Τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο πέταξαν 96% λιγότεροι επιβάτες με τη Lufthansa από ό,τι το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Ο κύκλος εργασιών για το ίδιο διάστημα μειώθηκε κατά 80%, από 9,6 δις ευρώ στα 1,9 δις ευρώ. Από αυτά τα 1,5 δις ευρώ εισπράχθηκαν για μεταφορές εμπορευμάτων και για την παροχή τεχνικών υπηρεσιών σε άλλες εταιρείες.
Σε ανακοίνωση της αεροπορικής εταιρείας ο διευθύνων σύμβουλος Κάρστεν Σπορ καθιστά σαφές ότι η ζήτηση δεν πρόκειται να επιστρέψει πριν από το 2024 στα προ της κρίσης επίπεδα. Η βελτίωση της κατάστασης θα αργήσει, προπαντός σε ό,τι αφορά τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.
«Μοναδική ευκαιρία για ανακατατάξεις»
Σύμφωνα με τον κ. Σπορ τις επιπτώσεις της κρίσης βιώνει ο κλάδος των αερομεταφορών σε όλο τον κόσμο. Εκτιμά ότι πρόκειται για «τομή» και εκφράζει την πεποίθηση ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να προσαρμοστούν σε μια νέα κανονικότητα. Η πανδημία προσφέρει σύμφωνα με τον επικεφαλής της Lufthansa μια «μοναδική ευκαιρία για ανακατατάξεις». Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία επιβεβαιώνει την πρόθεση να μειώσει τον αριθμό του στόλου της σε μόνιμη βάση κατά 100 αεροσκάφη και των εργαζομένων κατά 22.000. Μάλιστα θεωρεί αναπόφευκτες τις απολύσεις για οικονομικούς λόγους.
Σημαντικές περικοπές και απολύσεις
Βασικοί αποδέκτες της ανακοίνωσης είναι προφανώς τα συνδικάτα. Αυτό το διάστημα διεξάγονται διαπραγματεύσεις για περικοπές στους μισθούς και άλλα μέτρα προκειμένου να αποφευχθούν απολύσεις. Η μείωση του προσωπικού θα αφορά όμως και τα ανώτερα διευθυντικά στελέχη.
Ο αριθμός τους θα μειωθεί κατά 20%, κάτι που αντιστοιχεί στα 1000 περίπου άτομα. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ο αριθμός των εργαζομένων του ομίλου Lufthansa στις 30 Ιούνιου ήταν κατά 8.300 άτομα μειωμένος σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Ο σημερινός αριθμός των απασχολούμενων σε όλο τον κόσμο ανέρχεται στα 129.400 άτομα.
Παναγιώτης Κουπαράνης, Βερολίνο