Πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας στα σχολεία για τα Ειδικά μαθήματα που εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις, θα εφαρμόσει το υπουργείο Παιδείας. Συγκεκριμένα, με νομοθετική ρύθμιση που εντάχθηκε στο νέο νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση ρυθμίζεται ότι ξεκινάει άμεσα το «Πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων». Στο πρόγραμμα θα μπορούν να συμμετέχουν μαθητές της Γ’ τάξης Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, οι οποίοι επιθυμούν να εξεταστούν σε επιμέρους Ειδικά Μαθήματα στις Πανελλαδικές εξετάσεις, προκειμένου να φοιτήσουν στις αντίστοιχες σχολές/τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, το Πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων θα εφαρμοστεί ανά ομάδες όμορων σχολικών μονάδων Λυκείου ή/και σε μεμονωμένα Λύκεια. Τα θέματα που αφορούν στην οργάνωση, στη λειτουργία και στην υλοποίηση του προγράμματος θα καθορισθούν με απόφαση του υπουργού Παιδείας, ύστερα από εισήγηση για την κατάρτιση ειδικού ετήσιου προγράμματος υποστήριξης ανά ειδικό μάθημα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Το πρόγραμμα μπορεί να χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκούς ή και εθνικούς πόρους, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, και θα απασχολεί μόνιμους, εντός του συνολικού ωραρίου τους, αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αντίστοιχων, σχετικών ειδικοτήτων ενδεικτικά, Καλλιτεχνικών, Μουσικής, Γερμανικής, Γαλλικής, Ισπανικής, Ιταλικής Φιλολογίας.
Μέχρι σήμερα, για την πρόσβαση σε ορισμένες σχολές/τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι μαθητές και μαθήτριες της Γ’ τάξης των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων εξετάζονταν κατά τις Πανελλαδικές εξετάσεις στα αντίστοιχα Ειδικά Μαθήματα, χωρίς όμως τα Ειδικά αυτά Μαθήματα να διδάσκονται συνολικά και στοχευμένα στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.
Συγκεκριμένα, τα Ειδικά Μαθήματα: έλεγχος μουσικών ακουστικών ικανοτήτων, μουσική αντίληψη και γνώση, μουσική εκτέλεση και ερμηνεία, αρμονία, ιταλικά, ισπανικά, γαλλικά, γερμανικά, ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο είτε δεν διδάσκονταν καθόλου στη Γ’ τάξη των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων είτε διδάσκονταν αποσπασματικά. Όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας, «στην πράξη, δηλαδή, οι μαθητές/-τριες που επιθυμούσαν να εξετασθούν στα ειδικά αυτά μαθήματα και να εισαχθούν στις αντίστοιχες πανεπιστημιακές σχολές έπρεπε να καταφύγουν σε ιδιωτικά φροντιστήρια για την προετοιμασία τους».