Μια ημέρα πριν την συμπλήρωση ενός χρόνου στο τιμόνι της χώρας, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εγκαινίασε από τον καινούργιο σταθμό της Νίκαιας, τους τρεις πρώτους σταθμούς της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά. Παραλληλίζοντας τους τρεις νέους σταθμούς με τρία σημαντικά και δυναμικά βήματα προόδου κι εκσυγχρονισμού, τόνισε ότι ουσιαστικά τα σημερινά εγκαίνια δικαιώνουν τις τέσσερις λέξεις με τις οποίες η κυβέρνηση έχει πορευθεί αυτόν τον έναν χρόνο. «Το είπαμε, το κάναμε» είπε χαρακτηριστικά, «προτιμούμε να μιλάνε τα έργα μας» συμπλήρωσε.
Κ. Μητσοτάκης: Το 2022 το μετρό θα συναντά τις γραμμές του ηλεκτρικού στο Πειραιά και θα τερματίζει στην καρδιά της πόλης
Τονίζοντας τις αναπτυξιακές προοπτικές που δημιουργεί η σύνδεση του κέντρου της πόλης με το λιμάνι του Πειραιά στη μια άκρη της γραμμής και το αεροδρόμιο στην αντίπερα άκρη, ο Πρωθυπουργός ανέφερε ότι «τέτοιες μέρες του 2022, το μετρο θα συναντά τις γραμμές του ηλεκτρικού στον Πειραιά και θα τερματίζει στην καρδιά της πόλης».
Εθεσε επίσης την περιβαλλοντική διάσταση του έργου, η λειτουργία του οποίου αντικαθιστά τη χρήση δεκάδων χιλιάδων -κατά κανόνα- ρυπογόνων αυτοκινήτων. Όσο για το κοινωνικό αποτύπωμα, αντανακλάται όχι μόνο στην πιο εύκολη μετακίνηση των πολιτών. «Όσο μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, τόσο μειώνονται και οι κοινωνικές» είπε χαρακτηριστικά. «Οι περιφερειακοί δήμοι του Πειραιά κερδίζουν και πάλι τη θέση τους όχι μόνο στον συγκοινωνιακό χάρτη, αλλά και στη ζωή της πόλης. Οι κάτοικοι μέσα σε ένα τέταρτο θα είναι από τη Νίκαια στο Σύνταγμα και σε 50 λεπτά στο αεροδρόμιο» ανέφερε.
Στόχος το συντομότερο δυνατό ξεμπλοκάρισμα της Γραμμής 4
Με την ευκαιρία των εγκαινίων, ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στο άλλο μεγάλο έργο μετρό της Αττικής, τη Γραμμή 4 που στην πρώτη φάση θα ενώνει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή. «Εξίσου σημαντική είναι η οριστική δημοπράτηση και έναρξη εργασιών για τη Γραμμή 4. Θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να επιλυθούν οι νομικές δυσκολίες, χωρίς να γίνουν εκπτώσεις ως προς το κράτος διακίαου. Η ανάπτυξη όμως της χώρας και η βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη δεν μπορούν να περιμένουν» είπε ο κ. Μητσοτάκης.
Κάνοντας μια αναδρομή στην έναρξη του έργου για το μετρό της Αθήνας, το 1992 επί Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι το μεγάλο αυτό έργο άργησε, τόνισε όμως ότι, όπως σε όλα τα μεγάλα έργα, όλες οι ενδιάμεσες κυβερνήσεις συνέβαλαν στην υλοποίησή του.
Αναφερόμενος στην αναπτυξιακή στόχευση της επέκτασης του μετρό προς το μεγάλο λιμάνι της χώρας, ο Πρωθυπουργός επισήμανε ότι οι νέοι σταθμοί εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχέδιο ανάπλασης για τη Δυτική Αττική και τον Πειραιά. Αιχμή του σχεδιασμού αποτελεί η απομάκρυνση των Φυλακών Κορυδαλλού και η μετατροπή τους σε πνεύμονα πρασίνου και κύτταρο πολιτισμού.
Παράλληλα, θα δημιουργηθεί ένα δεύτερο Μητροπολιτικό Πάρκο στον χώρο των Λιπασμάτων, το οποίο και θα περιλαμβάνει ένα κέντρο καινοτομίας, όπου τεχνολογία και επαγγελματική εξειδίκευση θα συνδυάζονται με την αναψυχή.
Κ. Καραμανλής: «Εσείς εγκαινιάζετε ολόκληρο έργο, εκεί που άλλοι εγκαινίαζαν μουσαμάδες»
Αναφερόμενος στον τελευταίο χρόνο του έργου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, υπογράμμισε ότι «χρειάστηκε να ξεπεράσουμε αρκετά προβλήματα για να είμαστε συνεπείς στη δέσμευσή μας προς τους πολίτες». Τονίζοντας ότι οι εργασίες, κατά τους τελευταίους μήνες, παρά τα εμπόδια που έβαλε ο κορωνοϊός, όχι μόνο δεν διακόπησαν, αλλά συνεχίστηκαν εντατικά, με αυστηρή τήρηση όλων των μέτρων ασφαλείας, διευκρίνισε ότι χρειάστηκε να δοθούν λύσεις σε προβλήματα που χρόνιζαν.
