Η κρίση COVID-19 έχει επιπτώσεις στην οικονομική κατάσταση των ευρωπαίων καταναλωτών, σύμφωνα με τα αποτελέσματα πανευρωπαϊκής έρευνας, σε 24 χώρες και 4.800 καταναλωτές, της σουηδικής εταιρείας διαχείρισης χρέους Intrum, καθώς το 48% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι η οικονομική του κατάσταση έχει επιδεινωθεί συγκριτικά με έξι μήνες πριν, με το ποσοστό στην Ελλάδα διαμορφώνεται σε 67% και τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ισπανία και την Ιταλία να κυμένονται στο 59%. Παράλληλα, ένας στους 3 ευρωπαίους καταναλωτές δηλώνει ότι η κρίση της πανδημίας έχει θετική επίδραση στα οικονομικά του λόγω μείωσης δαπανών.
Τα συμπεράσματα της έρευνας έχουν ως εξής:
Επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης στην Ευρώπη, καθώς το 48% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι η οικονομική του κατάσταση έχει επιδεινωθεί συγκριτικά με έξι μήνες πριν.
Τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ισπανία και την Ιταλία είναι 59%, ενώ στην Ελλάδα 67%. Ταυτόχρονα το 26% δεν έχει διαπιστώσει αλλαγή στην οικονομική του κατάσταση ή δεν γνωρίζει εάν θα επηρεαστεί λόγω πανδημίας. Συνολικά το 23% στην Ευρώπη. αναμένει βελτίωση της προσωπικής οικονομικής κατάστασης σε έξι μήνες., ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι 18%. Το 45% δηλώνει ότι οι ανησυχίες σχετικά με την αύξηση των λογαριασμών έχουν γενικότερη αρνητική επίδραση στην υγεία τους, ενώ στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώνεται στο 67%
Από την άλλη πλευρά, 4 στους 10 ευρωπαίους δηλώνουν ότι η απασχόλησή τους έχει επηρεαστεί από την κρίση COVID-19, ενώ περισσότεροι από τους μισούς (54%) διαπιστώνουν μείωση του εισοδήματος στο νοικοκυριό. Στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 53%. Παράλληλα, 1 στους 5 καταναλωτές έχουν χρεωθεί περισσότερο για να καλύψουν τις καθημερινές δαπάνες ως άμεσο αποτέλεσμα της κρίσης COVID-19, ενω στην Ελλάδα το ποσοστό είναι 35%. Το 58% είναι δυσαρεστημένοι από τη δυνατότητά τους να αποταμιεύουν κάθε μήνα, ενω στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό είναι 80%. Το 36% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι η κρίση COVID-19 είχε θετικό αντίκτυπο καθώς μείωσε τις καθημερινές δαπάνες, παρόμοιο ποσοστό με την Ελλάδα (37%).
«Όπως ήταν αναμενόμενο, διαπιστώνουμε τις τάσεις αυτές στα πιο ευάλωτα νοικοκυριά με περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες, όπως είναι οι νέες οικογένειες και η γενιά των Millennials. Η επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης, η αύξηση στο ύψος των λογαριασμών και τα αυξανόμενα χρέη αυξάνουν τις ανησυχίες. Μοναδικός τρόπος για την επιτυχημένη διαχείριση των ζητημάτων αυτών είναι η εκπαίδευση των ευρωπαίων καταναλωτών σε θέματα οικονομικής διαχείρισης», ανέφερε ο Mikael Ericson, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Intrum.