Την απόδοση μιας λωρίδας παραπάνω για τα αυτοκίνητα στην Πανεπιστημίου πρότεινε ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, στο Δημοτικό Συμβούλιο της Δευτέρας, 27 Ιουλίου, που συζητά την παράταση των μέτρων του Μεγάλου Περιπάτου.
Μιλώντας στο Δημοτικό Συμβούλιο ο κ. Μπακογιάννης τόνισε ότι οι επιστημονικές μελέτες και μετρήσεις που έχουν γίνει είχαν αναφέρει την ύπαρξη κυκλοφοριακών προβλημάτων τα οποία όμως είναι εντός των προβλέψεων. Σε ό,τι αφορά την αύξηση της κίνησης των ΙΧ ο Μπακογιάννης υπογράμμισε ότι αυτή οφείλεται στη μη ύπαρξη του δακτυλίου, στην πανδημία του κοροναϊού και τη μη λειτουργία του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης.
Ωστόσο, ο κ. Μπακογιάννης τόνισε ότι παρατηρήθηκε αύξηση του κυκλοφοριακού στις οδούς Αμαλίας, Πανεπιστημίου και Αλεξάνδρας, ενώ στις υπόλοιπες μεγάλες κεντρικές οδικές αρτηρίες δεν παρατηρήθηκαν σημαντικά αυξομειώσεις στον χρόνο κυκλοφορίας των ΙΧ. Πάντως, ο δήμαρχος Αθηναίων τόνισε ότι σύμφωνα με τις επιστημονικές μελέτες ένα τέτοιο μεγάλο έργο χρειάζεται έξι μήνες προκειμένου να έρθει η εξομάλυνση στο θέμα της κυκλοφορίας των ΙΧ.
Οι βελτιώσεις που προτείνει ο κ. Μπακογιάννης
Α. Λήψη επιπλέον υποστηρικτικών μέτρων (σηματοδότηση, ελεγχόμενη στάθμευση, κλπ.)
Β. Ενεργοποίηση των λεωφορειολωρίδων
Γ. Διαρκής αστυνόμευση
Δ. Συνεχής παρακολούθηση και αποτίμηση της επιρροής των ρυθμίσεων
Ε. Επίσης, η πιλοτική δοκιμή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της οδού Πανεπιστημίου ξεκίνησε με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας όλων των οχημάτων. Εν όψει της αξιολόγησης της πρώτης φάσης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την εφαρμογή του «Μεγάλου Περιπάτου», προχωράμε στη διατήρηση των λωρίδων κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. σε τρεις και στην προσθήκη μίας επιπλέον λωρίδας για τη διέλευση των ΜΜΜ, αυστηρά οριοθετημένης.
«Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε μία ακόμα λωρίδα της Πανεπιστημίου για την κυκλοφορία των οχημάτων, ώστε να έχουμε εκτίμηση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων, και να προχωρήσουμε στις αποφάσεις για τη διαμόρφωση του τελικού έργου» τόνισε ο κ. Μπακογιάννης.