«Το σημαντικότερο ήταν η διασύνδεση των τριών σταθμών με το κεντρικό σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Για να το πω απλά, ήταν ορατός ο κίνδυνος να ολολκηρωθούν οι σταθμοί αλλά να μην λειτουργήσουν γιατί δεν θα μπορούσαν οι χρήστες να επικυρώσουν το εισιτήριό τους. Τέτοιες παράλογες καταστάσεις κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε» ανέφερε ο υπουργός.
Η λειτουργία, από αύριο στις 5.30 το πρωί, των τριών πρώτων σταθμών της επέκτασης της Γραμμής 3 εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 63.000 νέους επιβάτες και ως αποτέλεσμα, 11.000 λιγότερα ΙΧ θα βγαίνουν καθημερινά στους δρόμους. Ακόμη, εκτιμάται ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα μειωθούν κατά 60 τόνους ημερησίως.
Με την προσθήκη στο δίκτυο των τριών νέων σταθμών σε Αγία Βαρβάρα, Νίκαια και Κορυδαλλό, συνολικά 2,6 εκατ. κάτοικοι της πρωτεόυυσας, περισσότεροι απού τους μισούς, έχουν πρόσβαση στα μέσα σταθερής τροχιάς. «Αυτό δείχνει ότι το δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς, και κυρίως του μετρό, καλύπτει όλο και πιο αποτελεσματικά τον νομό Αττικής» σχολίασε ο κ. Καραμανλής, τονίζοντας τα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά με τα οποία κατασκευάστηκαν.
«Η ολοκλήρωση ενός έργου αποτελεί τη δικαίωση των προσπαθειών πολλών ανθρώπων» είπε ο υπουργός, αναφερόμενος ειδικά στα 2.000 άτομα που εργάστηκαν και εργάζονται ακόμα, στο σύνολο της επέκτασης της Γραμμής 3 προς το λιμάνι του Πειραιά.
«Η δουλειά συνεχίζεται. Επόμενος στόχος είναι να είμαστε συνεπείς και ως προς το δεύτερο σκέλος της δέσμευσής μας, δηλαδή να είναι έτοιμοι και οι τρεις επόμενοι σταθμοί το 2022, τους οποίους παραλάβαμε με πάρα πολλές καθυστερήσεις» είπε. Με την ολοκλήρωση και των σταθμών, σε Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιά, θα ολοκληρωθεί η επέκταση συνολικού μήκους πάνω από 7,5 χλμ. «Δουλεύουμε μεθοδικά, σοβαρά και χωρίς μεγάλα λόγια. Όταν το έργο ολοκληρωθεί, πέρα από μια αυτονόητη ανάσα στην καθημερινότητα των πολιτών, θα έχει και μεγάλο αναπτυξιακό πρόσημο αλλά και μειωση του περιβαλλοτνικού αποτυπώματος».
Απευθυνόμενος δε στον Πρωθυπουργό, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ανέφερε: «Εσείς εγκαινιάζετε ολόκληρο έργο, εκεί που άλλοι εγκαινίαζαν μουσαμάδες. Υπάρχουν οι πολιτικοί των εξαγγελιών και των εφέ. Υπάρχουν και οι πολιτικοί των έργων και των χειροπιαστών αποτελεσμάτων. Η δική σας κυβέρνηση απαντά με έργα».
Αγία Βαρβάρα, Νίκαια και Κορυδαλλός συνδέονται με το κέντρο της Αθήνας και το αεροδρόμιο
«Παραδίδουμε στους πολίτες της Αγίας Βαρβάρας, της Νίκαιας, του Κορυδαλλού και της ευρύτερης περιοχής τρεις υπερσύγχρονους σταθμούς που θα συνδέσουν τις πυκνοκατοικημένες αυτές γειτονιές του λεκανοπεδίου, με ταχύτητα και ασφάλεια, με το κέντρο της Αθήνας, το αεροδρόμιο, τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό» ανέφερε ο γενικός γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης.
Οι μελέτες για το έργο της επέκτασης ξεκίνησαν στις αρχές του 2004, τέσσερα χρόνια μετά ξεκίνησε ο διαγωνισμός και το 2012 υπεγράφη η σύμβαση και λίγο αργότερα ξεκίνησαν οι εργασίες. «Σήμερα, 12 χρόνια μετά παραδίδεται στους πολίτες κι ένα κομμάτι αυτής της επιτυχίας ανήκει σε όσους εργάστηκαν για αυτό μέσα στην πορεία των χρόνων, και κυρίως στους εργαζόμενους της Αττικό Μετρό» είπε ο κ. Καραγιάννης.
Όσο για τα έργα στους τρεις επόμενους σταθμούς της επέκτασης σε Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιά, είναι σε εξέλιξη η σκυροδέτηση, οι τελευταίες αρχιτεκτοκτινές παρεμβάσεις και η εγκατάσταση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.