Ταλαιπωρήθηκαν λιγάκι οι οπαδοί της Formula 1 από την επιβεβλημένη διακοπή των αγώνων εξαιτίας της πανδημίας, όμως η ζωή προχωρά και το πρώτο Grand Prix της χρονιάς πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή στην Αυστρία. Τα ευτράπελα, τα δράματα και τα μηχανικά προβλήματα που σημειώθηκαν ήταν πολλά και η ένταση χτύπησε κόκκινο στο σιρκουί, μαζί με το θέαμα. Πρώτος στην πίστα του Σπίλμπεργκ τερμάτισε ο Φινλανδός Βάλτερι Μπότας, «συνάδελφος» του παγκόσμιου πρωταθλητή Λιούις Χάμιλτον στη Mercedes-AMG Petronas, όπως είναι το πλήρες όνομα της γερμανικής ομάδας που έχει κατακτήσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών στις τελευταίες έξι διοργανώσεις. Ο Χάμιλτον ήρθε δεύτερος, αλλά λόγω της ποινής πέντε δευτερολέπτων που του επιβλήθηκε για σύγκρουση με το μονοθέσιο του Αλεξάντερ Αλμπον περιορίστηκε στην τέταρτη θέση. Ο Χάμιλτον ωστόσο είναι ο αδιαφιλονίκητος σταρ αυτού του αθλήματος, ένας από τους κορυφαίους οδηγούς στην ιστορία του F1 racing και κάθε του κίνηση αναλύεται εξονυχιστικά από τα Μέσα. Αυτή τη φορά έκλεψε τις εντυπώσεις με την ακτιβιστική του δράση, γονατίζοντας προτού ξεκινήσει ο αγώνας για να δηλώσει τη συμπαράστασή του στο κίνημα Black Lives Matter – φορούσε μάλιστα και το αντίστοιχο μαύρο T-shirt. Στο πλευρό του και η ομάδα του, τα μονοθέσια της οποίας «βάφτηκαν» μαύρα (με μικρές βεραμάν και κόκκινες «πινελιές» για χάρη των χορηγών), στέλνοντας ηχηρά μηνύματα σε ολόκληρη την υφήλιο ενάντια στις διακρίσεις. Τον Χάμιλτον ακολούθησαν δεκατρείς ακόμα πιλότοι, ενώ έξι αποφάσισαν να μείνουν όρθιοι, όλοι τους όμως φορούσαν μπλούζες που έγραφαν τη φράση «End Racism» («Δώστε τέλος στον ρατσισμό»).
Είναι απόλυτα λογικό και αναμενόμενο να διακρίνεται ο 35χρονος Βρετανός από τέτοιες ευαισθησίες, αφού είναι και ο πρώτος και μοναδικός μαύρος οδηγός που λαμβάνει μέρος στο δημοφιλές σπορ σε αυτό το επίπεδο, συμμετείχε μάλιστα στις πορείες κατά του ρατσισμού τον περασμένο μήνα στο Hyde Park του Λονδίνου. Εξι φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, κέρδισε τον πρώτο του τίτλο με τη McLaren – Mercedes το 2008, προτού μεταπηδήσει στην ομάδα της Mercedes-AMG Petronas το 2013, με την οποία κέρδισε έκτοτε άλλους πέντε τίτλους (τα έτη 2014, 2015, 2017, 2018 και 2019). Πρόκειται σίγουρα για έναν από τους πιο επιτυχημένους πιλότους της Formula 1, με 84 νίκες σε αγώνες και 151 παρουσίες στην τελική τριάδα, πίσω μόνο από τον θρύλο Μίχαελ Σουμάχερ. Αυτή τη στιγμή κατέχει το ρεκόρ για τις πιο πολλές pole positions στην ιστορία του αθλήματος (88 τον αριθμό), για τα πιο πολλά Grand Slams (3) μέσα σε μία σεζόν (pole position, γρηγορότερος γύρος, 1η θέση καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα και νίκη), για τους πιο πολλούς πόντους σε μία σεζόν (413) και για τους πιο πολλούς πόντους συνολικά (3.443).
