Φωτογραφίες: Automedia
H νέα γενιά του μοντέλου που θα μπορούσε κανείς να πει ότι εκδημοκράτισε τα crossover, καθιστώντας τα προτιμητέα από το ευρύ κοινό, ετοιμάζεται να υποδεχτεί την νέα, τρίτη γενιά του η οποία βρίσκεται υπό εξέλιξη.
Αν και το καμουφλάζ που καλύπτει το σύνολο των επιφανειών δεν αφήνει πολλά περιθώρια για συμπεράσματα, είναι δεδομένο ότι το νέο Qashqai θα παραλλάξει τις αναλογίες του επί το δυναμικότερο αποκτώντας μια πιο coupe λογικής χάραξη της οροφής χωρίς βέβαια να θυσιάσει τις χωροταξικές αρετές του.
Σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση, εξίσου δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται ότι θα αυξήσει το μέγεθός του, στοιχείο που σε συνάρτηση και με μια πιο αιχμηρή αισθητική θα του προσδώσουν ένα πιο επιβλητικό χαρακτήρα.
Πολύ σημαντικότερες από την νέα εμφάνιση είναι οι αλλαγές που θα συντελεστούν στην αθέατη πλευρά του, όπου μια τροποποιημένη εκδοχή της πλατφόρμας CMF θα επιτρέψει την εισαγωγή υβριδικής τεχνολογίας στην γκάμα του δημοφιλούς SUV.
Για την ακρίβεια, το νέο Qashqai αναμένεται να είναι διαθέσιμο με δύο υβριδικές εκδόσεις, μια «απλή» υβριδική και μια επαναφορτιζόμενη οι οποίες αναμένεται, βάσει των πρόσφατων ενδείξεων, να υποκαταστήσουν πλήρως τις diesel εκδόσεις, μειώνοντας δραστικά τις εκπομπές ρύπων του μοντέλου.
Για αυτό το σκοπό, η απλή υβριδική έκδοση του Qashqai αναμένεται να δώσει τον πρώτο λόγο στον ηλεκτροκινητήρα ο οποίος και θα κινεί τους τροχούς, με τον κινητήρα βενζίνης να αναλαμβάνει τον ρόλο γεννήτριας, επαναφορτίζοντας ουσιαστικά τις μπαταρίες που θα τροφοδοτούν το ηλεκτρικό μοτέρ. Αυτό που αναμένεται να λειτουργήσει ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο παρόν και στο μέλλον του Qashqai σε ό,τι αφορά την γκάμα είναι ο turbo κινητήρας τoυ 1,3 λίτρου που θα εξακολουθήσει να αποτελεί την ραχοκοκαλιά των εκδόσεων βενζίνης
Αυτό που έχει αποκλείσει, τουλάχιστον προς το παρόν η Nissan, είναι να υπάρξει μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη παραλλαγή του Qashqai καθώς σε αυτό το στάδιο, η κατασκευή μιας νέας πλατφόρμας η οποία θα επέτρεπε κάτι τέτοιο θα καθιστούσε την επένδυση ασύμφορη.
Ανεξαρτήτως συνόλων, δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η ριζική αναβάθμιση του εσωτερικού με το πρόσφατο Juke να αποτελεί ένα καλό «οδηγό» της ψηφιακής αναμόρφωσης και η οποία στην περίπτωση του Qashqai προδιαγράφεται ακόμα πιο γενναιόδωρη σε επίπεδο συστημάτων, τεχνολογιών και εφαρμογών με δεδομένη την σημασία που έχει το μοντέλο στην γκάμα της Nissan αλλά και στη συνείδηση του κοινού.
Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα, η νέα γενιά του Qashqai θα πρέπει να αναμένεται από το 2022 με την ίδια προέλευση, δηλαδή το βρετανικό εργοστάσιο του Sunderland όπου η Nissan έχει ήδη επενδύσει 52 εκ. στερλίνες για να υποδεχθεί το Qashqai στο πλαίσιο της πρόσφατης συνολικής επένδυσης ύψους 400 εκ. στερλινών για τη συγκεκριμένη μονάδα.