Σειρά πτωχεύσεων σε αλυσίδες καταστημάτων ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει η Γαλλία, δεν άντεξαν το χτύπημα του κορωνοϊού. Πρόκειται για μάρκες που από χρόνια έχουν μπει στην ζωή των Γάλλων, όπως η Courtepaille με 187 εστιατόρια και 3000 εργαζόμενους ή μάρκες ένδυσης, όπως η Halle, με 850 καταστήματα και 5500 εργαζόμενους.
Ίδια τύχη και για την αλυσίδα ρούχων Camaieu, ενώ τα υποδήματα André με παράδοση αιώνα, κήρυξαν ήδη πτώχευση. Δεν πρόκειται για οικογενειακές επιχειρήσεις. Το κοινό τους γνώρισμα είναι ότι τις διαχειρίζονται ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, τα οποία συχνά αλλάζουν χέρια με αγοραπωλησίες.
Στόχος είναι το όσο δυνατό μεγαλύτερο κέρδος
Η εξαγορά μιας εταιρείας γίνεται με ελάχιστη συνεισφορά ιδίων πόρων αλλά βασικά με δανεισμό και τη σύσταση χρέους, με τη δέσμευση ότι η αποπληρωμή του θα γίνει από την εταιρεία με βάση τα μελλοντικά κέρδη.
Οι λεγόμενοι «οικονομικοί ακροβάτες» των επιχειρήσεων δεν τις διατηρούν συνήθως πάνω από μια πενταετία και στη συνέχεια τις «μοσχοπουλούν» με μεγάλα κέρδη και ελάχιστο ρίσκο.
Έτσι τα ρούχα Camaieu άλλαξαν πέντε φορές χέρια μέσα σε μια 20ετία και οι εργαζόμενοι είναι ήδη στους δρόμους από την περασμένη Τρίτη.
Ολυμπία Τσίπηρα, Παρίσι