Η άμεση προμήθεια 300 λεωφορείων με leasing, προσλήψεις 655 εργαζομένων σε ειδικότητες αιχμής στα ΜΜΜ και σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ για την ενίσχυση των οδικών συγκοινωνιών με οχήματα και οδηγούς, είναι τα τρία μέτρα που ρίχνει άμεσα στη μάχη κατά της πανδημίας το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, αμέσως μετά τη σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ανακοίνωσε τρία άμεσα μέτρα και τρεις μεσοπρόθεσμες ενέργειες για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών.
Η σύσκεψη στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έγινε υπό το πρίσμα της νέας αύξησης κρουσμάτων κορωνοϊού με την Αθήνα να βρίσκεται στο επίκεντρο και ήρθε μόλις μία εβδομάδα μετά τις πρώτες ενέργειες για πιο συχνά δρομολόγια των ΜΜΜ της πρωτεύουσας, που έφεραν ανάκληση αδειών για εργαζόμενους, κυρίως οδηγούς, των μεταφορικών φορέων.
Τα άμεσα μέτρα :
Πρώτον: Άμεση προμήθεια 300 σύγχρονων λεωφορείων, ηλικίας μέχρι 10 ετών, με leasing. Ο διαγωνισμός θα είναι στον «αέρα» τον Σεπτέμβριο. Γεγονός που σημαίνει περισσότερα δρομολόγια, περισσότερες θέσεις καθήμενων, λιγότερη ταλαιπωρία, λιγότερη διασπορά του ιού.
Δεύτερον: 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, σε ειδικότητες αιχμής, με διαδικασίες fast track, αλλά με κριτήρια ΑΣΕΠ.
Τρίτον: Ενίσχυση της προσφοράς σε δρομολόγια με αναδιάταξη των δρομολογίων της ΟΣΥ, με έμφαση στην κεντρικότερη ζώνη, στον πυκνό αστικό ιστό, που υπάρχει και το μεγαλύτερο πρόβλημα. Όσο για τις περιφερειακές και ενδοδημοτικές διαδρομές, η προσφορά θα ενισχυθεί σε σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ (ΣΔΙΤ), προσθέτοντας άμεσα 203 οχήματα και 550 οδηγούς σε ημερήσια βάση.
Σημειώνεται ότι ήδη στη Θεσσαλονίκη έχουν εφαρμοστεί αποδοτικά και το leasing μεταχειρισμένων οχημάτων, αλλά και η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ για την ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΘ.
Και τα μεσοπρόθεσμα:
Ακόμη, ο κ. Καραμανλής προανήγγειλε τρεις μεσοπρόθεσμες ενέργειες, που θα ενταχθούν στο κυβερνητικό σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης:
Πρώτον: Αναβάθμιση 15 συρμών που κινούνται στη Γραμμή 1 του Μετρό, δηλαδή τον πρώην ΗΣΑΠ.
Δεύτερον: Αγορά επτά συρμών για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό.
Οι δύο παραπάνω ενέργειες απαιτούν περίπου μια τριετία.
Τρίτον: Προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια νέων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα για την Αθήνα ο διαγωνισμός θα αφορά στην προμήθεια περίπου 1.000 σύγχρονων οχημάτων. Εξ αυτών, 250 θα είναι Diesel Euro VΙ, 350 φυσικού αερίου και 400 ηλεκτρικά. Η προμήθεια θα γίνει σε δύο φάσεις. Στόχος είναι η προκήρυξη για τα πρώτα 600 να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Νοέμβριο και τα 300 εξ αυτών να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέχρι το τέλος του 2021.
«Οι στόχοι που θέσαμε είναι συγκεκριμένοι και μετρήσιμοι: Περισσότερο προσωπικό. Περισσότερα και καλύτερα οχήματα. Καλύτερες υπηρεσίες στον πολίτη», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Επισήμανε ότι άμεσα θα γίνει πιο ανθρώπινη η κατάσταση και μεσοπρόθεσμα θα αποκτήσουμε τις αστικές συγκοινωνίες που πραγματικά αξίζουν στους πολίτες, ενώ ευχαρίστησε για άλλη μία φορά τους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για την καθημερινή τους προσπάθεια.
Όπως παραδέχθηκε για ακόμη μία φορά ο κ. Καραμανλής, «η κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι δύσκολη και δεν σκοπεύω να την ωραιοποιήσω. Εδώ και ένα χρόνο προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε συσσωρευμένες παθογένειες και την απόλυτη εγκατάλειψη 4,5 ετών.
Βέβαια τους πολίτες δεν τους ενδιαφέρει το χθες. Τους ενδιαφέρουν οι λύσεις. Ιδίως σήμερα, που η πανδημία έχει θέσει νέα δεδομένα και νέες απαιτήσεις.
Τους τελευταίους μήνες, λοιπόν, κάνουμε μια καθημερινή διαχείριση κρίσης. Την προηγούμενη εβδομάδα, όπως ξέρετε, λάβαμε κάποια έκτακτα μέτρα, ανακαλέσαμε άδειες του προσωπικού και ήδη τα δρομολόγια τις πρώτες μέρες του Αυγούστου έχουν πυκνώσει ξανά. Ιδίως στο μετρό.
Γνωρίζω ότι αυτό δεν είναι αρκετό για τους πολίτες. Άρα δεν είναι αρκετό και για εμάς» είπε χαρακτηριστικά.
Όπως επισήμανε ο υπουργός, «11 χρόνια δεν έχουν γίνει προσλήψεις στο μετρό και 13 χρόνια δεν έχει γίνει ούτε μια πρόσληψη στα λεωφορεία. 11 χρόνια δεν έχει αγοραστεί ούτε ένα λεωφορείο. Σήμερα, οι κατευθύνσεις και οι εντολές που έχει δώσει ο Πρωθυπουργός είναι σαφείς. Σπάμε έναν κύκλο υποεπένδυσης μεγαλύτερο των 10 ετών. Επενδύουμε πάνω από μισό δισ. ευρώ στις αστικές συγκοινωνίες του λεκανοπεδίου.
Ο άμεσος στόχος είναι να δώσουμε μια ανακούφιση στους πολίτες. Να γίνει πιο ανθρώπινη η κατάσταση. Και ο μεσοπρόθεσμος, να αποκτήσουμε τις αστικές συγκοινωνίες που πραγματικά αξίζουν στους πολίτες. Είμαι βέβαιος ότι θα τα καταφέρουμε».