Ενεργοποιείται η προαίρεση για την απόκτηση ακόμη 270 λεωφορείων μέσω leasing για την ενίσχυση του στόλου της Θεσσαλονίκης κατά την περίοδο 2021-2022. Αυτό αποκάλυψε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης απαντώντας στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου στη Βουλή.
Η νέα δημοπράτηση μίσθωσης αναμένεται εντός Σεπτεμβρίου, ενώ μέχρι την προσεχή Τετάρτη θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη τα πρώτα 7 μεταχειρισμένα λεωφορεία της πρώτης προμήθειας, που θα ανεβάσει, σύμφωνα με την απάντηση του υφυπουργού, ως το τέλος Οκτωβρίου τον στόλο του ΟΑΣΘ στα συνολικά 500 οχήματα.
Οι παραπάνω δράσεις αποτελούν μέρος του συνολικού σχεδιασμού της σημερινής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ανάταξη των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. «Τον Ιούλιο 2019 κυκλοφορούσαν 213 λεωφορεία, ενώ η πόλη έχει ανάγκη περισσότερα από 500. Κυκλοφορούσαν δηλαδή λιγότερα από τα μισά λεωφορεία από όσα χρειάζεται η Θεσσαλονίκη» ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης. Όπως ενημέρωσε, κυκλοφορούν ήδη 345 οχήματα, εκ των οποίων τα 125 από τη συμφωνία με τα ΚΤΕΛ και 220 του ΟΑΣΘ.
Όσον αφορά τη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ για την περιαστική ζώνη της Θεσσαλονίκης, έχουν συνολικά ανατεθεί 31 γραμμές (6 συν 25), όπου πλέον καλύπτεται το 100% των αναγκών με 150 λεωφορεία (125 σε κυκλοφορία και 25 εφεδρικά). Για την διευκόλυνση ταξινόμησης των λεωφορείων, εξαιρέθηκαν από την απαγόρευση διενέργειας τεχνικού ελέγχου τα μεταχειρισμένα, εισαγωγής αστικά λεωφορεία, που πρόκειται να συνάψουν συμβάσεις με το υπεραστικό ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ.
Όπως είπε ο κ. Κεφαλογιάννης, κατά τη διενέργεια του τεχνικού ελέγχου σε ΚΤΕΟ, που διαθέτουν εγκεκριμένη αδειοδοτημένη αυτόματη γραμμή τεχνικού ελέγχου βαρέων οχημάτων, θα πρέπει να ελέγχονται αν τα συγκεκριμένα οχήματα ανήκουν στα ΚΤΕΛ των Περιφερειακών Ενοτήτων Θεσσαλονίκης, Σερρών, Κιλκίς και Χαλκιδικής και θα δηλώνεται υπεύθυνα από τους εκπροσώπους των προαναφερόμενων ΚΤΕΛ ότι πρόκειται να εξυπηρετήσουν τον συγκεκριμένο σκοπό.
Ήδη, με την ΠΝΠ της 22ας Αυγούστου 2020, για την αντιμετώπιση του άμεσου κινδύνου διασποράς του κορονοϊού, δίνεται η δυνατότητα στον ΟΑΣΘ κατά τους επόμενους μήνες να συνάπτει συμβάσεις που σχετίζονται με τη συντήρηση και τη διασφάλιση επάρκειας του στόλου λεωφορείων του. Τούτο διότι υπήρχαν καθυστερήσεις ως προς τη συντήρηση των λεωφορείων, προκειμένου να τεθούν στην κυκλοφορία προς εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού της Θεσσαλονίκη και να αποφευχθεί ο συνωστισμός.
Επίσης, σύμφωνα με την απάντηση του υφυπουργού, τα 50 λεωφορεία που αγόρασε ο Δήμος Θεσσαλονίκης για παραχώρηση προς χρήση στον ΟΑΣΘ, ήδη βρίσκονται καθοδόν από τη Λειψία προκειμένου να ενισχυθεί άμεσα ο στόλος των αστικών συγκοινωνιών της πόλης. Έχουν ήδη παραληφθεί τα πρώτα 5 λεωφορεία και θα ακολουθήσουν σταδιακές παραλαβές μέχρι τις αρχές με μέσα Οκτωβρίου, με ρυθμό περίπου 10 λεωφορεία ανά εβδομάδα.
Στο Ελεγκτικό Συνέδριο ο φάκελος για την πρώτη φάση του leasing
Όσον αφορά δε τη μίσθωση μεταχειρισμένων οχημάτων, η οποία μπορεί να φτάσει ως και τα 450 οχήματα, με συνολικό προϋπολογισμό 55 εκατ. ευρώ, ο φάκελος για τα πρώτα 180 οχήματα έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον προσυμβατικό έλεγχο και τα πρώτα 7 λεωφορεία θα είναι στη Θεσσαλονίκη μέχρι την Τετάρτη, 2 Σεπτεμβρίου 2020.
Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός, προϋπολογισμού 16,2 εκατ. ευρώ, αφορά την προμήθεια κατ’ ελάχιστον 180 λεωφορείων, κατηγορίας Euro5, με leasing για τις ανάγκες της Θεσσαλονίκης,
Σε επίπεδο χρηματοδότησης, όπως ανέφερε στη Βουλή ο κ. Κεφαλογιάννης, από την προηγούμενη διοίκηση Παππά, επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, το πεντάμηνο Αύγουστος – Δεκέμβριος 2019 διατέθηκαν 48 εκατ. ευρώ, ενώ ταυτόχρονα πάγωσαν οφειλές προς το Δημόσιο περίπου 21 εκατ. ευρώ (που δημιουργήθηκαν τη διετία Αύγουστος 2017 – Ιούλιος 2019, από την προηγούμενη διοίκηση).
Για το 2020, εγκρίθηκε χρηματοδότηση 48 εκατ. ευρώ και διατέθηκε χρηματοδότηση περίπου 55 εκατ. ευρώ για την μίσθωση λεωφορείων.