Στις σχολικές αίθουσες επέστρεψαν οι μικροί μαθητές του δημοτικού, με τους δασκάλους τους να εποπτεύουν την τήρηση των κανόνων υγιεινής και των μέτρων προστασίας.
Μαζί με τα δημοτικά σχολεία άνοιξαν τα νηπιαγωγεία και οι παιδικοί σταθμοί, ολοκληρώνοντας έτσι τον κύκλο της μετάβασης από την καραντίνα σε μια φυσιολογική καθημερινότητα για τα παιδιά και τις οικογένειές τους.
Έγινε μεγάλη προσπάθεια να τηρηθούν όλα όσα προβλέπονται από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας. Αντισηπτικά, αποστάσεις, θερμόμετρα, μαθήματα και διαλείμματα εκ περιτροπής ήταν μέρος της νέας πραγματικότητας λόγω κοροναϊού.
Τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως και εκείνα της Δευτεροβάθμιας που προηγήθηκαν, άνοιξαν με νέα δεδομένα στη σχολική καθημερινότητα, αφού σε κάθε τάξη ο ανώτατος αριθμός μαθητών είναι 15, τα διαλείμματα γίνονται σε διαφορετικές ώρες για κάθε τμήμα, ενώ τα φετινά βιβλία θα αξιοποιηθούν και για την επόμενη σχολική χρονιά. Υπενθυμίζεται ότι η χρήση της μάσκας είναι προαιρετική για εκπαιδευτικούς και μαθητές, και στο σχολείο και στα σχολικά λεωφορεία.
Με πολλές επιφυλάξεις, αρκετοί γονείς πήγαν σήμερα τα παιδιά τους στα δημοτικά σχολεία και στα νηπιαγωγεία που θα λειτουργήσουν ως τις 26 Ιουνίου.
Παππούδες και γιαγιάδες βγαίνουν από τα σπίτια και πηγαινοφέρνουν τα εγγόνια στο σχολείο.
Ωστόσο, σε κάποια σχολεία υπάρχουν προβλήματα για την επιστροφή των μαθητών και είναι δύσκολο να τηρηθούν μέτρα, όπως η καθαριότητα δυο φορές την ημέρα.
Μέχρι τέλη Ιουλίου θα λειτουργήσουν οι παιδικοί και βρεφικοί σταθμοί.
Τα ολοήμερα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν λόγω έλλειψης αρκετών εκπαιδευτικών. Ιδιωτικοί και δημόσιοι υπάλληλοι που είναι γονείς μαθητών σε ολοήμερα έχουν το δικαίωμα μειωμένου ωραρίου για να παίρνουν τα παιδιά τους νωρίτερα από το σχολείο.
Κεραμέως: Στο 80% η προσέλευση
Στο 80% έφτασε – με βάση τα πρώτα στοιχεία – η προσέλευση των παιδιών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, είπε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως στο πλαίσιο της επεξεργασίας του νομοσχεδίου με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.
Κλείνοντας την πρώτη ημέρα συζήτησης στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η κ. Κεραμέως είπε ότι – πέραν των 1.040 διορισμών εκπαιδευτικών που υπέγραψε πρόσφατα – «θα υπογράψουμε κι άλλους το αμέσως επόμενο διάστημα».
Επίσης, προανήγγειλε δύο νέα νομοθετήματα, το πρώτο για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και το δεύτερο για την ειδική αγωγή.
Τέλος, απαντώντας στη βουλευτή του Μέρα25 Σοφία Σακοράφα, είπε ότι εγκαθίσταται το δίωρο της φυσικής αγωγής σε όλο το λύκειο ενώ δίνεται έμφαση στη φυσική αγωγή και από το νηπιαγωγείο. Εξέφρασε, δε, τη συμφωνία της για περισσότερους ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία σημειώνοντας ότι, προς τούτο, «αιτηθήκαμε ένα τεράστιο πακέτο 46 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ».
Η επεξεργασία του νομοσχεδίου συνεχίζεται αύριο Τρίτη με ακρόαση εκπαιδευτικών φορέων και, ακολούθως, με τη συζήτηση επί των άρθρων (του νομοσχεδίου).
Σε δημοτικό στην Καλλιθέα ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Την ευκαιρία να συναντήσουν από κοντά τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη είχαν το πρωί της Δευτέρας, οι μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου στην Καλλιθέα.
Ο πρωθυπουργός, συνοδευόμενος από την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως συνομίλησε με τους μαθητές και με τους δασκάλους, ενώ παράλληλα επισκέφθηκε και κάποιες τάξεις, κατά την διάρκεια του μαθήματος.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός, ότι ο ίδιος μπήκε στην Α’ Δημοτικού την ώρα που οι μαθητές παρακολουθούσαν το παραμύθι «Μικρό COVID-19», το οποίο εξηγούσε όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν για τον συγκεκριμένο ιό.
Ο πρωθυπουργός μιλώντας με τους μαθητές χαρακτήρισε σαν «δύσκολη εξίσωση που κληθήκαμε να λύσουμε όλοι μαζί» την αντιμετώπιση του ιού και τόνισε ότι «τα καταφέραμε καλά».