Φωτογραφίες: Automedia
Οι εξελίξεις στo πεδίο των premium SUV θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν κάτι παραπάνω από ραγδαίες και η Mercedes-Benz δεν σκοπεύει να χάσει ούτε λεπτό ή μάλλον καλύτερα, ούτε χιλιοστό από το κερδισμένο έδαφος που έχει κατακτήσει στην καρδιά της κατηγορίας με την συνδρομή της GLC, για την οποία ετοιμάζει ήδη την επόμενη γενιά που αναμένεται στις αρχές του 2022, χρονιά η οποία προδιαγράφεται ιδιαίτερα πληθωρική σε ό,τι αφορά τις αφίξεις νέων προϊόντων στις εκθέσεις της γερμανικής φίρμας.
Ως προς τη σημασία της σχετικά νεοεμφανιζόμενης GLC για την Mercedes-Benz αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2015 οπότε και πρωτοσυστήθηκε στο κοινό, το γερμανικό SUV έχει τεράστια συνεισφορά στα κέρδη της φίρμας αντιστοιχώντας στο 33% των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας με το αστέρι και όντας ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, δεν είναι απορίας άξιο που η νέα, δεύτερη κατά σειρά γενιά της GLC θα αντλήσει τεχνολογία από την επικείμενη S-Class, σε μια προσπάθεια της Mercedes-Benz να προσδώσει στο SUV που βρίσκεται στον σκληρό πυρήνα της γκάμας και των πωλήσεων έναν ακόμα πιο upmarket χαρακτήρα, οχυρώνοντάς το έτσι ακόμα περισσότερο απέναντι στον ανταγωνισμό.
Ξεκινώντας από το εσωτερικό, η νέα GLC αναμένεται να υιοθετήσει το layout οθονών που η Mercedes-Benz επιφυλάσσει για την S-Class με μια κάθετου προσανατολισμού οθόνη για τις λειτουργίες του infotainment, πλαισιωμένη από επιφάνειες αφής μέσω των οποίων θα είναι διαχειρίσιμα συστήματα όπως ο κλιματισμός. Πίσω από το τιμόνι θα παρεπιδημεί ο ψηφιακός βελτιωμένος πίνακας οργάνων ενώ συνολικά οι ψηφιακές… διατυπώσεις της GLC θα βασίζονται στη νέα, βελτιωμένη εκδοχή του ευφυούς MBUX που θα περιλαμβάνει νέες εφαρμογές, βελτιωμένο interface και θα επωφελείται από ισχυρότερους επεξεργαστές.
Σε ό,τι αφορά την εξωτερική της εμφάνιση, είναι σαφές από τις λήψεις του φωτογραφικού φακού των δοκιμαστικών πρωτοτύπων ότι η GLC θα αλλάξει τις αναλογίες της αποκτώντας μεγαλύτερο μήκος και πλάτος αλλά και χαμηλότερο ύψος σε σχέση με την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή της, προς όφελος μια πιο δυναμικής εντύπωσης.
Αφετηρία θα εξακολουθήσει να αποτελεί η πισωκίνητη πλατφόρμα MRA αν και αναμένονται σημαντικές βελτιώσεις που θα επιτρέψουν στην νέα GLC μια ευρύτερη γκάμα υβριδικών επιλογών αλλά και περισσότερων δυνατοτήτων σε ό,τι αφορά το πεδίο της αυτόνομης οδήγησης.
Στην «καρδιά» της γκάμας θα εξακολουθούν να απαρτίζουν τετρακύλινδροι κινητήρες βενζίνης και diesel αν και, αυτή την φορά, στην πλειονότητά τους θα συνδυάζονται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V που στο λεξιλόγιο της Mercedes-Benz συνοψίζεται υπό τον τίτλο EQ Boost. Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι περισσότερες plug-in υβριδικές επιλογές σε σχέση με το παρόν οι οποίες σύμφωνα με τις συστάσεις θα επωφεληθούν από μια υψηλότερης πυκνότητας μπαταρία ιόντων λιθίου που χωρίς να καταλαμβάνει περισσότερο χώρο θα είναι αποδοτικότερη, αυξάνοντας την ηλεκτρική αυτονομία άνω των 50 χλμ. Επίσης, η νέα GLC αναμένεται να είναι διαθέσιμη και σε υδρογονοκίνητη έκδοση, F-Cell όντας έτσι το πλέον πολυποίκιλο mainstream μοντέλο σε ό,τι αφορά το φάσμα κινητήριων τεχνολογιών με τις οποίες θα προσφέρεται, συνυπολογίζοντας ότι και η ηλεκτρική EQC αποτελεί, επί της ουσίας, μια παραλλαγή της.
Σε ό,τι αφορά το πεδίο της αυτόνομης οδήγησης με δεδομένη την χρονική απόσταση που χωρίζει την GLC από την άφιξη της νέας S-Class η οποία θα αποκαλυφθεί τον Σεπτέμβριο, οι Γερμανοί αναμένεται, νόμου επιτρέποντος, να επιχειρήσουν να εφοδιάσουν τη νέα γενια του SUV με ικανότητες πέραν του επιπέδου 3 τις οποίες έχει υποσχεθεί η ναυαρχίδα της φίρμας, κάτι που υπό ορισμένες συνθήκες, θα επιτρέπει στον οδηγό να απεμπλέκεται πλήρως από τη διαδικασία οδήγησης.