Μετά την πρεμιέρα της προσφάτως ανανεωμένης E-Class, η Mercedes-AMG αναλαμβάνει να εναρμονίσει τις «δικές» της πανίσχυρες εκδοχές στα πρότυπα της πρόσφατης βελτίωσης του μοντέλου.
Ακολουθώντας πιστά το παράδειγμα της ανανεωμένης E-Class, οι E 63 S σε τετράθυρη και πρακτικότερη station wagon έκδοση διαθέτουν ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και ανασχεδιασμένα φώτα πίσω. Την εικόνα συμπληρώνουν ένας αναθεωρημένο splitter μπροστά, η νέα γρίλια με εντονότερη την «παρουσία» της AMG στο σχεδιασμό, διογκωμένους θόλους ενώ στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν ο ανασχεδιασμένος αεροδυναμικός διαχύτης και η τετραπλή απόληξη της εξάτμισης.
Στο βασικό εξοπλισμό των ανανεωμένων E δια χειρός AMG συγκαταλέγονται επίσης νέου σχεδιασμού ζάντες 20 ιντσών καθώς και τρεις νέες αποχρώσεις συν φυσικά το Mercedes-AMG Night Package, το οποίο αντικαθιστά τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, τις απολήξεις της εξάτμισης και ορισμένες γυαλιστερές λεπτομέρειες με πιο σκουρόχρωμες.
Στο εσωτερικό δεσπόζουν το νέο σπορ τιμόνι, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός από LED και ένα σετ σπορ καθισμάτων της AMG με κίτρινες ραφές. Η Mercedes έχει επίσης αναβαθμίσει το σύστημα infotainment με περισσότερες λειτουργίες και νέα γραφικά το οποίο και στην προκειμένη περίπτωση φιλοξενείται σε ένα δίδυμο οθονών 12,3 ιντσών όπου εδράζονται ο πίνακας οργάνων και η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, αντίστοιχα.
Απαράλλακτο παραμένει το πανίσχυρο μηχανικό σύνολο των 4,0 λίτρων που εφοδίαζε και την προ ανανέωσης εκδοχή των δύο εκδόσεων. Υπενθυμίζεται ότι ο V8 αποδίδει 612 ίππους και 850 Nm ροπής δίνοντας τη δυνατότητα στην τετράθυρη Ε 63 S να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα και στην SW σε 3,5 δευτερόλεπτα.
Ο ίδιος κινητήρας είναι επίσης διαθέσιμος σε εκδοχή ισχύος 571 ίππων και 750 Nm ροπής, εφοδιάζοντας τις AMG εκδόσεις της E-Class που στερούνται κάποιους ίππους και το S από την ονομασία τους, αλλά εναρμονίζονται καθ΄όλα με τις υπόλοιπες προδιαγραφές του Affalterbach και της ανανέωσης.
Αμφότεροι οι κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης ενώ, όπως ίσχυε και κατά το παρελθόν τα προγράμματα οδήγησης περιλαμβάνουν επιλογή Drift Mode το οποίο μεταβάλλει την κατανομή, διοχετεύοντας το 100% της ισχύος στον πίσω άξονα.
Το παρών δίνουν επίσης η ενεργή αερανάρτηση, τα μεγάλα, διάτρητα δισκόφρενα καθώς και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για τον πίσω άξονα το οποίο συμβάλλει στην ομαλή μετάδοση της πλεονάζουσας ισχύος στην άσφαλτο ιδίως κατά την επιλογή του παραπάνω προγράμματος.
Το παζλ συμπληρώνει η παρουσία ενός σοφιστικέ συστήματος ελέγχου δυναμικής ευστάθειας τριών σταδίων καθώς και δυναμικά στοιχεία στήριξης κινητήρα τα οποία μεταβάλλουν το βαθμό ακαμψία τους αναλόγως του φορτίου στον κινητήρα αλλά και, προαιρετικά, κεραμικά δισκόφρενα.
Η ανανέωση πρόσθεσε παράλληλα στο παλμαρέ των E 63 και ορισμένες βελτιώσεις σε ό,τι αφορά το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης το οποίο δεν απαιτεί πλέον από τον οδηγό να στρέφει το τιμόνι κατά διαστήματα προκειμένου το σύστημα διαπιστώνει ότι ο οδηγός παραμένει σε εγρήγορση. Αντ΄αυτού αρκεί ένα απλό άγγιγμα στο σύστημα διεύθυνσης προκειμένου να εξακολουθήσει να προσφέρεται η λειτουργία ημιαυτόνομης οδήγησης.