Στην δεύτερη έκδοση της περνά η Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών μετά από περίπου ενάμιση μήνα λειτουργίας. Ήδη το διάστημα αυτό την ψηφιακή πλατφόρμα, που δημιούργησε το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, επισκέφθηκαν περισσότεροι από 160.000 μοναδικοί χρήστες με τις προβολές σελίδας να ξεπερνούν τα 8 εκατομμύρια.
«Ο στόχος του Υπουργείου και της Κυβέρνησης συνολικά είναι να μην αφήσουμε κανέναν πολίτη πίσω στη νέα ψηφιακής εποχή. Να ενδυναμώσουμε τους πολίτες της χώρας μας με τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες για δύο λόγους. Αφενός για να μπορούν όλοι οι πολίτες να αξιοποιήσουν τα ψηφιακά εργαλεία που πλέον διαθέτουμε μέσα από το gov.gr, δεν έχει νόημα να ψηφιοποιούμε το κράτος και να προσπαθούμε να φέρουμε το σύνολο των υπηρεσιών του στον υπολογιστή και στο έξυπνο κινητό εάν οι πολίτες δεν μπορούν να καταναλώσουν αυτές τις υπηρεσίες» ανέφερε κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, προσθέτοντας: «ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με την αγορά εργασίας. Ολες οι έρευνες διεθνώς καταδεικνύουν ότι οι δουλειές του μέλλοντος (ένα μέλλον που δεν θα έρθει σε 15-20 χρόνια, ουσιαστικά είναι εδώ) σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό θα απαιτούν βασικές ψηφιακές δεξιότητες και σε ένα αρκετά σεβαστό ποσοστό και προηγμένες ψηφιακές δεξιότητες».
Προκειμένου να εξοπλιστούν οι πολίτες σε όλη την επικράτεια της χώρας, χωρίς γεωγραφικούς αποκλεισμούς δημιουργήθηκε η Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών, η οποία με το «καλημέρα» σας συγκέντρωσε 156 μαθήματα τα οποία υπήρχαν διαθέσιμα στο από 23 παρόχους του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα καλύπτοντας 1.500 ώρες δωρεάν διδασκαλίας.
Στη δεύτερη έκδοσή της η Digital Academy ενισχύεται με περισσότερο υλικό. Συγκεκριμένα ο αριθμός των μαθημάτων φτάνει τα 214 από 32 παρόχους, καλύπτοντας 1.800 ώρες εκπαίδευσης.
Παράλληλα προστέθηκε μια επιπλέον λειτουργικότητα, ένα εργαλείο αυτοαξιολόγησης και μια διαφορετική οργάνωση όσον αφορά τις γενικές ψηφιακές και τις εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες.
Το εργαλείο αυτοαξιολόγησης βασίζεται πάνω στο ευρωπαϊκό πρότυπο αξιολόγησης DigiComp v2.1, μέσω αυτού ο πολίτης μπορεί να αξιολογήσει το επίπεδο της ψηφιακής του ικανότητας απαντώντας σε 63 σύντομες ερωτήσεις. Με την ολοκλήρωση του ερωτηματολογίου παρέχεται στον πολίτη η δυνατότητα εξατομικευμένης πρότασης μαθημάτων.
Παράλληλα, τα μαθήματα που προσφέρονται έχουν κατηγοριοποιηθεί ανάλογα με τις θεματικές και το βαθμό εξειδίκευσης που απαιτεί η παρακολούθησή τους.
Τα επόμενα βήματα
Πρόθεση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι το περιεχόμενο της Digital Academy να εμπλουτίζεται συνεχώς έτσι ώστε όλοι να μπορούν να αναζητήσουν χρήσιμο εκπαιδευτικό υλικό που ανταποκρίνεται στο επίπεδο γνώσεων και στις ανάγκες τους, ενώ εξετάζεται η δυνατότητα εξειδικευμένης λειτουργίας της Ακαδημίας ώστε ο χρήστης να έχει εικόνα των θεματικών που έχει παρακολουθήσει.