Η Fiat έκανε τα αποκαλυπτήρια του πρώτου μηδενικών εκπομπών επαγγελματικού της οχήματος με την μορφή του Ducato το οποίο αξιοποιεί ηλεκτρική τεχνολογία και πρόκειται να παρουσιαστεί ως έκδοση παραγωγής το προσεχές φθινόπωρο με την προοπτική να αναζητήσει μια θέση στις εκθέσεις της Fiat πριν το τέλος της χρονιάς.
Το e-Ducato, όπως ονομάζεται η ηλεκτροκίνητη έκδοση εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα 122 ίππων και 280 Nm ροπής, προσφέροντας ισχύ αντίστοιχη της βασικής πετρελαιοκίνητης έκδοσης του ιταλικού van το οποίο στην νέα έκδοση του προσφέρει τη δυνατότητα μεταφοράς ωφέλιμου φορτίου έως και 1.950 κιλών.
Για λόγους που άπτονται της εξοικονόμησης ενέργειας η μέγιστη ταχύτητά του έχει περιοριστεί σε 100 χλμ./ώρα ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι υποψήφιοι αγοραστές του θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε μπαταρίες 47 ή 79 kWh οι οποίες προσφέρουν αυτονομία 200 και 330 χλμ. αντίστοιχα.
Σε ό,τι αφορά την επαναφόρτιση, μέσω Wallbox 7,0 kW το e-Ducato υπόσχεται την αναπλήρωση της ενέργειας της μπαταρίας των 47 kWh σε οκτώ ώρες. Με την σύνδεση σε ταχυφορτιστή 50 kW η ίδια μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί σε ποσοστό 80% σε 50 λεπτά.
Με δεδομένο ότι η μπαταρία τοποθετείται κάτω από το πάτωμα του ιταλικού van και ο ηλεκτροκινητήρας καταλαμβάνει την θέση του συμβατικού κινητήρα, το e-Ducato δεν απεμπολεί κάτι από τις δυνατότητες φόρτωσής του που ξεκινούν από τα 10 και φτάνουν έως τα 17 κυβικά μέτρα αναλόγως την επιλογή της έκδοσης αμαξώματος.
Ως προς αυτό, αξίζει να σημειωθεί ότι το Ducato θα εξακολουθήσει να διατίθεται και στην ηλεκτρική έκδοση του ως κλειστό van ή ως ελαφρό ημιφορτηγό με το πρώτο να είναι διαθέσιμο σε τρία διαφορετική μήκη και ύψη και το δεύτερο σε τέσσερα διαφορετικά μήκη. Θα υπάρξει και επιβατική εκδοχή η οποία θα μπορεί να φιλοξενήσει έως και εννέα επιβαίνοντες.
Στο πλαίσιο της νέας, ηλεκτρικής του υπόστασης η Fiat έχει αναθεωρήσει επί το τεχνολογικότερο και το εσωτερικό, ανασχεδιάζοντας τα γραφικά του infotainment και προσθέτοντας τις νέες κρίσιμες ενδείξεις για την φόρτιση της μπαταρίας στο ταμπλό. Επίσης, τοποθετείται ένα νέο όργανο διαχείρισης στην πρώτη κολώνα όπου ο οδηγός μπορεί να προγραμματίσει το ημερήσιο πρόγραμμα φόρτισης του ιταλικού van.