Από τα καρτ στο κλαμπ των ισχυρών
Γεννημένος και μεγαλωμένος στο Στιβενέιτζ του Χέρτφορντσιρ, ο Λιούις Καρλ Ντέιβιντσον Χάμιλτον, γιος μαύρου πατέρα και λευκής μητέρας, προέρχεται από μη προνομιούχο περιβάλλον, όμως το ταλέντο και το πείσμα του τον οδήγησαν σε μια διαδρομή με μετεωρική άνοδο. Οι γονείς του χώρισαν όταν ήταν δύο ετών και τον ανέθρεψε έως τα δώδεκά του η μητέρα του. Στα πέντε του χρόνια ζήτησε να μάθει καράτε για να υπερασπίζεται τον εαυτό του από το bullying που υφίστατο στο σχολείο. Εναν χρόνο αργότερα ο πατέρας του τον μύησε στο σύμπαν των τηλεκατευθυνόμενων αυτοκινήτων, όπου το νεαρό αγόρι γρήγορα διακρίθηκε. Η οδήγηση στα καρτ ήταν το επόμενο φυσικό βήμα. Το 1998 υπέγραψε συμβόλαιο σε ένα πρόγραμμα της McLaren για νεαρούς, φερέλπιδες οδηγούς. Το 2007 τού δόθηκε μία θέση στην ομάδα της, όπου γρήγορα αναδείχθηκε σε μεγάλο αστέρι. Στην κατάταξη εκείνης της σεζόν μάλιστα βρέθηκε για έναν μόλις πόντο δεύτερος πίσω από τον Κίμι Ραϊκόνεν, καταφέρνοντας παράλληλα να αντιμετωπίσει από την πρώτη στιγμή στα ίσια τον ακριβοπληρωμένο του teammate Φερνάντο Αλόνσο. Ο ίδιος έχει δηλώσει ότι αν δεν είχε γίνει πιλότος της Formula 1 θα είχε ακολουθήσει καριέρα στο ποδόσφαιρο (είναι οπαδός της Αρσεναλ) ή στο κρίκετ, δύο σπορ στα οποία είχε κλίση ως έφηβος.
Το 2008 κέρδισε το παρθενικό του παγκόσμιο πρωτάθλημα σε έναν δραματικό αγώνα στη Βραζιλία, όπου ο Φελίπε Μάσα πανηγύριζε ήδη ενώπιον των συμπατριωτών του τον τίτλο. Ωστόσο ο Χάμιλτον προσπέρασε στην τελευταία στροφή του Grand Prix τον Τίμο Γκλοκ κάνοντας τη μεγάλη ανατροπή. Ηταν τότε ο νεαρότερος οδηγός που κατέκτησε αυτή τη διάκριση. Η μεταγραφή του το 2013 στη Mercedes-AMG Petronas, όπου διαδέχθηκε τον σπουδαίο Μίχαελ Σουμάχερ, ήρθε την πιο κατάλληλη στιγμή. Το 2014 η Formula 1 μπήκε στην εποχή των υβριδικών τούρμπο κινητήρων, γεγονός που βοήθησε τη Mercedes να κυριαρχήσει στο άθλημα κατακτώντας από τότε έως σήμερα έξι παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών σερί. Το δικό του χάρισμα τον ανέδειξε σε μεγάλο νικητή – μόνο το 2016 κατάφερε να διακόψει ο Νίκο Ρόσμπεργκ την απόλυτη επικράτησή του και το 2019 πέτυχε χατ-τρικ με τρία συνεχόμενα πρωταθλήματα. Κατά τη διάρκεια του lockdown ο πιλότος της Mercedes περνούσε τον χρόνο του κάνοντας γυμναστική τρεις φορές την ημέρα, προσέχοντας σχολαστικά τη διατροφή του και βοηθώντας την ομάδα του με σύντομα βιντεομηνύματα για την ενίσχυση του ηθικού και της ψυχολογίας της. Μεταξύ άλλων, άρχισε να κάνει και μαθήματα γαλλικών.
