπάρχει εμβόλιο αυτή την εποχή. Όχι γιατί δεν περιμένει, όπως όλοι μας, ένα εμβόλιο.Απλά το θέμα του εμβολίου είναι πολυδιάστατο για αυτόν τον ιό. Αφορά, το είπα και πριν, διαφορετικές τεχνολογίες παραγωγής, διαφορετικά χρονοδιαγράμματα μελετών. Αυτή τη στιγμή από τα 177 εμβόλια τα 9 έχουν προγραμματίσει κλινικές μελέτες φάσης 3. Η μία δεν έχει αρχίσει, οι εφτά τρέχουν και μία ετοιμάζεται να αρχίσει»,τόνισε χαρακτηριστικά επισημαίνοντας πως αυτό που θέλουν όλοι είναι το εμβόλιο να είναι ασφαλές, να είναι τεκμηριωμένο ότι είναι αποτελεσματικό σε συνθήκες επιδημίας» είπε.
Σε τι δεν είναι σίγουρος αναφορικά με τα εμβόλια
Σχετικά με τα σημεία που δεν είναι σίγουρος, ο κ. καθηγητής τόνισε πως δεν γνωρίζει ακόμη πόσο διάρκεια μπορεί αν έχει ένα εμβόλιο.
«Αυτό που δεν είμαι σίγουρος για τα εμβόλια, είναι πόσο θα κρατάνε. Για αυτό είπα, ενδεχομένως να δούμε ένα εμβόλιο που θα έχει δόσεις, στις περισσότερες περιπτώσεις, και ίσως να γίνεται και κάθε χρόνο. Και φαίνεται από τα δεδομένα ανοσίας και από τα δεδομένα των επαναλοιμώξεων που ακούσατε τις τελευταίες ημέρες, 2-3 περιστατικά, ότι πιθανώς να ισχύει», επισήμανε ο καθηγητής.