Άφιξη νέων συρμών, έλεγχοι για την επιστροφή του τραμ στο Σύνταγμα και επέκταση του αμαξοστασίου στο Ελληνικό περιλαμβάνει ο σχεδιασμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Με αφορμή την επίσημη παραλαβή των πρώτων δύο νέων συρμών του τραμ στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού, σήμερα το πρωί, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής,τόνισε ότι η επένδυση στα ΜΜΜ, και ειδικότερα στο τραμ, αποτελεί στρατηγική επιλογή, ιδίως στην τρέχουσα περίοδο.
Οι δύο, εκ των συνολικά 25 νέων συρμών, η παράδοση των οποίων αναμένεται να ολοκληρωθεί ως τον Μάιο του 2021, έφτασαν ακτοπλοϊκώς στην Ελλάδα. Η προμήθεια των νέων συρμών, χρώματος πορτοκαλί, που επελέγη μετά από ανοιχτή ηλεκτρονική ψηφοφορία, θα ενισχύσει το δίκτυο του τραμ καθώς και τη νέα επέκτασή του προς Πειραιά. Η λειτουργία της επέκτασης αναμένεται να μειώσει κατά 15.000 ημερησίως τις μετακινήσεις με ΙΧ.
«Αποτελεί στρατηγική μας επιλογή να επενδύσουμε στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, να επενδύσουμε στο Τραμ. Ιδίως αυτή τη δύσκολη περίοδο, είναι σημαντικό να προσφέρουμε στους πολίτες άλλη μία σύγχρονη επιλογή μετακίνησης. Οι νέοι, σύγχρονοι συρμοί αναβαθμίζουν το δίκτυο και χαρακτηρίζονται από υψηλή τεχνολογία, αισθητική, ασφάλεια, άνεση. Ευελπιστούμε πως το επιβατικό κοινό θα αγκαλιάσει τα νέα οχήματα και θα τα προσέξει ως περιουσιακό στοιχείο όλων μας.
Παράλληλα, προχωράμε το σχεδιασμό μας για τη συνολική αναβάθμιση του τραμ στην πρωτεύουσα: Με την επέκτασή του προς Πειραιά, τον σχολαστικό έλεγχο για την ασφαλή επαναλειτουργία του Τραμ στο Σύνταγμα και την επέκταση του χώρου στον οποίο βρισκόμαστε σήμερα, του αμαξοστασίου του Ελληνικού. Δουλεύουμε συστηματικά για να αναβαθμίσουμε ένα μέσο μεταφοράς που μπορεί πραγματικά να βελτιώσει τη ζωή στην πόλη μας» δήλωσε ο κ. Καραμανλής κατά την επίσκεψή του στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού.
Επέκταση του Αμαξοστασίου κι επαναλειτουργία στο Σύνταγμα
Η ενίσχυση του τραμ, το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει γνωρίσει συστηματική απαξίωση, θα επιδιωχθεί με δύο ακόμα τρόπους. Μέσα στις επόμενες ημέρες θα δημοπρατηθεί το έργο της επέκτασης του αμαξοστασίου στο Ελληνικό. Αφορά επέκταση περίπου 5 στρεμμάτων, αλλά και βελτιώσεις στο υπάρχον αμαξοστάσιο, ώστε να μπορεί στον χώρο να φιλοξενείται και να συντηρείται το σύνολο των 59 -παλαιών και νέων- συρμών τραμ.
Ακόμη, εντός της τρέχουσας εβδομάδας πρόκειται να ξεκινήσει η εγκατάσταση των ειδικών σενσόρων κατά μήκος του Ιλισσού, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσουν τα load tests (μετρήσεις και με Τραμ πάνω στον Ιλισσό) για να εξακριβωθεί η κατάσταση του αγωγού πάνω από τον οποίο διέρχονται οι συρμοί. Αναλόγως των αποτελεσμάτων, θα αποφασιστεί η αποκατάσταση της λειτουργίας του Τραμ μέχρι το Σύνταγμα.
Από την μεριά του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης δήλωσε: «Σήμερα υλοποιείται μια από τις πρώτες ενέργειες που έχει εξαγγείλει η Κυβέρνηση, ο Πρωθυπουργός και ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής για τους επόμενους μήνες, και αφορούν τα μέσα σταθερής τροχιάς, αλλά και τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Έτσι, βελτιώνεται η καθημερινότητα των πολιτών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μετά από μια δεκαετία, όσον αφορά το προσωπικό αλλά και τα ΜΜΜ. Αυτή τη στιγμή, σπάει αυτός ο κύκλος και βεβαίως τις επόμενες εβδομάδες, τους επόμενους μήνες, η εικόνα της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας θα έχει αλλάξει άρδην».
Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Γιάννης Τσακίρης επισήμανε: «Είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο, το οποίο υλοποιείται με πόρους από το ΕΣΠΑ και αποδεικνύει, για άλλη μία φορά, ότι το ΕΣΠΑ είναι ένα σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης για τη χώρα, την οικονομία και την κοινωνία. Ο Πειραιάς θα είναι εντελώς διαφορετικός την επόμενη ημέρα, τόσο με τα έργα ανάπλασης που υλοποιούνται, όσο και με τα συγκοινωνιακά, καθώς μεγάλο μέρος του συγκοινωνιακού φορτίου θα εξυπηρετείται πλέον με το Τραμ».
Τέλος, ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης σημείωσε τα εξής: «Χαιρόμαστε που σήμερα τα χρήματα του ΠΕΠ Αττικής, πιάνουν τόπο. Συγκεκριμένα η χρηματοδότηση των έργων και των συρμών του τραμ, προϋπολογισμού άνω των 150 εκ. ευρώ, αποτελεί την έμπρακτη στήριξη της Περιφέρειας στο δίκτυο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αττικής και ειδικότερα στον Πειραιά, συμβάλλοντας σημαντικά στη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας της πόλης.
Και δεν σταματάμε εδώ. Υπογράψαμε πρόσφατα την απόφαση έγκρισης χρηματοδότησης, ύψους 15 εκ. ευρώ για την επέκταση του αμαξοστασίου που βρισκόμαστε σήμερα, προκειμένου να δημιουργηθεί ο απαραίτητος χώρος, για τη στάθμευση των νέων συρμών. Ο σεβασμός στο περιβάλλον, η βιώσιμη αστική κινητικότητα και η διευκόλυνση της προσβασιμότητας των ΑΜΕΑ αποτελούν για εμάς προτεραιότητες, αδιαμφισβήτητες. Σε αυτό το πλαίσιο συνεχίζουμε τη συνεργασία μας με τον αρμόδιο υπ. Υποδομών και Μεταφορών, προς όφελος της Αττικής, των πολιτών και των υποδομών της».
Οι 25 νέοι συρμοί του τραμ
Τα οχήματα φέρουν την εμπορική ονομασία Citadis του οίκου Alstom και κατασκευάζονται στη Βαρκελώνη. Πρόκειται για τους πλέον σύγχρονους συρμούς που προσφέρουν άνετο ταξίδι, αισθητική αναβάθμιση του στόλου αλλά και μειωμένα λειτουργικά έξοδα. Έχουν μήκος 33,3 μέτρα, πλάτος 2,40 μέτρα και μεταφορική ικανότητα/δυνατότητα 214 επιβατών (54 καθήμενων και 160 ορθίων).
Διαθέτουν εργονομικά καθίσματα επιβατών, πανοραμικά παράθυρα που παρέχουν διαφάνεια και θέαση, βελτιωμένη προσβασιμότητα με διπλές θύρες, μοντέρνο φωτισμό LED, βελτιωμένη απόδοση κλιματισμού, καθώς και χώρους για καροτσάκια, αναπηρικά αμαξίδια και ποδήλατα.
Από πλευράς τεχνολογίας διαθέτουν ό,τι πιο σύγχρονο παρέχοντας ασφαλείς μεταφορές, υψηλές επιδόσεις, δυναμική οπτική και ακουστική πληροφόρηση επιβατών, ευκολία χρήσης-οδήγησης και μειωμένα έξοδα προληπτικής συντήρησης.
Ήδη έχουν έρθει ακτοπλοϊκώς στην Αθήνα δύο οχήματα και σταδιακά ως τα τέλη Μαΐου του 2021, θα αφιχθούν όλα, ώστε μετά από επί τόπου στατικές και δυναμικές δοκιμές στο δίκτυο του Τραμ να ενταχθούν στην κυκλοφορία. Η προσθήκη των νέων συρμών θα καλύψει, επίσης, τις νέες ανάγκες σε τροχαίο υλικό που προκύπτουν από την υπό κατασκευή επέκταση του δικτύου Τραμ προς Πειραιά.