Στις νέες προτιμήσεις στη Μεσόγειο -ανάμεσά τους και η Ελλάδα- για τους πλούσιους αναφέρεται σε άρθρο του το Bloomberg.
Mε την πανδημία του κοροαναϊού να έχει προκαλέσει ανακατατάξεις, όπως αναφέρει το πρακτορείο, οι εξαιρετικά πλούσιοι εγκαταλείπουν μερικά από τα παραδοσιακά σημεία πρόσδεσης των γιοτ τους.
Τη θέση της Ισπανίας καταλαμβάνουν η Κροατία και η Τουρκία που είναι οι ανερχόμενοι προορισμοί για τα διεθνή σούπερ γιοτ, με την Ελλάδα να σημειώνει επίσης άνοδο και να βρίσκεται στην 4η θέση του top 10.
Τουλάχιστον 63 σούπερ γιοτ πλέουν τώρα στην Τουρκία, τα περισσότερα από το 2017 και πάνω από 26 αυτή τη στιγμή σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία παρακολούθησης που συνέταξε το Bloomberg. Κι αυτά είναι καλά νέα για μια χώρα, της οποίας το νόμισμα έκανε βουτιά – ρεκόρ εν μέσω αύξησης των εκροών ξένου κεφαλαίου.
Το 140 μέτρων Scheherazade έπλεε στην Τουρκία το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, όπως και το 100 μέτρων Madame Gu, που σύμφωνα με πληροφορίες ανήκει στον Αντρέι Σκοκ, αλλά και το 85 μέτρων Pacific του δεύτερου πλουσιότερου άνδρα της Ρωσίας, του Λεονίντ Μίκελσον, είναι μεταξύ των άλλων σούπερ γιοτ που έριξαν άγκυρα στα ανοικτά των ακτών της Τουρκίας.
Εμπιστοσύνη σε Κροατία και Ελλάδα
Πέρα όμως από την Τουρκία, και η Κροατία, όπως και η Ελλάδα έχουν προσελκύσει περισσότερα γιοτ, με τον αριθμό τους να φτάνει σε τριετές υψηλό επίπεδο. Τα μεγαλύτερα σκάφη που έχουν αγκυροβολήσει στην Κροατία αυτό το διάστημα είναι το Eclipse του Ρομάν Αμπράμοβιτς, το τέταρτο μεγαλύτερο σκάφος στον κόσμο και το 116 μέτρων Ulysses, που ανήκει στον πλουσιότερο άνδρα της Νέας Ζηλανδίας Γκράεμ Χαρτ.
Όσο για την Ελλάδα, επί του παρόντος έχουν ρίξει άγκυρα τον τρέχοντα μήνα 145 γιοτ σε σχέση με τα 132 που ήταν πέρυσι την ίδια εποχή. Μεταξύ αυτών, το πρόσφατα παραδοθέν O’Pari και το 110 μέτρων Radiant.
Στην άλλη πλευρά της μεσογείου, η Ισπανία γνωρίζει την μεγαλύτερη μείωση του αριθμού των σκαφών, με 26 από αυτά να εγκαταλείπουν τις ακτές της από τον περασμένο μήνα.