Λάμψη και diversity
Αρκετοί θεωρούν πως η ελκυστική παρουσία του αλλά και το γεγονός ότι έφερε λίγο πολυπόθητο diversity στο άθλημα διεύρυνε το κοινό της Formula 1 και σε αυτό συνέβαλαν επίσης οι διάφορες δραστηριότητές του: οι δωρεές του σε οργανισμούς που μάχονται για την προστασία του περιβάλλοντος και για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης (από το 2017, μάλιστα, έχει γίνει vegan προκειμένου να περιορίσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα), η εμπλοκή του με τους πολυπροβεβλημένους τομείς της μουσικής και της μόδας. Ο Χάμιλτον έχει ωστόσο γίνει συχνά στόχος ρατσιστικών επιθέσεων, ο βρετανικός Τύπος τον επικρίνει με εντυπωσιακή ευκολία για αθλητή του επιπέδου του, ενώ δεν είναι λίγοι όσοι θεωρούν ότι το αντισυμβατικό ντύσιμό του, τα σκουλαρίκια, τα πολλά τατουάζ και τα εκκεντρικά χτενίσματα φαίνονται αρκούντως αλλότρια στο κοινό των αγώνων ταχύτητας που απαρτίζεται ως επί το πλείστον από μεσήλικους λευκούς άνδρες (οι οποίοι καλά θα κάνουν να προσαρμοστούν στον 21ο αιώνα). Πάντως, από τότε που έκανε τη δυναμική εμφάνισή του στο σπορ, τα έσοδα της Formula 1 έχουν αυξηθεί κατά 53%, γεγονός που αποδίδεται και στη δική του δημοφιλία. Ο ίδιος ωστόσο ζει τη ζωή του χωρίς να δίνει λογαριασμό σε κανέναν και δίχως να σπαταλά πολύτιμο χρόνο ασχολούμενος με τις γνώμες των άλλων. Σημαντικές φιγούρες στον χώρο των αγώνων ταχύτητας εξαίρουν την ικανότητά του να συνδέεται με τους θαυμαστές του και να λειτουργεί ως έξοχος πρεσβευτής του αθλήματος στο οποίο έχει ξεχωρίσει. Η προθυμία του να ανακαλέσει και να ζητήσει συγγνώμη από όσους προσέβαλε τις ελάχιστες φορές που έχουν προκληθεί αντιδράσεις από κάποιες δηλώσεις του φανερώνει έναν άνθρωπο ο οποίος πέραν της ευφυΐας του διακρίνεται από ενσυναίσθηση και ωριμότητα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι συγκαταλέγεται στους πιο ακριβοπληρωμένους αθλητές του κόσμου. Μόνο το 2019 αύξησε την περιουσία του κατά 54 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με το περιοδικό «Forbes», όχι μόνο από τις αθλητικές του δραστηριότητες αλλά και από τις συνεργασίες του με διάφορα brands όπως η Vodafone και ο οίκος Tommy Hilfiger. Ως νέος, ωραίος, πλούσιος και διάσημος έχει στο παλμαρέ του ερωτικούς δεσμούς υψηλού προφίλ, με πιο γνωστό αυτόν με την τραγουδίστρια, παρουσιάστρια και μέλος του συγκροτήματος The Pussycat Dolls Νικόλ Σέρζινγκερ. Αλλες γυναίκες που φημολογείται ότι έχουν περάσει από τη ζωή του είναι η τραγουδίστρια Ρίτα Ορα, το μοντέλο Γουίνι Χάρλοου, η ράπερ Νίκι Μινάζ και το μανεκέν Μπάρμπαρα Πάλβιν. Με αρκετές από αυτές έχει επισκεφθεί στο παρελθόν έναν από τους αγαπημένους του προορισμούς, τη Μύκονο. Αναρωτιόμαστε αν οι εφετινές συνθήκες θα του επιτρέψουν να περάσει τις διακοπές του στο νησί των Ανέμων ή αν θα παραμείνει στοχοπροσηλωμένος στον αγώνα του να ισοφαρίσει το ρεκόρ του Σουμάχερ με τα επτά παγκόσμια πρωταθλήματα.