H ιταλική φίρμα έκανε τα αποκαλυπτήρια της hatchback έκδοσης του νέου ηλεκτροκίνητου 500 το οποίο κατά τις στυλιστικά ενσυνείδητες τάσεις της φίρμας δεν αντικαθιστά την υφασμάτινη αναδιπλούμενη οροφή της cabrio έκδοσης, με ένα απλό κομμάτι μέταλλο αλλά με ένα μεγαλύτερης έκτασης παρμπρίζ που φιλοδοξεί να πριμοδοτήσει με μια επιπλέον αίσθηση ευρυχωρίας το ιταλικό μοντέλο.
Όπως ισχύει και για την μέχρι σήμερα γνωστή ανοιχτή εκδοχή του, το ηλεκτροκίνητο 500e αντιμετωπίζεται ως η τρίτη γενιά του μοντέλου μετά το αρχέτυπο (1957-1975) και την αναβίωσή του το 2007 και έχει ως αφετηρία μια νέα αρχιτεκτονική η οποία έχει οδηγήσει σε μια ήπια αναπροσαρμογή των διαστάσεών του.
Αναλυτικότερα, το ηλεκτροκίνητο 500 έχει κατά 6,0 εκατοστά μεγαλύτερα μήκος και πλάτος σε σχέση με την προηγούμενη συμβατικής τεχνολογίας γενιά του, διαθέτοντας παράλληλα και αυξημένο κατά 2,0 εκατοστά μεταξόνιο. Σε κάθε περίπτωση, οι τροποποιήσεις δεν έχουν επηρεάσει σημαντικά τις χαρακτηριστικές αναλογίες και το περιορισμένο αποτύπωμα του ιταλικού city car το συνολικό μήκος του οποίου εξακολουθεί να μην ξεπερνά τα τέσσερα μέτρα.
Αναλόγως έχει πράξει η Fiat και σε ό,τι αφορά την αισθητική του νέου ηλεκτρικού 500, ακολουθώντας την επιτυχημένη σχεδιαστική πεπατημένη του μοντέλου με τις διαφοροποιήσεις να περιορίζονται στις απολύτως απαραίτητες, προκειμένου να το καθιστούν αναγνωρίσιμο ως νέο μοντέλο όσο και αμιγώς ηλεκτροκίνητο.
Έτσι, η cabrio όσο και η hatchback έκδοση του 500e διαθέτουν κλειστή γρίλια και νέο προφυλακτήρα που προσεγγίζει περισσότερο στην όψη του αρχέτυπου μοντέλου ενώ την εικόνα συμπληρώνουν τα διπλά φωτιστικά σώματα που επίσης παραπέμπουν στο 500 του 1957.
Ανεξαρτήτως αισθητικών διαφοροποιήσεων το 500e σε αμφότερες τις εκδόσεις αμαξώματος φιλοξενεί στην αθέατη πλευρά του, συστοιχίες ιόντων λιθίου 42 kWh οι οποίες σύμφωνα με τις συστάσεις του εξασφαλίζουν αυτονομία 320 χλμ. βάσει WLTP. Οι μπαταρίες τροφοδοτούν ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 87 kW (118 ίπποι) το οποίο εξασφαλίζει τη δυνατότητα στο ηλεκτρικό city-car να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε εννέα δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά του διαμορφώνεται σε 150 χλμ./ώρα.
Το 500e διαθέτει επίσης τρία προγράμματα οδήγησης (Normal, Range και Sherpa) τα οποία επιτρέπουν στον οδηγό να δώσει μεγαλύτερη ή μικρότερη έμφαση στην εξοικονόμηση ενέργειας αναλόγως τις απαιτήσεις του.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τις συστάσεις, το πρόγραμμα Normal είναι αυτό που προσιδιάζει περισσότερο στον τρόπο οδήγησης ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το Range εμπλέκει πιο ενεργά το σύστημα κινητικής ενέργειας κατά την επιβράδυνση, εξασφαλίζοντας περισσότερη εξοικονόμηση ενέργειας και καθιστώντας εφικτή την οδήγηση με ένα πεντάλ ενώ το πρόγραμμα Sherpa, είναι προσανατολισμένο στην όσο το δυνατόν μικρότερη κατανάλωση, περιορίζοντας την μέγιστη ταχύτητα σε 80 χλμ./ώρα. Απενεργοποιώντας παράλληλα συστήματα όπως ο κλιματισμός και η θέρμανση των καθισμάτων.
Παράλληλα, με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά τους, τα νέα 500e αξιώνουν ένα σημαντικά αναβαθμισμένο εσωτερικό με πιο καθαρή σχεδίαση και βελτιωμένα υλικά.
Κυρίαρχο ρόλο σε αυτό διαδραματίζει η νέα εκδοχή του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης της Fiat, UConnect5, το οποίο αποτελεί μέρος της εξίσωσης μειώνοντας δραστικά των αριθμό των φυσικών διακοπτών στο ταμπλό. Φιλοξενείται σε νέα οθόνη αφής 10,25 ιντσών, προσφέροντας τη δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με συσκευές Android και Apple αλλά και πολλαπλές νέες εφαρμογές που θα επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες του να ελέγχουν σειρά παραμέτρων εξ αποστάσεως από το smartphone τους. Συνδυάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων ο οποίος με τη σειρά του φιλοξενείται σε οθόνη επτά ιντσών.
Όπως και η ήδη γνωστή cabrio έκδοσή του 500e θα είναι αρχικά διαθέσιμο στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού La Prima, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων φωτιστικά σώματα LED, τροχούς 17 ιντσών, λεπτομέρειες από χρώμιο και επενδύσεις από τεχνόδερμα.
Σε ο,τι αφορά την επαναφόρτιση των μπαταριών η Fiat υπόσχεται αναπλήρωση του 80% της ενέργειας των μπαταριών σε 35 λεπτά με τη σύνδεση σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 85ΚW. Με επιτοίχιο οικιακό φορτιστή (Wallbox) 7.4 kW η πλήρης επαναφόρτιση ολοκληρώνεται σε έξι ώρες ενώ όπως έχει ήδη ανακοινωθεί η ιταλική φίρμα θα λανσάρει επίσης οικιακό φορτιστή 3 kW ο οποίος δεν θα απαιτεί εγκατάσταση από εξειδικευμένο προσωπικό και θα επιτρέπει λίγο ταχύτερη φόρτιση σε σχέση με μια απλή οικιακή πρίζα.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν ανακοινωθεί για την ευρωπαϊκή αγορά η τιμή εκκίνησης προσδιορίζεται περί τα 30.000 ευρώ.